|
|
کدخبر: ۶۰۵۱۵

پزشکان بر اساس بررسی‌های جدید خود اظهار داشتند که زنان مبتلا به ام اس نیز می‌توانند باردار شوند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، به گفته متخصصان شواهد پزشکی نشان می‌دهد بارداری در زنان مبتلا به ام اس به سقط‌های خود به خودی، مرده‌زایی یا نارسایی‌های مادرزادی منجر نمی‌شود و ابتلای مادر به این بیماری برای جنین خطری ندارد.

پزشکان همچنین معتقدند بیشتر علائم بیماری ام اس در طولبارداریبه خصوص در سه ماهه سوم آن از بین رفته یا کاهش می‌یابند. در مجموع می‌توان گفت زنان مبتلا به این بیماری می‌توانند بارداری طبیعی داشته باشند.

با این حال برخی از زنان مبتلا به ام اس ممکن است دچار مشکلاتی در راه رفتن، عدم کنترل مثانه یا روده، خستگی و حرکت‌های غیرمعمول روده باشند که در طول بارداری شدت می‌یابند اما می‌توان با استفاده از وسایل کمکی همچون ویلچر تا حدودی این مشکلات را کنترل کرد.

حدود ۳۰ درصد از زنان مبتلا به این بیماری که پیش‌تر تحت درمان قرار نگرفته‌اند علائم بیماری‌شان سه ماه پس از وضع حمل عود می‌کند اما به ناتوانی طولانی‌مدت آنان منجر نمی‌شود.

مایوکلینیک، اظهار کرد: داروهای جلوگیری از پیشرفت ام اس نباید در دوران بارداری مصرف شوند و همچنین مصرف آنها برای مادران شیرده مناسب نیست و به همین دلیل زنان مبتلا به ام اس پیش از اقدام به بارداری باید با پزشک مشورت کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار