|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۵۳

پوردستان خبر داد:

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یکی از وسایل در حوزه دفاع از مرزها استفاده از یگان پهپاد است، گفت: برای حفاظت از مرزها عمدتا از " پهپاد شناسایی " استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم روز ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی های سلاح اخگر، گفت: اخگر سلاحی است که کالیبر آن ۷.۶۲ است که ۴ سال پیش آن را تولید کردیم و در اختیار یگان هایمان گذاشتیم.

وی افزود: این سلاح از طریق مهندسی معکوس تولید شده و بعد از آن سلاح ۱۴.۵ شاهد را تولید کرده ایم و از رسوب دانشی حاصل از این دو سلاح باعثشد بتوانیم سلاح محرم با کالیبر ۵۰ را تولید کنیم.

پوردستان همچنین با اشاره به حفاظت از مرزها از طریق پهپاد، گفت: یکی از وسایلی که در حوزه دفاع از مرزها استفاده می کنیم از طریق یگان پهپاد است که کار شناسایی انجام می دهد که در دست نیروی زمینی است و عمدتا از " پهپاد شناسایی " استفاده می کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به قابلیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توان ارتش در حوزه دفاع هوایی و دریایی است که امروز صنعت دفاعی کشور به گونه ای است که تمامی ایده های ارتش جمهوری اسلامی در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند به محصول تبدیل شود و در اختیار نیروها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما از لحاظ فناوری و تجهیزات از سطح بالایی برخوردار هستیم، گفت: ما می توانیم با تهدیداتی که در مقابل ماست با شایستگی برخورد کنیم و اقتدارمان را نشان دهیم.

پوردستان با اشاره به بنیه اعتقادی و ایمانی بالای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: این دو مزیت در کنار یکدیگر یعنی قابلیت دفاعی و بنیه اعتقادی و ایمانی، ارتش مقتدر و آماده ای را رقم زده است که مقابل هر تهدیدی می تواند بایستد و از کشور دفاع کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز بخشی از سامانه ای که تازه از ارتش رونمایی شده است و در حال واگذاری به یگان هاست در برابر دیدگان مردم رژه داده شد، گفت: در حوزه دفاع زمینی، تانک های بهینه سازی شده که برجک های جدیدی به آن نصب شده است، به نمایش گذاشته شد.

وی همچنین با اشاره به قابلیت های ارتش در حوزه پدافند هوایی گفت: در این حوزه دستاوردهای جدیدی داشتیم که امروز به نمایش گذاشته شد و امروز تنها بخشی از دستاوردهایمان به نمایش گذاشته شد که ملت ما دلشان محکم باشد.

پوردستان با بیان اینکه ارتش ایران تمام تهدیدات بیگانگان را رصد می کند، گفت: در زمین، هوا و دریا کارشناسان اطلاعاتی تمام تهدیدات را تحلیل می کنند و متناسب با این تحلیل ها، ظرفیت های لازم را در خودشان ایجاد می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: من به ملت ایران قول می دهم که ارتش هیچ گاه در برابر دشمنان غافلگیر نمی شود و اگر دشمن بخواهد خیال های خام خود را عملی کند با قدرت و اقتدار در مقابلش می ایستیم و ضربه ای جبران ناپذیر و مهلک به آن وارد خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های سلاح محرم، افزود: محرم یک سلاح شش لول است که از نواخت تیر بالایی برخوردار است.

پوردستان گفت: نواخت تیر اسمی آن ۲۵۰۰ گلوله در دقیقه است که در حوزه دفاع زمینی کاربرد موثری دارد و ساختش به این گونه است که تنها چند کشور محدود جهان توانایی ساخت آن را دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار