|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۶۱

گزارش فارس از برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات فدراسیون ها در آستانه بازی های آسیایی

با توجه به شرایط حساس ورزش ایران در آستانه شروع بازی های آسیایی، مسئولان ورزش ایران در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات برای برخی فدراسیون ها در حالت تردید به سر می برند.

به گزارشخبرگزاری فارس، کم تر از۱۵۰ روز تا بازی های آسیایی ۲۰۱۴ فرصت باقی است، بازی هایی که بعد از المپیک برای کشورهای آسیایی مهم ترین و بزرگ ترین رقابت به شمار می رود تا کشورها هر چه که در چنته دارند در این رقابت مهم به عرصه نمایش بگذارند و قدرت شان را در عرصه ورزش به رخ بکشند.

کاروان ورزشی ایران در دوره گذشته این بازی ها که در سال ۲۰۱۰ در گوانگجو برگزار شد عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد، اما به نظر همه کارشناسان تکرار این عنوان در شرایطی که ورزش ایران تجربه کرده بسیار سخت است. ورزش کشورمان در این ۴ سال که از بازی های گوانگجو می گذرد فراز و نشیب های زیادی داشته و مشکلات زیادی هم پیش رویش بوده است. مشکلات مالی و مسئله تحریم که روی برخی رشته ها مانند تیراندازی تاثیر مستقیم دارد، خروج مربیان خارجی و قهر و آشتی های ورزشکاران مدال آور و المپیک، تعلیق برخی فدراسیون ها و عدم حضور در میادین مختلف، تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک و همچنین تاخیر در انتخاب وزیر ورزش همه از مسائلی است که در این ۴ سال رخ داده و اوضاع را برای تکرار مقام چهارمی مشکل کرده است.

اما مهم ترین موضوعی که در این بین به چشم می خورد و به یک چالش تبدیل شده بحثانتخابات فدراسیون ها است، فدراسیون هایی که یا تا بازی های آسیایی دوره ۴ ساله شان به پایان می رسد و یا در حال حاضر دوره ۴ ساله رئیس به پایان رسیده و منتظر انتخابات هستند. تیراندازی، بوکس، قایقرانی، شمشیربازی، شطرنج، اسکی و بسکتبال رشته هایی هستند که در این دو دسته قرار می گیرند. حالا سوال اصلی این است که انتخابات این فدراسیون ها بعد از بازی های آسیایی باشد یا قبل از بازی ها؟ در این بین نظرات مختلف است و کارشناسان ورزشی و مسئولان ورزش کشور هر کدام نظرات مختلفی را مطرح می کنند.

مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی که به دلیل استفساریه مجلس فدراسیونش یکی از فدراسیون های بلاتکلیف است، اعتقاد دارد برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات جنبه های مثبت و منفی دارد. ممکن است برای برخی فدراسیون ها جنبه مثبت بیشتر باشد و در مقابل برای برخی دیگر جنبه منفی، اما در حالت کلی عدم برگزاری باعثمی شود که به مسئول فدراسیون به صورت موقت نگاه شود.

محمدجعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج است که دوره ۴ ساله اش به پایان رسیده و در حال حاضر این فدراسیون از نامزدهای ریاست ثبت نام می کند.

وی در گفت وگویی که با فارس داشته به صراحت اعلام کرده انتخابات فدراسیون ها باید در زمان مقرر برگزار شود.

کامبوزیا در این باره می گوید: " انتخابات فدراسیون ها از انتخابات ریاست جمهوری مهم تر نیست که در زمان جنگ برگزار کردیم. اگر انتخابات فدراسیون ها به تاخیر بیفتد تخطی از قانون است. بازی های آسیایی که از جنگ ایران و عراق مهم تر نیست. "

برخی از کارشناسان هم اعتقاد دارند تاخیر در برگزاری انتخابات بهانه است و همیشه از این نوع بهانه ها وجود دارد. هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک یکی از افرادی است که تاخیر در برگزاری انتخابات را غلط می داند.

البته بهرام افشارزاده، مشاور عالی وزیر ورزش در این باره نظر متفاوتی دارد و می گوید برخی از رشته ها حساس هستند و مناسب نیست انتخابات شان برگزار شود.

در مقابل این نظرات، نصرالله سجادی، معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش اعتقاد دارد لفظ کلمه انتخابات حاشیه دارد. بنابراین وزارت ورزش در نظر دارد برای فدراسیونی مانند بسکتبال که مسابقات جهانی و آسیایی را پیش رو دارد انتخاباتش بعد از بازی های آسیایی برگزار شود.

به هر حال نظرات مختلفی وجود دارد و هدف از نوشتن این گزارش غلط یا درست بودن برگزاری انتخابات بعد یا قبل از بازی های آسیایی نیست. چرا که نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش یکی از کارهای موثری که در زمان حضورش در این وزارتخانه انجام داده برگزاری انتخابات در زمان مقرر بوده و همه مسئولان ورزش هم از این موضوع راضی هستند. اما حالا مسئله بازی های آسیایی است و ممکن است تصمیم در این باره حتی به کسب مدال در این رقابت ها تاثیر بگذارد. تصمیم درباره اینکه انتخابات این فدراسیون ها بعد از بازی ها باشد یا قبل از بازی ها.

رقیبان ایران در بازی های آسیایی که در دوره گذشته با مدال کمتری عناوین بعدی را به خود اختصاص داده اند حالا در تلاش هستند و با سرمایه گذاری می خواهند این عنوان را از چنگ ایران درآورند. انتظار می رود مسئولان ورزش کشور با راهکاری مناسب بهترین شرایط را برای ورزشکاران ایران فراهم کرده تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

قزاقستان، هند و ازبکستان از رقیبان اصلی ایران هستند و ما کم تر از ۱۵۰ روز بیشتر برای حفظ چهارمی فرصت نداریم…

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار