|
|
کدخبر: ۸۲۲۷۲

درگیری های بین فرزندان در سنین کودکی ونوجوانی امری است طبیعی که برخورد و دخالت مناسب والدین در این خصوص از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین سلطان زاده مدرس دانشگاه گفت: رقابت، حسادت و درگیری های بین فرزندان از شایع ترین مشکلات والدین محسوب می شود و آنها را بیشتر از هر کس دچار نگرانی می کند.

وی ادامه داد: اگر چه عده ای که در این مواقع فرزندان را به حال خود رها کرده و درگیریهای آنها دخالت نکنید اما این مسئله می تواند در آینده موجب رنجش وکینه فرزندان نسبت به هم شود.

سلطان زاده تصریح کرد: والدین می بایست عدالت لازم را در میان فرزندانشان رعایت کرده و از قضاوت غیر منصفانه میان آنها پرهیز کنند و قانونی در خانواده وضع نمانید که در آن خشونت از هر نوع نسبت به یکدیگر را منع کند.

وی افزود: کودکانی که در داخل خانه با هم مشکل دارند نسبت به هم خشمگین هستند در محیط خارج از خانواده به شدت از همدیگر حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از لقب دادن به کودکانتان پرهیز نمایید، حتی اگر از القاب خوبی مانند هنرمند و یا ورزشکار استفاده می کنید چرا که این امر ممکن است موجب حسادت فرزند دیگر شده و کودک را برای خبط آن لقب دچار اضطراب و نگرانی نماید.

سلطان زاده در خاتمه اظهار داشت: به خبرچینی فرزندانتان پاداش ندهید و با عدالت منصفانه بین آنها صمیمیت را میانشان افزایش دهید تا از بروز مشکلاتی که ممکن است در آینده به جود آید جلوگیری نمایید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار