|
|
کدخبر: ۱۷۷۵۵۰

به مناسبت هفته سلامت از چهارم تا نهم اردیبهشت ماه، پایگاه های غربالگری قند و فشارخون در مترو تهران خدمات رایگان به مسافران ارائه می کنند.

به گزارش گروه سلامتی و پزشکی امیدنیوز، همزمان با هفته سلامت، پایگاه های غربالگری قند وفشار خونبا هدف توجه ویژه به ارتقای سلامت افراد بر پا شده است.معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران در ایستگاه تجریش، نیرو هوایی، سعدی، فردوسی و مولوی میز مشاوره جهت ارائه خدمات به مسافرین برپا کرده است.


هفته سلامت در مترو تهران

محمد صائبی، معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: همزمان با هفته سلامت، معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واحد غذا و دارو طرح غربالگریدیابترا در دستور کار خود قرار داد. طرحی با هدف شناسایی بیماران دیابتی و آموزش صحیح مقابله با این بیماری در زیرگذر فرهنگی تئاترشهر برگزار گردید و مشاورین در روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ در محل برگزاری نمایشگاه حضور داشتند. در این طرح شهروندان در مسیر رفت آمد خود بیشتر با این بیماری آشنا شدند و بخش های متنوعی در قالب غرفه های چون، معرفی محصولات درمانی دیابت، طب سنتی، دیابت کودکان به همراه میز مشاوره و ویزیت رایگان، تربیت بدنی، اطلاع رسانی تجویز دارو در زیر گذر فرهنگی تئاتر شهر برپا بود. این پایگاه ها در روز ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در ایستگاه های مترو تجریش، نیرو هوایی، سعدی، فردوسی و مولوی دایر است و در روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ماه نیز در ۷۳ ایستگاه مترو تهران صورت میگیرد. شهروندان می توانند از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ با مراجعه به این پایگاه ها که با همکاری گروه دانشجویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد از خدمات ارائه شده به صورت رایگان استفاده کنند.
صائبی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این برنامه ها جهت آشنا نمودن مردم با فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران اقدامات متنوع از جمله نصب تابلوهای نقاشی برجسته در زمینه پیشگیری از اعتیاد؛ توزیع تراکت بروشور در زمینه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و تنبلی چشم کودکان؛ ارائه خدمات مشاوره رایگان؛ اجرای مسابقه نقاشی با موضوع هفته سلامت؛ نیز صورت می گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار