|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۶۹

طبق حدیثی از امام صادق(ع) قرآن کریم در روز جزا همراه جوان قرآن خوان است و از خداوند مطالباتی برای او دارد و پروردگار رحیم نیز قرآن را درباره او راضی می کند. اینک صفحات ۲ و ۳ قرآن کریم را با هم بشنویم و بخوانیم.

گروه فرهنگی مشرق- حضرت صادق(ع) فرمود: «هرکه در جوانی قرآن بخواند و با ایمان هم باشد قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خدای عزوجل او را با فرشتگان پیغام برنده و نیک رفتارش رفیق کند و قرآن برای او در روز قیامت پرده و مانعی از آتش باشد و گوید بار پروردگارا هر کارگری به مزد کار خویش رسیده است جز کارگر من، پس گرامی ترین عطاهای خود را به او برسان.

فرمود: پس خدای عزیز و جبار دو جامه از جامه های بهشتی به او بپوشاند و بر سرش تاج کرامت نهاده باشد؛ سپس به قرآن گفته شود آیا ما تو را درباره این شخص خوشنود کردیم؟ قرآن گوید: بار پروردگارا من برتر از این درباره او میل داشتم؛ پس نامه امان(از دوزخ) را به دست راستش دهند و فرمان جاویدان ماندن در بهشت را در دست چپش گذارند و وارد بهشت شود. پس به او گفته شود: قرآن بخوان و یک درجه بالا برو، سپس به قرآن گویند آیا آنچه تو خواستی به او رساندیم و تو را خوشنود کردیم؟ گوید آری.

حضرت فرمود: هر کس قرآن را بسیار بخواند و با اینکه حفظ آن(بر او) دشوار است؛ آن را به ذهن خویش بسپارد خدای عزّ و جلّ دوبار پاداش آن را به او بدهد».

در ادامه شما را به شنیدن تلاوت ترتیل صفحات ۲ و ۳ قرآن کریم مشتمل بر آیات ۱ تا ۱۶ سوره مبارکه «بقرة» با صدای سه نفر از برترین قاریان قرآن مصری دعوت می کنیم.






ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار