|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۹۶

شیخ الاسلام در گفتگو با مهر:

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها به طور غیر رسمی حکومت بشار اسد را پذیرفته اند و دستگاه های اطلاعاتی آن ها از احتمال پیروزی ۷۵ درصدی اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر می دهد.

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشخص شدن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: اسد توانست تمامیت ارضی سوریه را در شرایط سخت حفظ کند و سوریه را در برابر توطئه های داخلی و خارجی تا حد خوبی محافظت کند.

وی افزود: مردم سوریه به کسی که، در برابر تروریست های سوری که نوکر خارجی ها بوده و بدون شناخت زن و مرد را منفجر می کنند، ایستادگی کرده رای می دهند. مشخص است که کسانی که آوارها و خسارات زیادی برای مردم به وجود آورده اند رایی نخواهند داشت.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی های دستگاه های اطلاعاتی دشمنان اسد، پیروزی ۷۵ درصدی وی در انتخابات ریاست جمهوری است اظهار داشت: این آمار را خود سازمان های اطلاعاتی دشمن می دهد، چرا که وی متعهد به قانون اساسی بوده و تا توانسته است تغییراتی که نیاز بوده است را اعمال کرده است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه شرایط این دوره ریاست جمهوری با گذشته فرق کرده است یاداور شد: اکنون احزاب مختلف در انتخابات حضور دارند و قانون مطبوعات این کشور تغییر کزده است. اما تمام تلاش غربی ها این است که انتخاباتی صورت نگیرد، چرا که احتمال موفقیت اسد را زیاد می دانند.

وی گفت: بان کی مون، اخضر ابراهیمی، اتحادیه اروپا با آنکه اسد را دیکتاتور می دانند به بندی از قانون اساسی این کشور اشاره می کنند که در شرایط اضطرار دو سال حکومت را تمدید می کند. یعنی خواهان ماندن اسد هستند و این به معنای آن است که به صورت غیر رسمی حکومت اسد را به رسمیت شناخته اند.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بگذارند انتخابات برگزار شود مردم به نماینده های این ترورسیت ها رای نمی دهند وراه درست و سربلنذی سوریه نیز همین است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار