|
|
کدخبر: ۱۶۱۹۳۱

فدراشیون شنا هم مانند همه فدراسیون ها از شرایط بد مالی رنج می برد

عضو کمیته فنی واترپلو گفت: پیش از این هم اعلام کرده بودم که با حضور مربیان خارجی در تیم های ملی ایران کاملاً مخالف هستم.

علی آقاجان محب در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، با بیان اینکه در شرایط فعلی حتی بهترین مربی دنیای واترپلو هم نمی تواند برای ما مفید باشد، اظهار داشت: از دست دادن وحید رضایی، سرمربی تیم ملی جوانان در این شرایط کاملاً اشتباه است و باید او را حفظ کنیم. رضایی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته و کسب عنوان نایب قهرمانی توسط او در مسابقات انتخابی جوانان جهان در سنگاپور بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: به اعتقاد من یک مربی خارجی باید حداقل دو تا سه سال پیش از رویدادهای مهم بین المللی با تیم ملی همگام باشد تا بتواند در چنین شرایط حساسی که فاصله کوتاهی تا مسابقات جهانی داریم واترپلوئیست ها را هدایت کند.

پیشکسوت واترپلوی ایران با تأکید بر اینکه من پیش از این هم در دوران ریاست آیت اللهی گفته بودم که با حضور مربیان خارجی کاملاً مخالف هستم، ادامه داد: مربیان داخلی هم در صورت داشتن امکانات توان هدایت تیم های کشورمان را دارند. به هر روی هزینه های یک مربی خارجی در صورت نداشتن اسپانسر هم برعهده کمیته ملی المپیک است.

محب افزود: ورزشکاران خصوصاً در رده بزرگسالان برای حضور قدرتمند در تمرینات نیازمند آرامش روحی و فکری هستند، اما تا روزی که هزینه های زندگی آنها تأمین نشود با چه انگیزه ای در تمرینات حاضر شوند. حداقل کاری که می توان کرد، این است که از مربیان داخلی استفاده کنیم تا وی بتواند از نظر عاطفی هم با ملی پوشان ارتباط برقرار کرده و آنها را برای حضور در اردو ترغیب کند.

عضو کمیته فنی واترپلو با اشاره به اینکه رضوانی پیش از این هم تلاش خود را برای پرداخت حقوق به ملی پوشان انجام داد، اما در حال حاضر همه فدراسیون ها از شرایط بد مالی رنج می برند، اظهار داشت: حالا که دستان مان خالی است بهتر است فدراسیون با مشاوره گرفتن از پیشکسوتان تلاش کند تا بهترین راهکارها را انتخاب کند. مشکلات واترپلو زیاد است، اما غیرقابل حل نیست و با استفاده از تجربیات دیگران می توان آنها را برطرف کرد.

وی افزود: به طور مثال فکر نمی کنم در کمیته فنی کسی با از دست دادن وحید رضایی از جایگاه سرمربی تیم جوانان موافق باشد؛ اگر فدراسیون بر استفاده از لوتوس مولر تأکید دارد می تواند در بخش بزرگسالان از او استفاده کند. این مربی اگر واقعاً بخواهد برای هدایت بزرگسالان روند رو به جلویی داشته باشد هم زمان کمی خواهد داشت، در این صورت می توانیم از رضایی بخواهیم در کارش از نظرات کارشناسی مولر نیز استفاده کند. قاعدتاً این مربی خارجی نخواهد نتوانست بهتر از وحید رضایی در این زمان کوتاه جوانان را هدایت کند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار