|
|
کدخبر: ۱۶۱۹۲۱

شاکری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه عدم تعریف حزب فراگیر باعثشده تا احزاب فصلی خود را در ساختار خانه احزاب قرار دهند، گفت: باید احزاب فعال در خانه احزاب حضور یابند.

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نقش آفرینی احزاب در دوره جدید خانه احزاب، گفت: تعریف حزب فعال و فراگیر حائز اهمیت است و متاسفانه این تعریف صورت نگرفته از این رو برخی از احزاب و تشکل هایی که رویکرد فصلی و انتخاباتی دارند و به عنوان حزب فعال تعریف نشدند، در فرآیند خانه احزاب قرار می گیرند و این باعثافزایش رای یک بدنه در خانه احزاب می شود.

وی افزود: برخی از احزاب در شهرستان ها فعال نیستند و هیچ دفتری هم ندارند اما به دلیل فقدان تعریف حزب فعال و فراگیر، می توانند در ساختار خانه احزاب قرار گیرند و با عنوان و اسم حزب آنجا را به نفع خود مصادره کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: در جلسه اول احزاب با وزیر کشور به این نکته پرداخته شد که احزاب فراگیر تعریف شوند، حتی سابقه، داشتن نشریه و اعلام مواضع می تواند نحوه این فعالیت را نشان دهد.

شاکری، فعالیت خانه احزاب را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه اعضای خانه احزاب باید دور هم جمع شوند و منشور فعالیت حزبی را بنویسند، تصریح کرد: اگر تعریفی دقیقی از حزب فعال ارائه ندهیم، دیگرانی که با اسم حزب شناخته می شوند در راس خانه احزاب قرار می گیرند و این اقدام به هیچ وجه با وظایف و تهیه منشور فعالیت حزبی در خانه احزاب منطبق نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار