|
|
کدخبر: ۱۶۱۰۸۶

طلایی درحاشیه انتخابات هیئت رئیسه شورایاران مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد شورایاران محلات تهران با اشاره به اینکه انتخابات شورایاران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد، گفت: شورای شهر تهران ۲.۵ میلیارد تومان برای فعالیت و ۳ میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند.

مرتضی طلایی در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، گفت: پیش بینی ما این بود که بتوانیم با هماهنگی که با فرمانداری تهران انجام می دهیم انتخابات شورایاری ها را در اردیبهشت سال جاری برگزار کنیم اما پس از تصویب بودجه سال ۹۳ شورا و شورایاری ها، فرمانداری اعتراض کرد و کار به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف نیز از وزارت کشور خواست که نسبت به تهیه آیین نامه انتخابات شورایاری ها اقدام شود. به موازات این امر از سال قبل با پیگیری هایی که انجام شد و با نظر مساعد وزیر کشور و به نوعی کلیت دولت توافقی ضمنی صورت گرفت برای اینکه شورایاری ها بتوانند فعالیت داشته باشند.

رئیس ستاد شورایاران محلات خاطرنشان کرد: در این میان نیز کمیسیون مشترکی در وزارت کشور تشکیل داده شده بود تا آیین نامه برگزاری انتخابات شورایاری ها را تدوین کنند تلاقی اعتراض فرمانداری و ارجاع موضوع از کمیسیون حل اختلاف به وزارت کشور و همچنین فعال شدن این وزارتخانه برای تهیه آیین نامه مذکور باعثطولانی شدن زمان کرد بنابراین پیش بینی می کنیم انتخابات شورایاران به بعد از ماه رمضان مؤکول شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه داخلی شورایاری ها تعیین کرده که هر سال باید انتخابات هیئت رئیسه شورایاری محلات برگزار شود اما سال گذشته به دلیل اینکه انتخابات شورای شهر مطرح بود فرصتی برای این امر به وجود نیامد و به نوعی یک رکود در فعالیت شورایاری ها ایجاد شد. مجموعه اقدامات را برای تحرک بیشتر شورایاری ها تا برگزاری انتخابات پیش بینی کردیم که از جمله آنها برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورایاری ها را باید مجددا فعال کرد تا هم انتخابات آتی آنها را به خوبی برگزار کنیم و مردم استقبال کنند و هم این ظرفیت را از دست ندهیم و بتوانیم در جهت برنامه های سال ۹۳ از توان آنها بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه ۳ روز از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران می گذرد و خوشبختانه استقبال بی نظیری شده است، افزود: آنچه هدفگذاری کرده بودیم تا با برگزاری انتخابات به آن دست پیدا کنیم خوشبختانه در حال تحقق است و شورایاران در فضایی دوستانه و در زمان هایی که برایشان تعیین شده در محل انتخابات حاضر می شوند.

طلایی درباره بودجه شورایاران نیز گفت: شورای شهر تهران ۲.۵ میلیارد تومان برای فعالیت و ۳ میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند و خوشبختانه می توان گفت ردیف بودجه آنها مستقل شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار