|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۷۸

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مراسم معارفه اسپانسر تیم ملی در این خصوص و شرایط تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد که در این مصاحبه به آن اشاره شده است.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مراسم معارفه اسپانسر تیم ملی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانتوضیحاتی در این خصوص و شرایط تیم ملی ارائه کرد که حاصل آن را در زیر می خوانید.

با معارفه اسپانسر جدید ناخودآگاه به یاد اسپانسر قبلی افتادید؟

خیر، شباهتی میان این ۲ وجود ندارد و اسپانسر جدیدمان میلیاردر هستند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

اما اسپانسر قبل هم همین اعتقاد را داشت؟

نباید طوری نشان بدهیم که ما ضرر کرده ایم. چرا که ما بخش اول پول را دریافت و خرج کردیم و در واقع آن ها ضرر کردند. در خصوص اسپانسر جدید هم همینطور عمل می کنیم، با این تفاوت که پیش پرداخت کانون ایران نوین به اندازه ی کل مبلغ قرارداد با اسپانسر قبلی بوده است. با تجربه این شرکت و کارهای تبلیغاتی اش فکر می کنم بتوانند این کار را انجام بدهند. البته ما هم باید همکاری کنیم و باعثپیشرفت آن ها شویم، چرا که اگر این شرکت سود زیادی هم ببرد، به نفع فوتبال است. چون این پول ها در آینده به فوتبال تزریق خواهد شد. لازم به ذکر است که قصد داریم بعد از این قرارداد خوب حق فوتبال را از صدا و سیما بگیریم.

این شرکت با بابک زنجانی ارتباط دارد یا خیر؟ فدراسیون در این زمینه تحقیق کرده است؟

ما تحقیق نکردیم، اما اگر فامیل آن ها هم باشند، از نظر شما ایرادی دارد؟ این شرکت مالک مجزا دارد و مشکلی نیست، اما اگر از پول های آقای زنجانی هم به این سمت واریز شود، مشکلی پیش نخواهد آمد(با خنده)

وضعیت قرارداد فدراسیون با شرکت قبلی به چه شکل خواهد بود؟

آن قرارداد فسخ شده است، چرا که به تعهداتشان عمل نکردند.

پولی که فدراسیون از آن شرکت گرفت با تبلیغاتی که برایش کرد برابری می کند؟

ببینید ما وقتی تشکیلات و پیشنهاد ۲ برابر آن شرکت را دیدیم، قبول کردیم که قرارداد ببندیم. آن ها پیش پرداخت خوبی هم می دادند. در خصوص تبلیغاتی هم باید بگویم آن ها استفاده تبلیغاتی از این قضیه نداشتند و ما این را تحقیق کردیم.این شرکتحدود یک میلیارد به ما داد و مبالغ زیادی هم هزینه کرد و آن ها متضرر هم شدند و نمی دانیم انگیزه شان از این کار چه بود.

ظاهرا قصدشان وارد کردن ماشین های آمریکایی به ایران بوده است؟

آن ها در ابتدای قرارداد به ما گفتند که یک شرکت اتومبیل بین المللی از خارج کشور آن ها را تامین می کنند و این مبلغ مورد قرارداد با فدراسیون برایشان رقمی نیست، اما در ادامه متوجه شدیم که آن ها دچار مشکلاتی شدند و این اتفاق رخ نداد. البته آن ها هنوز هم اصرار می کنند که این مبلغ را پرداخت خواهند کرد، اما ما قبول نکردیم. گروهی را هم برای فسخ این قرارداد آماده کرده ایم و حقمان را خواهیم گرفت.

در مورد تیم ملی توضیح دهید، به خصوص بازیکنان ملی پوش سپاهان و زمین تمرینی تیم ملی در آفریقای جنوبی که ظاهرا مناسب نیست؟

برنامه اردوی تیم ملی که از ابتدا کادر فنی مشخص کرده بود که ۷۰ درصد تیم به دلیل عدم حضور لژیونر ها در این اردو نیستند و ما از کادر فنی خواستیم که به جای نفرات اصلی، بازیکنان را از دل لیگ دعوت کنند تا خودشان را نشان بدهند. نظر شخصی بنده این است که بهتر بود این اردو زمانی تشکیل می شد که باز ی های آسیایی هم به پایان رسیده بود. طبق آخرین توافق هم بنا بر این شد که تیم هایی که حذف شدند و یا صعودشان مسجل شده بازیکنانشان را به تیم ملی بدهند و تنها سپاهان می ماند که پس از بازی آخر ملی پوشانش را تحویل خواهد داد. البته ما در این اردو تجهیزات جدیدی هم برای تیم ملی در نظر گرفتیم که حدود ۷۰ میلیون اضافه بار پرداخت کردیم. ما در این ۲،۳ اردو هرچه کادر فنی بخواهند در حد توان آماده خواهیم کرد.

اینکه برخی از اردو هایی که فدراسیون در نظر می گیرد مورد رضایت کی روش نیست، این شائبه را به وجود آورده که سرمربی تیم ملی در قرارداد های اردوها نفعی می برده است

خیر، از ۳ سال پیش هم قرار بر این بود که محل و نوع اردوها توسط سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما قرارداد ها توسط فدراسیون بسته می‍شود و ایشان هیچ نفع مالی از این موضوع نمی برند. در مورد آفریقا هم چون ۷۰ درصد هدف جام جهانی برزیل، دیدار با نیجریه است، این کشور را به عنوان محل برپایی اردو در نظر گرفتند.

ظاهرا خانواده کی روش هم در آفریقا هستند؟

بله دختر و داماد ایشان در آفریقا زندگی می کنند، اما انتخاب این کشور برای اردو ربطی به این موضوع نداشته است.

در مورد میلیاردرها در فوتبال هم حرف می زنید؟

فکر می کنم این صحبت ها برای انحراف اذهان و بدنام کردن فوتبال است و باعثشده ارگان های مختلفی به این مسئله ورود کنند و دنبال پول ها باشند. خیلی ها هم که گرفتاری مالی دارند، برای کمک به فدراسیون می آیند، غافل از اینکه ما خودمان میلیاردی بدهکاریم و تنها حسن میلیاردر معرفی شدن فوتبال این است که ما از هر که نسیه می خواهیم، به ما می دهند که در فدراسیون های قبل این اتفاق نمی افتاد. جدی بگویم که نه تنها فوتبال در بخش درآمد در رده های اول نیست، بلکه در قسمت های پایین درآمدی هم قرار دارد و آن عده که میلیاردی پول می گیرند، اگر به کشورهای اطراف بروند، چند برابر این پول را می گیرند.

اما اینجا مالیات نمی دهید؟

چرا، اینجا هم مالیات می دهند و مشکلات امروزی از مدیریت های باشگاه هاست، چرا که اطلاعات درست به حوزه مالیاتی نمی دهند.

شما مالیات می دهید؟

چون ما کارمند هستیم، ابتدا مالیاتمان را کسر می کنند و بعد حقوقمان را می دهند.

قرار داد شما هم شفاف سازی شود مشکلی ندارید؟

من قراردادی با فدراسیون ندارم و هیچ پولی به عنوان حقوق نگرفته ام.

خیلی از این پول ها که صرف فوتبال می شود از بیت المال است؟

خب دولت می تواند این پول را ندهد. اگر دولت هم پول می دهد بنا به خواست مردم است، چون آن ها موفقیت تیم های ورزشی را می خواهند. ببینید که شهرهای کشور با صعود به لیگ برتر یا قهرمانی چه قدر شاد می شوند. فوتبال بیشترین شادی و نشاط را در جامعه به وجود می آورد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار