|
|
کدخبر: ۱۶۱۶۵۴

رئیس قوه قضاییه:

خبرگزاری تسنیم: رئیس قوه قضاییه از تشدید بازرسی های درون و برون سازمانی دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم افتتاح کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی قوه قضاییه اظهار داشت: وظیفه اصلی قوه قضاییه این مسائل نیست و رسالت اصلی آن، اجرای عدالت و رسیدگی به دعاوی مردم است که در این جهت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی ادامه داد: تقریبا نیمی از بافت نیروی انسانی قوه قضاییه در حال تجدید و نو شدن است. تا پیش از این ۸ هزار قاضی در دستگاه قضایی مشغول به فعالیت بودند که با کمک مجلس شورای اسلامی، در برنامه پنجم توسعه اجازه جذب ۴ هزار قاضی جدید به قوه قضاییه صادر شده است.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در دستگاه قضایی، اطاله دادرسی است، گفت: امیدواریم بعد از پایان برنامه پنجم توسعه، تا حد زیادی توسعه نیروی انسانی انجام شده باشد. در حال حاضر روسای کل دادگستری های کشور، نوید این را می دهند که بسیاری از مشکلات نیروی انسانی در حال حل شدن است. زمانی که کار خود را در قوه قضاییه شروع کردم، شکایت اول روسای دادگستری، کمبود قاضی و کارمند قضایی بود که این مشکل با حکم سه قوه در حال برطرف شدن است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بحثرسیدگی و بازرسی های قوه قضاییه چه درون سازمانی و چه برون سازمانی تشدید شده و روند اقدامات اجرایی قوه قضاییه رو به کمال است. مباحثو اقدامات جدیدی مانند پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه مطرح شد. توسعه فناوری اطلاعات که هم در تسریع رسیدگی ها و هم در حذف واسطه ها آثار زیادی دارد، مورد توجه قرار گرفت. با سیستم CMS می توانیم مستقیما آرایی را که همان روز و در هر نقطه از کشور، صادر شده اند ببینیم و مورد بررسی قرار دهیم.

آملی لاریجانی با اشاره به راه اندازی پژوهشگاه قوه قضاییه و مجله «رأی» گفت: مسئله بسیار مهم در دستگاه قضایی این است که کارکنان با نشاط و اطمینان خاطر کار کنند. رسیدگی به معیشت کارکنان، یکی از راه های رسیدن آنها به نشاط و دلخوشی است. همین که کارمندان ببینند مورد توجه قرار دارند و به آنها اعتنا می شود، برای روحیه آنها موثر است. یکی از دلایل عمده افتتاح این مرکز این است که بتوانیم مشکلات معیشتی کارکنان قضایی را تا حد میسور کم کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز مشابه در سراسر کشور را در دستور داریم ادامه داد: افتتاح این مرکز از بودجه دولتی نبوده است. یکی از الطاف کریمانه مقام معظم رهبری همین بود که بودجه خاصی را در اختیار قوه قضاییه قرار دادند تا برخی کاستی ها جبران شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، مرضیه وحید دستجردی، رئیس مرکز سیاست گذاری سلامت قوه قضاییه با بیان اینکه در این کلینیک، ۶۰ یونیت به همراه ۱۱ بخش تخصصی و فوق تخصصی به همراه قسمت هایی مانند ایمپلنت و دندانپزشکی بیمارستانی که جای خالی آنها را در بیمارستان می بینیم، وجود دارد گفت: با افتتاح این مرکز، هزینه های از جیب کارکنان قضایی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارکنان قضایی از سراسر کشور می توانند برای معالجه به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار