|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۰۳

خواص آووکادو سبب شده است تا این میوه راه ورود خود را به صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی یافته و نقش مهمی در بین مواد اولیه محصولات این حوزه ایفا نماید.

این میوه که در بسیاری از مناطق دنیا نیز برداشت نشده و به عنوان یک میوه وارداتی شناخته می‌شود، خواص اعجاز انگیزی دارد که در ادامه با بسیاری از آن‌ها آشنا خواهیم شد. برخی از خواص آووکادو مانند بسیاری از میوه‌های سبز رنگ چون گلابی، سیب و خیار از جنس آنتی‌اکسیدان و جوانساز بوده و از این رو در بسیاری از محصولات آرایشی مورد استفاده واقع می‌شود. آووکادو میوه‌ای است که علیرغم گرمسیر بودن در ایران تولید نمی‌شود. 

هسته آووکادو بخشی از این میوه است که روغن آووکادو یا عصاره مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی را از آن تهیه می‌کنند. درخت آووکادو در مناطق خاصی می‌روید، از این رو بومیان این مناطق به خوبی نحوه رسیدگی به این گیاه را می‌دانند و گیاه را در جهت به دست آوردن میوه‌ای سالم و درجه یک هدایت می‌کنند. 

چربی‌های نهفته در آووکادو از نوع چربی‌های مفید بوده که در میوه‌های استوایی و گرمسیری یا هسته آن‌ها به وفور یافت می‌شود. خوردن آووکادو نیز در وعده‌های غذایی مختلف می‌تواند ارزش غذایی بالایی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. 

آووکادو برای پوست، مو، معده و سیستم گوارشی منبعی غنی از پتاسیم، ویتامین و چربی‌های مفید است. در ادامه خواص آووکادو را برای اعضای مختلف بدن و همچنین چهت استفاده در شرایط گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

خواص آووکادو چیست ؟ 

در پاسخ به این سوال که فواید و خواص آووکادو چیست، می‌توان گفت که این میوه در درمان یا جلوگیری از بروز بیشتر بیماری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. وجود پتاسیم، انواع ویتامین B، E، C و همچنین چربی‌های مفید و سایر مواد معدنی در آووکادو سبب شده است تا این میوه در زمینه‌های مختلف بهداشتی، پزشکی، غذایی و دارویی نقش مهمی را ایفا کند. در ادامه قصد داریم خواص آووکادو را از منظرهای مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. به همین جهت لازم است بدانیم که این میوه و همچنین هسته آن، به صورت‌های مجزا در بدن مردان، زنان، اندام‌های مختلفی مانند رحم، مغز و قلب و همچنین سایر رخدادها به چه شیوه عمل می‌کند. 

خواص آووکادو برای مردان 

اگر درباره خواص آووکادو برای مردان بدانید، بیشتر به اعجاز این میوه پر خاصیت پی خواهید برد. کاهش فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کنترل نفخ و گاز معده، درمان یرقان، حفظ ایمنی بدن و تصفیه خون از جمله خواص آووکادو برای مردان است. آووکادو از راه قلیایی کردن تنظیمات بدن، به نظافت و تمیزی گردش خون، سلامت عملکرد قلب و عروق و حفظ سیستم ایمنی بدن مردان کمک شایانی می‌کند. 

خواص آووکادو برای زنان 

زنان به دلیل عادت ماهیانه و از دست دادن بخشی از خون بدن، توسط آووکادو می‌توانند به خون سازی بدن خود کمک کنند. کاهش کلسترول، جلوگیری از انعقاد خون، جلوگیری از لخته شدن و در نتیجه سکته‌های مغزی و قلبی از جمله خواص آووکادو برای زنان است. ویتامین K موجود در آووکادو سبب وجود این خواص در آن می‌شود. لذا مصرف این میوه به طرق مختلف در رژیم غذایی زنان می‌تواند به رفع و جلوگیری از بسیاری بیماری‌های آنان کمک کند. 

خواص آووکادو برای مو 

مو و پوست از دیگر اعضای بدن است که آووکادو می‌تواند در حفظ سلامت آن‌ها نقش بسزایی را ایفا کند. ماسک و ماسک پوست آووکادو برای زنان و مردان در درازمدت تاثیرات بسیاری را از خود برجای می‌گذارد. روغن آووکادو به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف در صورتی که بر روی پوست صورت و مو به صورت مداوم ماساژ داده شود، از خشکی، پوسته پوسته شدن، شوره سر، پوست ریزی سر، بروز جوش و لک و بسیاری بیماری‌های دیگر جلوگیری می‌کند. 

خواص آووکادو برای کرونا 

جالب است بدانید، آووکادو حتی برای کرونا نیز تدابیری را به همراه آورده است. به طور کلی سبزیجات سبزرنگ و نارنجی رنگ، برای مقابل با ویروس‌های جهش‌یافته و متولد شده در عصر جدید، خواص بسیاری زیاد و قوی دارند. این میوه از راه تصفیه خون، تمیز نگه داشتن ریه‌ها و معده از آلودگی‌های روزمره و همچنین حفظ ایمنی بدن، یک مبارز واقعی برای کرونا محسوب می‌شود. 

آووکادو در این زمینه مانند اسفناج، بروکلی و سایر مرکبات داراری ویتامین C عمل می‌کند. 

  

خواص آووکادو برای رحم 

انواع عفونت‌های واژن و رحم توسط آووکادو درمان می‌شود. این موضوع به دلیل به وجود ویتامین B  در آووکادو حاصل می‌شود. ویتامین E، C و سایر مواد معدنی و طبیعی همگی از مواردی هستند که موجب پیدایش خواص بیشماری در آووکادو برای درمان بیماری‌های رحم شده‌اند. به همین جهت وجود این ماده غذایی در رژیم غذایی زنان از ابتلا به انواع سرطان‌های زنانگی جلوگیری می‌کند. 

  

آووکادو دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله بهبود هضم، کاهش خطر افسردگی و محافظت در برابر سرطان است. خواص آووکادو برای زنان چیست؟ یکی از مهم‌ترین آن حمایت از سلامت جنین است.

آووکادو دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله بهبود هضم، کاهش خطر افسردگی و محافظت در برابر سرطان است. خواص آووکادو برای زنان چیست؟ 
آووکادو که به عنوان میوه کره هم شناخته می‌شود، در واقع نوعی توت است که در آب و هوای گرم رشد می‌کند. 

 

PicsArt_02-26-06.54.08

 


آووکادو مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب غیراشباع را فراهم می‌کند و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. گنجاندن آن‌ها در یک رژیم غذایی متنوع و سالم می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. 

رژیم غذایی حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مثلا ممکن است خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و مرگ و میر را کاهش دهد و در عین حال سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و تعدیل وزن را افزایش دهد. 

1- سرشار از مواد مغذی است 
آووکادو منبع ویتامین‌های C، E، K و B6 و همچنین ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم و پتاسیم است. لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 را هم فراهم می‌کند. 
آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی‌های مفید است که می‌تواند به فرد کمک کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری داشته باشد. خوردن چربی، تجزیه کربوهیدرات‌ها را کند و به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کند. 
تقریبا نصف آووکادو یا 100 گرم از آن، حاوی این مواد است: 

  • 160 کالری 

  • 14.7 گرم چربی 

  • 8.5 گرم کربوهیدرات 

  • 6.7 گرم فیبر 

  • شکر کمتر از 1 گرم 

چربی برای تک‌تک سلول‌های بدن ضروری است. خوردن چربی‌های سالم از سلامت پوست حمایت می‌کند، جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می‌دهد و حتی به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. 
 

 

اینجا بخوانید:

همه آنچه که باید در مورد کیوی بدانید

 


2- برای قلب مفید است 
در هر 100 گرم آووکادو، 76 میلی‌گرم بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول‌های گیاهی به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می‌کند که برای سلامت قلب مهم است. 

3- برای بینایی عالی است 
آووکادو حاوی لوتئین و زاگزانتین است که به محافظت آنتی‌اکسیدانی برای کمک در به حداقل رساندن آسیب، از جمله نور UV، مفیدند. 

نصف آووکادو تقریبا 18درصد از ارزش روزانه ویتامین K را فراهم می‌کند. مصرف کافی ویتامین K می‌تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، از سلامت استخوان‌ها حمایت کند. 

 
4- ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند
 
نصف آووکادو تقریبا 18درصد از ارزش روزانه ویتامین K را فراهم می‌کند. 
این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می‌شود اما برای سلامت استخوان ضروری است. مصرف کافی ویتامین K می‌تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، از سلامت استخوان‌ها حمایت کند. 
 
5- ممکن است از سرطان جلوگیری کنند 
مطالعات هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف آووکادو و کاهش خطر ابتلا به سرطان را ارزیابی نکرده‌اند. با این حال، آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از شروع برخی سرطان‌ها کمک کند. 
تحقیقات دریافت فولات را با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، معده، پانکراس و دهانه رحم مرتبط دانسته است. 

 
آووکادو همچنین حاوی سطوح بالایی از فیتوکمیکال‌ها و کاروتنوئیدها است که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. 
 

6- حمایت از سلامت جنین 
فولات برای بارداری سالم، مهم است. مصرف کافی آن خطر سقط جنین و ناهنجاری‌های لوله عصبی را کاهش می‌دهد. در دوران بارداری حداقل روزانه 600 میکروگرم فولات مصرف کنید. 
آووکادو همچنین حاوی اسیدهای چرب است که منبع رژیم غذایی سالم و رشد جنین محسوب می‌شود. 
 
7- کاهش خطر افسردگی 
آووکادو منبع خوبی از فولات است که نقش مهمی در سلامت کلی رژیم غذایی دارد. 
فولات به جلوگیری از تجمع هموسیستئین کمک می‌کند. هموسیستئین می‌تواند گردش خون و رساندن مواد مغذی به مغز را مختل کند. 
تحقیقات، هموسیستئین اضافی را با اختلال عملکرد شناختی، افسردگی و تولید سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین مرتبط می‌داند که خلق و خو، خواب و اشتها را تنظیم می‌کنند. 

8- بهبود هضم 
آووکادو سرشار از فیبر است و در هر نصف آووکادو تقریبا 6 تا 7 گرم فیبر وجود دارد. 
خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی در به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است. 

 

PicsArt_02-26-06.54.29

 


9- سم‌زدایی طبیعی 

آووکادو دارای چربی بالایی است، بنابراین افزودن بیش از حد آن به رژیم غذایی ممکن است منجر به افزایش وزن ناخواسته شود. 

فیبر کافی باعث حرکات منظم روده می‌شود که برای دفع سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار مهم است. 
فیبر، سلامت روده و تنوع میکروبی را افزایش می‌دهد که به بدن کمک می‌کند تعادل باکتریایی را حفظ کند. 

 

عوارض مصرف آووکادو 
بهتر است بر داشتن یک رژیم غذایی با تنوع زیاد تمرکز کنید تا اینکه بر فواید غذاهای خاص تمرکز کنید. 
خوردن آووکادو در حد اعتدال، خطر کمی دارد، اما مانند همه غذاها، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند منجر به نتایج ناخواسته شود. مثلا آووکادو دارای چربی بالایی است، بنابراین افزودن بیش از حد آن به رژیم غذایی ممکن است منجر به افزایش وزن ناخواسته شود. 
آووکادو همچنین حاوی ویتامین K است که می‌تواند بر عملکرد رقیق‌کننده‌های خون تاثیر بگذارد. 
برای افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون مانند وارفارین استفاده می‌کنند، مهم است که سطح ویتامین K خود را ثابت نگه دارند. 
 
 

10- تسکین آرتروز 
آووکادو، سویا و برخی دیگر از غذاهای گیاهی، حاوی ساپونین هستند. این مواد ممکن است تاثیر مثبتی بر علائم آرتروز زانو و لگن داشته باشند. با این حال، محققان هنوز اثرات طولانی‌مدت ساپونین‌ها را در افراد مبتلا به آرتروز تایید نکرده‌اند. 

 
11- عملکرد ضد میکروبی 
آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره دانه آووکادو می‌تواند به دفاع از بدن در برابر عفونت‌های استرپتوکوک آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس کمک کند. 
 
12- محافظت در برابر بیماری‌های مزمن 
اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آووکادو می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد. 
مصرف بهینه فیبر ممکن است خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری‌های گوارشی را کاهش دهد و آووکادو سرشار از فیبر است. 
مصرف فیبر مناسب همچنین فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و کاهش وزن را افزایش می‌دهد. 

 
 

خواص آووکادو برای مغز 

همانطور که پیشتر اشاره شد، آووکادو برای مغز نیز خواصی دارد. از جمله خواص آووکادو برای مغز جلوگیری از ابتلا به آلزایمر است. همچنین به دلیل کنترل کلسترل و جلوگیری از لخته شدن خون، این میوه پر خاصیت از بروز سکته مغزی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. لذا در سنین بالای 50 سال استفاده از میوه آووکادو در سالاد و غذا به صورت هفتگی یا ماهانه می‌تواند یک رژیم غذایی هوشمندانه برای افراد محسوب شود. 

  

 
خواص هسته آووکادو 

هسته آووکادو از معدود هسته‌های میوه‌ است که نباید آن را دور انداخت! چرا که سرشار از روغن حاوی ویتامین‌ها و پتاسیم است. درواقع بسیاری از کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد بهداشتی و آرایشی را از عصاره به دست آمده از هسته آووکادو تهیه می‌کنند. خواص هسته آووکادو بیشتر از خود این میوه در حکم دارو عمل کرده و می‌تواند مواد اولیه داروسازی محسوب شود. 

هسته آووکادو خواص ضد تومور دارد. آنتی‌اکسیدان قوی است و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. از جمله خواص هسته آووکادو کاهش کلسترول خون آن هم به دلیل پرفیبر بودن این قسمت از میوه است. هسته آووکادو یکی از موثرترین ماده‌های اولیه داروهای گیاهی برای برطرف سازی دیابت و قند خون است. 

 طب سنتی هسته آووکادو را دارویی موثر برای درمان اسهال و مشکلات روده می‌داند. در صنایع غذایی نیز از هسته آووکادو به عنوان رنگ دهنده طبیعی استفاده می‌شود. 

تغذیه نوزاد موضوع بسیار مهمی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند. باور اکثر پزشکان بر این است که نوزاد می‌تواند از شش ماهگی علاوه بر شیر مادر از دیگر مواد غذایی نیز بهره ببرد. یکی از این خوراکی‌ها آووکادو است. با استفاده از این میوه می‌توان غذاهای خوشمزه و مقوی تهیه کرد که نیازهای غذایی کودک را تامین کنند. پیش از دادن آووکادو به نوزاد بهتر است فواید آووکادو برای نوزاد را دانسته و از نحوه استفاده آن در غذای نوزاد کاملا آگاه باشید. با ما همراه باشید تا شما را با این موارد آشنا کنیم. 
 
آووکادو برای نوزاد 
آووکادو یک میوه استوایی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و چربی سالم بوده و به دلیل بافت ساده‌ای که دارد خیلی خوب توسط معده کودک هضم می‌گردد. آووکادو فواید بسیار زیادی برای نوزاد دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با ترکیب این میوه خوشمزه با سایر مواد غذایی می‌توان یک غذای کامل برای نوزاد ساخت اما نکته مهم طرز استفاده از این میوه در غدای نوزاد است که باید کاملا آن را رعایت کنید. 

زمان استفاده از آووکادو در غذای نوزاد 
شما می‌توانید از آووکادو به عنوان اولین غذایی که نوزاد می‌تواند بعد از شیر مصرف کند استفاده کنید و از سن شش ماهگی آووکادو را در برنامه غذایی او قرار دهید. درست است که آووکادو دارای بافتی چرب است اما چربی آن برای کوک ضرری ندارد و می‌توان گفت دارای چربی سالم می‌باشد. 

خواص آووکادو برای نوزاد 
آووکادو به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان در خود، فواید بسیاری برای نوزاد دارد. فواید این میوه عبارتند از: 
از فواید آووکادو م۱-تقویت سیستم عصبی نوزاد: ی‌توان به تقویت سیستم عصبی نوزاد اشاره کرد. آووکادو حاوی مقادیر زیادی اسیدفولیک (ویتامین B۹) است. اسید فولیک برای رشد سیستم عصبی به ویژه افزایش توانایی‌های شناختی مغز بسیار مفید است. آووکادو می‌تواند به عنوان یک موتور تقویت کننده سیستم عصبی عمل کند. 

۲-چربی سالم به بدن کوک می‌رساند: 
آووکادو یکی از منابع چربی سالم است. چربی‌ موجود در آووکادو دارای اسیدهای غیر اشباع است که به بدن کمک می‌کنند تا رشد کرده و سالم بماند. این بدان معنی است که شما می‌توانید هر روز از آووکادو برای نوزاد خود استفاده کنید بدون اینکه نگران افزایش وزن زیاد نوزاد باشید. 
۳-کمک به تقویت مهارت‌های حرکتی نوزادان: 
آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. مصرف پتاسیم برای بهتر شدن عملکرد عضلات اسکلتی ضروری است. بهتر شدن عملکرد عضلات اسکلتی به نوبه خود باعث پیشرفت مهارت های حرکتی می‌شود. 
۴-تقویت ایمنی بدن نوزاد: 
آووکادو حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها است. این میوه غنی از ویتامین B۶ بوده که برای حفظ ایمنی بدن حیاتی است و به نوبه خود نوزاد شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها ایمن می‌کند. 
۵-سلامت چشم را افزایش می‌دهد: 
آووکادو حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌های لوتئین است که در چشم تجمع یافته و سلامت چشم را بهبود می‌بخشند. همچنین این آنتی اکسیدان‌ها به محافظت از چشم در برابر اشعه‌های تخریب کننده ماوراء بنفش ساطع شده خورشید کمک می‌کنند. 
لوتئین علاوه بر مقابله با بیماری‌های مهلکی مثل سرطان و تنگی عروق به پیشگیری از بیماری‌های چشمی و پوستی نیز کمک می‌کند. 


احتمالا آووکادوهایی که اغلب می‌خرید کال و نارس هستند و به دلیل طمع تلخی که میوه نرسیده دارد نوزادان چندان میلی برای خوردن آن نداشته باشند. بهترین روش برای اینکه متوجه شوید آیا آووکادو انتخابی شما رسیده است یا نه این است که آن را در دست خود بفشارید. آووکادو نرسیده بسیار سفت بوده و فورا ترک برمی‌دارد و لی آووکادو رسیده فشاری را که به آن وارد کرده‌اید، به دست شما باز می‌گرداند و حالت نرمی دارد. 
آووکادویی را انتخاب کنید که رنگ آن سبز تیره بوده و پوست آن پر از برآمدگی باشد. 
آووکادو رسیده دارای روغنی به رنگ سبز روشن است و هنگام بریدن آن، رنگ گوشت آووکادو در اطراف پوست آن سبز مایل به زرد می‌باشد. 
آووکادو تازه بریده شده برای استفاده مناسب‌تر است چرا که دارای چربی بیشتری بوده و قابلیت از بین بردن میکروب‌ها را دارد. 
اگر قصد نگهداری آووکادو برای مدت طولانی‌تری را دارید بهتر است آنرا خورد کرده و در یک ظرف ریخته و داخل فریزر بگذارید. هنگام استفاده از آن هم می‌توانید مدتی آن را بیرون از فریزر قرار دهید تا یخ آن باز شود. 
حد الامکان سعی کنید از آووکادو تازه استفاده کنید و آن را فیرز نکنید چرا که باعث می‌شود میزان زیادی از مواد مغذی خود را از دست بدهد. 

نحوه استفاده از آووکادو در غذای کودک 
آووکادو یکی از مناسب‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توان به نوزاد داد. شما می‌توانید آووکادو را همانند موز پوست کنده و از آن برای تغذیه نوزاد استفاده کنید. گرم کردن یا جوشاندن آووکادو باعث می‌شود تا طعم آن نچسب و زننده شود. با این حال می‌توانید آن را طبخ داده یا سوخاری کنید. در هر صورت شما می‌توانید با سلیقه شخصی خود از آووکادو در برنامه غذایی نوزاد خود استفاده کنید. 
 
دیگر روش‌های استفاده از آووکادو در تهیه غذا 
اگر قصد دارید آووکادو را به صورت کبابی میل کنید می‌توانید آووکادو را به دو قسمت تقسیم کرده، دانه‌های آن را بیرون آورده و آن را ورقه ورقه کنید سپس به کباب کردن آن بر روی اجاق یا داخل فر اقدام کنید. 
می‌توانید آووکادو را خورد کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه تفت دهید سپس برای تغذیه کودک مورد استفاده قرار دهید. 
یا اینکه می‌توانید آووکادو را به شکل پوره درآورده و به نوزاد خود بخورانید. 
دانه‌های آووکادو را درآورده، آن را خورد کرده و به همراه کمی آب در مخلوط کن قرار داده و تا رسیدن به غلظت کافی مخلوط کنید. 
می‌توانید مقداری چاشنی(مثل نمک، به اندازه‌ای که برای نوزاد مضر نباشد) به آووکادو افزوده و به نوزاد بدهید. 

چند دستور پخت غذا با آووکادو برای نوزاد 
با آووکادو می‌توان غذاهای خوشمزه زیادی را تهیه کرد. ما در این بخش به معرفی این غذاها، مواد لازم جهت تهیه آن‌ها و همچنین طرز تهیه این غذاها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید. 
۱- پوره گلابی و آووکادو: 
ترکیب گلابی با آووکادو یک غذای خوشمزه برای نوزاد است. گلابی به دلیل مزه شیرینی که دارد هنگام ترکیب شدن با روغن آووکادو یک طعم دلچسب و خوشایند را به وجود آورده و خوردن غذا برای نوزاد را دلچسب‌تر می‌کند. 
مواد لازم جهت تهیه پوره گلابی و آووکادو: 
۱ عدد گلابی 
۱ عدد آووکادو 
۱ فنجان آب 
طرز تهیه: 
گلابی را تکه تکه کنید. گوشته آووکادو را از پوست آن جدا کرده و به همراه آب به داخل مخلوط کن بریزید. برای غلیظ‌تر شدن ترکیب می‌توانید یا آب کمتری را بریزید یا اینکه از آووکادو بیشتری استفاده کنید. 
۲-مخلوط آووکادو و موز 
موز می‌تواند باعث ایجاد شیرینی خاص در آووکادو شده و طعم آن را خوشایندتر بکند تا مصرف آووکادو برای نوزاد خوشایندتر شود. 
مواد لازم: 
موز به تعدا کافی 
آووکادو به تعداد دلخواه 
طریقه ساخت: 
آووکادو و موز را تکه تکه کرده و داخل کاسه بریزید. 
با یک چنگال آن‌ها را له کنید و زمانی که به غلظت کافی رسد می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توانید از ترکیب آووکادو و شیر هم در این بخش استفاده کنید. 
۳- پوره سیب زمینی و آووکادو 
آووکادو و سیب‌زمینی هنگام ترکیب شدن با هم یک غذای مغذی را برای نوزاد می‌سازند و به دلیل طعم شیرینی که دارند مورد پسند نوزاد واقع می‌شوند. 
مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی و آووکادو: 
دو فنجان سیب زمینی خورد شده 
یک عدد آووکادو 
چهار لیوان آب 


روش تهیه پوره سیب زمینی و آووکادو برای نوزاد: 
سیب زمینی را همراه یک لیوان آب در ظرف ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد. 
آب ظرف را خالی کنید و اجازه دهید تا سیب زمینی خنک شود. 
آووکادو را با یک لیوان آب در مخلوط کن، مخلوط کنید. 
سیب زمینی را به آن‌ها اضافه کنید و مخلوط کنید. 
تا زمان رسیدن به غلظت کافی می‌توانید به مخلوط کردن ادامه دهید و در صورت نیاز می‌توانید مقداری آب اضافه کنید. 
۴-پوره انبه و آووکادو 
ترکیب آووکادو با میوه‌های گرمسیری مثل انبه می‌تواند باعث ساخت خوراکی‌های خوشمزه‌ای شود. 
 

مواد لازم برای تهیه پوره انبه و آووکادو: 
یک عدد انبه 
یک عدد آووکادو 
یک فنجان آب 


روش تهیه پوره انبه و آووکادو: 
انبه را خورد کرده و آووکادو را به آن بیافزایید. 
تا رسیدن به قوام دلخواه آن‌ها را مخلوط کنید. 
در صورت تمایل می‌توانید به جای آب، شیر به آن اضافه کنید. 
۵-ترکیب مرغ و آووکادو برای نوزاد: 
مرغ به دلیل داشتن پروتئین، هنگام ترکیب شدن با آووکادو می‌تواند یک غذای مقوی و غنی از پروتئین بسازد. 


مواد لازم : 
۱-۱/۵ قطعه گوشت مرغ (بدون استخوان) 
دو عدد آووکادو 
۳-۴ لیوان آب 


طرز تهیه: 
به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا مرغ بر روی اجاق آب پز شود. 
پس از پخته شدن اجازه دهید تا مرغ کمی خنک شود (آب مرغ را دور نریزید) 
می‌توانید آووکادو را هم به صورت خام در مخلوط کن بریزید یا اینکه آن را در فر بپزید. 
مرغ و آووکادو را در مخلوط کن ریخته و تا زمانی که خوب با هم ترکیب شوند آن‌ها را مخلوط کنید. 


۶- آووکادو و هویج: 
هویج دارای مقادیر زیادی ویتامین بوده و ترکیب آن با آووکادو می‌تواند برای نوزاد یک غذای چند ویتامینه عالی باشد. 
مواد لازم: 
یک عدد هویج آب پز شده 
دو عدد آووکادو 
۲-۳ فنجان آب 
طرز تهیه: 

 

PicsArt_02-26-06.53.51

 


هویج را ۲۰ دقیه به همراه آب روی اجاق گذاشته تا آب پز شود. 
اجازه دهید بعد از پخت هویج کمی خنک شود. 
آووکادو و هویج را در با هم مخلوط کنید تا به قوام مناسب برسند. 
۷-نخود فرنگی و آووکادو 
نخود فرنگی و آووکادو برای این ترکیب باید هر دو سبز باشند تا از پروتئین نخود فرنگی و چربی آووکادو بهره‌مند شوید. 
مواد لازم: 
۱-۱/۵ پیمانه نخود فرنگی 
۱ عدد آووکادو 
۲ فنجان آب 
طرز تهیه: 
نخود فرنگی را هم می‌توانید به مدت ۲۵ دقیقه بجوشانید یا آن را بخار پز کنید. 
مواد اضافی نخود را جدا کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود 
آووکادو و نخود را با هم قاطی کرده و خمیر کنید اگر حس می‌کنید که خمیر خیلی غلیظ یا سفت است می‌توانید کمی نخود و آب به آن بیافزایید. 
۸- معجون آووکادو برای نوزاد: 
اگر شما معجون آووکادو را دوست دارید و از آن استفاده کرده‌اید، می‌توانید در تغذیه نوزاد خود از آن بهره ببرید. 
مواد لازم: 
یک عدد آووکادو 
۲ قاشق پودر آبمیوه 
۳-۴ لیوان آب 
طرز تهیه: 
آووکادو را به دو قسمت تقسیم کرده، هسته‌های آن را جدا و آووکادو را پوست گیری کنید. 
آووکادو و آب را به همراه پودر در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید.(برای تعیین میزان آب برای ساخت شربت می‌توانید از دستور راهنما پشت جعبه پودر استفاده کنید) 
بعد از مخلوط کردن مواد می‌توانید از آن برای تغذیه کودک استفاده کنید. 
۹- سیب و آووکادو 
سیب و آووکادو هر دو میوه‌هایی بسیار مناسب برای تغذیه کوک هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تغذیه نوزاد استفاده کنید. 
مواد لازم: 
عدد سیب 
۱ عدد آووکادو 
۲-۳ لیوان آب 
طرز تهیه: 
سیب را به قطعات کوچک تقسیم کنید (پوست سیب را نگیرید چرا که دارای مقادیر زیادی ویتامین است) 
سیب را دریک ظرف ریخته و به مدت ۲۵ دقیقه روی اجاق با شعله متوسط بپزید. 
سیب را به همراه آب داخل ظرف بگذارید تا خنک شود. 
آووکادو را در مخلوط کن ریخته و آب و سیب را به آن اضافه کنید. 
اجازه دهید تا به صورت یک نواخت با هم مخلوط شوند سپس می‌توانید از آن استفاده کنید. 
۱۰- ترکیب ماست و آووکادو برای نوزاد: 
در تغذیه نوزاد نباید تا ۱۲ ماهگی از شیر گاو استفاده کرد اما ماست را می‌توان در رژیم غذایی نوزاد جا داد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) می‌گوید که می‌توان محصولات لبنی به ویژه ماست را پس از شش ماهگی با سبزیجات و میوه در تغذیه نوزاد استفاده کرد. این بدان معنی است که شما قادر هستید تا از آووکادو و ماست برای نوزاد خود استفاده کنید. 
مواد لازم: 
۱ لیوان ماست 
۱ عدد آووکادو 
طرز ساخت: 
ماست را با آووکادو مخلوط کنید. 
تا زمانی که آووکادو و ماست با هم خوب ترکیب شوند آن‌ها را مخلوط کنید. 
اگر حس کردید مخلوطتان خیلی سفت است می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. 
۱۱- بستنی آووکادو 
بستنی آووکادو یک ترکیب بسیار عالی به عنوان غذای کودک در ماه‌های گرم سال است. 
مواد لازم: 
۳ عدد آووکادو 
۴ لیوان آب 
طرز تهیه: 
آووکادو و آب را با هم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شوند. 
مواد ترکیب شده را در ظرف‌های کوچک و یا سینی بریزید و بگذارید تا خوب منجمد شود. 
می‌توانید از میوه‌هایی مثل موز، سیب و یا ماست هم هنگام استفاده از این ترکیب برای نوزاد خود استفاده کنید. 
آووکادو برای نوزاد می‌تواند بسیار مفید و مقوی باشد. ما در بخش بالا به معرفی غذاهایی پرداختیم که شما می‌توانید آن‌ها را به شکلی ساده تهیه کرده و به نوزاد دهید تا استفاده کنید. 

سوالات مهم در مورد استفاده از آووکادو برای نوزادان 
شاید برای برخی از شما عزیزان سوال باشد که آیا آووکادو برای نوزادان می‌تواند مضر باشد یا می‌توان از آووکادو هر روز برای تغذیه کودک استفاده کنیم و این چنین سوالات. با ما همراه باشید تا به چند مورد از این سوالات پاسخ بدهیم: 
باهم به برخی از سوالات مهم در این مود پاسخ خواهیم داد. 
۱ -آیا می توان هر روز از آووکادو در تغذیه نوزاد استفاده کرد؟ 
باید بگوییم که بله شما می‌توانید هر روز از آووکادو در تغذیه کودک خود استفاده کنید و هیچ محدودیتی در استفاده از آن ندارید فقط در استفاده از آن یک برنامه مناسب داشته باشید. 
۲- آیا باید از آووکادو اورگانیک در تغذیه نوزاد استفاده کرد؟ 
استفاده آووکادو اورگانیک خوب است ولی ضروری نیست. به گفته کارشناسان، آووکادو جزو میوه‌هایی است که کمترین میزان مواد شیمیایی را به خود جذب می‌کند یعنی شما می‌توانید با خیال راحت آووکادو را از فروشگاه‌ها تهیه کرده و استفاده کنید. 
۳- آیا می‌توانم از روغن آووکادو برای تغذیه کودک استفاده کنیم؟ 
بله می‌توان از روغن آووکادو هم در غذای کودک بهره برد اما بهتر است از میوه آن بیشتر استفاده شود. لازم به ذکر است که روغن آووکادو از دیگر روغن‌های خوراکی گران‌تر است و به لحاظ اقتصادی تهیه آووکادو به شکل میوه ‌می‌تواند به صرفه‌تر باشد. 
۴- آیا آووکادو باعث ایجاد نفخ در نوزاد می‌شود؟ 
بله هر غذایی که ما مصرف می‌کنیم مقداری گاز در دستگاه گوارش ایجاد می‌کند اما مختصصان تغذیه معتقدند که گازهای ایجاد شده در دستگاه گوارش توسط نوزاد قابل تحمل هستند. 
۵- آیا آووکادو باعث ایجاد یبوست در نوزاد می‌شود؟ 
شواهد علمی برای این نظریه وجود ندارد. همچنین متخصصین تغذیه معتقدند که آووکادو برای درمان یبوست مفید است چرا که این میوه فیبر داشته که می‌تواند باعث بهبود عملکرد روده شود. آووکادو میوه‌ای با طبع گرم بوده و حاوی مقداری ویتامین، فیبر و چربی سالم است و می توان از آن در تغذیه کودک و رشد هر چه بهتر نوزاد استفاده کرد. 
۶- آیا آووکادو می‌تواند باعث بروز حساییت در نوزاد شود؟ 

 

اینجا بخوانید:

سنگ کلیه و چگونگی مبارزه با آن

 


شاید برای برخی سوال باشد که آیا آووکادو می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در نوزاد شود یا نه؟ در این باره می‌توانیم بگوییم که بله نوزادان هم می‌‌تواند به آووکادو حساسیت نشان دهند و شایع‌ترین آن هم کهیر بستن کودک می‌تواند باشد. برخی از علایم آلرژی به آووکادو عبارتند از استفراغ، اسهال، یبوست، تورم صورت و خواب آلودگی. 
اگر کودک شما به موز یا خربزه حساسیت دارد به احتمال ۹۰% به آووکادو هم آلژی خواهد داشت. همچنین اگر فرزند شما شرایط آلرژیک مثل آسم یا اگزما را داراست بهتر است استفاده از آووکادو را تا ۹ ماهگی به تاخیر بیاندازید یا در صورت استفاده با پزشک مختصص کودکان مشورت کنید. 
ما در این مقاله سعی کردیم تا خواص آووکادو برای نوزادان را به شما معرفی کنیم و این که چه غذاهایی می‌توان با آووکادو درست کرد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: آووکادو خون ساز است و کسانی که دچار کم خونی هستند از این گیاه استفاده کنند. 

 

 

PicsArt_02-26-06.54.50


 
محمد اکبرزاده اظهار داشت: آووکادو با نام علمی Persea Americana  درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می رسد برگهای این درخت ضخیم و سبز و گلهای آن کوچک و سبز رنگ است . 
 
وی ادامه داد: میوه آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت و به رنگ سبز تیره و یا سیاه است. 
 
اکبرزاده با بیان اینکه آوکادو متعلق به نواحی استوایی و نیمه استوایی می‌باشند و درقسمت های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش می یابد گفت: منشاء آووکادو  آمریکای جنوبی بوده و این گیاه در دهه ۴۰ شمسی از اکوادر وارد ایران شده و یک تعداد از پایه هادچار سرما زدگی شد و تعدادی از پایه ها بعد ازسازگاری در مازندران استقرار پیدا کردند. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: روغن دانه آووکادو حدود ۷ درصد روغن های اشباع شده مانند اسید پالمتیک و اسید استئاریک اسید آراشیدیک ، اسید میریستیک و در حدود ۸۰ درصد روغن های اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک می باشد 
 
وی اظهار داشت: میزان عناصر معدنی موجود درمیوه آووکادوی تولید شده در مازندران بر روی آهن ، منگنز،مس و عناصر نیتروژن، پتاسیم ، فسفر وکلسیم دارد. 
 
اکبر زاده تصریح کرد: آووکادو تقویت کننده معده، درمان یرقان و قلیایی کردن بدن مفید است . 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: آووکادو خون ساز است و کسانی که دچار کم خونی هستند از این گیاه استفاده کنند. 
 
وی افزود: آووکادو  به دلیل اینکه دارای شکر و مواد نشاسته ای کمی است برای کسانی که بیماری قند دارند نیز مناسب است و بیخوابی را درمان می کند. 

آووکادو یک نوع میوه‌ی نسبتا منحصربه‌فرد است که در مناطق گرم و استوایی پرورش می‌یابد. دلیل تمایز آووکادو آن است که اکثر میوه‌ها عمدتا از کربوهیدرات تشکیل می‌شوند، درحالی‌که آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که آووکادو، اثرات مفیدی روی سلامتی می‌گذارد. اینها ۱۲ مورد از خواص آووکادو برای سلامتی هستند که تحقیقات علمی آن را ثابت کرده‌اند: 

۱. آووکادو فوق‌العاده مغذی است 

آنچه به‌عنوان آووکادو به آن اشاره می‌کنیم، میوه‌ی درخت آووکادو است که پِرسی آمریکانا نامیده می‌شود. 

این میوه به‌خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد، بسیار معروف است و به‌علت طعم خوب و بافت چربش به تمام انواع غذاها اضافه می‌شود. آووکادو، ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی گواکامول است. 

این روزها آووکادو به یک ماده‌ی غذایی بسیار محبوب در میان افرادی تبدیل شده است که به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند. آووکادو اغلب به‌عنوان یک سوپرفود (اَبَرغذا) درنظر گرفته می‌شود که با توجه به خواص سلامتی آن اصلا تعجب‌آور نیست. 

انواع مختلفی از آووکادو وجود دارد که شکل (از گلابی‌شکل گرفته تا گرد) و رنگ (از سبز تا سیاه) آنها می‌تواند متفاوت باشد. همچنین وزن آنها از ۲۲۰ گرم تا ۱٫۴ کیلوگرم متغیر است 

به‌خاطر ظاهر این نوع آووکادو به آن، «گلابی تمساح» می‌گویند، چون شکلی شبیه گلابی دارد و پوست آن مانند تمساح، سبز، زبر و ناصاف است. 

گوشت زرد – سبز داخل این میوه، خوردنی است اما پوست و دانه‌ی آن باید دور ریخته شود. 

آووکادوها بسیار مغذی هستند و حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی ازجمله ۲۰ مورد از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. 

اینها برخی از فراوان‌ترین مواد مغذی در یک وعده‌ی ۱۰۰ گرمی از آووکادو هستند: 

هر ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۶۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی سالم دارد. اگرچه آووکادو حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است اما ۷ گرم آن فیبر و فقط ۲ گرم آن کربوهیدرات خالص است. بنابراین آووکادو یکی از غذاهای کم کربوهیدرات گیاهی است. 

آووکادو فاقد سدیم و کلسترول است و چربی اشباع پایینی دارد. به‌نظر نمی‌رسد که این، مسئله‌ی مهمی باشد اما یکی از دلایلی است که کارشناسان محافظه‌کار و قدیمی همچنان معتقدند که آووکادو ذاتا مضر است. 

نتیجه‌گیری: آووکادو یک میوه‌ی گلابی‌شکل سبزرنگ است که اغلب گلابی تمساح نامیده می‌شود. این میوه سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و مواد مغذی مهم مختلف است. 

۲. پتاسیم موجود در آووکادو، بیشتر از موز است 

پتاسیم، یک ماده‌ی مغذی است که اکثر افراد مقدار کافی از آن را دریافت نمی‌کنند. 

این ماده‌ی مغذی به حفظ شیب‌های الکتریکی در سلول‌های بدن کمک می‌کند و وظایف مهم مختلفی را انجام می‌دهد. 

آووکادو درواقع حاوی پتاسیم بسیار زیادی است و هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۱۴ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به پتاسیم را فراهم می‌کند. جالب است بدانید موز که جزء مواد غذایی سرشار از پتاسیم درنظر گرفته می‌شود، تنها ۱۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. 

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مصرف بالای پتاسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود؛ فشار خون بالا یکی از عوامل خطر عمده برای حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. 

نتیجه‌گیری: پتاسیم یک ماده‌ی معدنی مهم است که اکثر مردم، مقدار کافی از آن را دریافت نمی‌کنند. آووکادو، پتاسیم بسیار بالایی دارد که به کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از پرفشاری خون کمک می‌کند. 

 

اینجا بخوانید:

خوراکی های ضد سرطان را بشناسید

 

 

۳. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که برای قلب مفیدند 

همان‌طور که گفتیم، آووکادو یک ماده‌ی غذایی پرچرب است. درواقع ۷۷ درصد از کالری های آووکادو از چربی می‌آید که آن را به یکی از چرب‌ترین مواد غذایی گیاهی موجود تبدیل می‌کند. 

اما چربی آووکادو جزء چربی‌های مفید و سالم محسوب می‌شود. اکثر چربی موجود در آووکادو، اسید اولئیک است که به‌عنوان اسید چرب تک غیراشباع ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی روغن زیتون نیز هست و گمان می‌رود که برخی از اثرات مفید روغن زیتون به‌خاطر آن باشد. 

اسید اولئیک باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و ثابت شده است که روی ژن‌های مرتبط با سرطان، اثرات مفیدی می‌گذارد. 

چربی‌های موجود در آووکادو در برابر اکسیداسیون ناشی از گرما بسیار مقاوم هستند؛ این مسئله، روغن آووکادو را به انتخابی سالم و مطمئن برای پخت‌وپز تبدیل می‌کند. 

نتیجه گیری: آووکادو و روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک تک غیراشباع هستند؛ یک اسید چرب مفید برای قلب که گمان می‌رود یکی از دلایل اصلی فواید سلامتی روغن زیتون هم باشد. 

۴. آووکادوها سرشار از فیبر هستند 

فیبر یکی دیگر از مواد مغذی است که در مقادیر نسبتا زیاد در آووکادو وجود دارد. فیبر، ماده‌ی گیاهی هضم‌نشدنی است که می‌تواند در کاهش وزن و کاهش قند خون نقش داشته باشد و همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود. 

دو نوع فیبر مختلف وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. 

فیبر محلول قادر است از باکتری‌های مفید در روده تغذیه کند؛ این باکتری‌ها برای عملکرد مطلوب بدن، بسیار مهم هستند. 

هر ۱۰۰ گرم آووکادو حاوی ۷ گرم فیبر است که ۲۷ درصد از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه را تأمین می‌کند. 

حدود ۲۵ درصد از فیبر موجود در آووکادو از نوع محلول و ۷۵ درصد از آن نامحلول است. 

نتیجه‌گیری: آووکادوها سرشار از فیبر هستند و حدود ۷ درصد از وزن آنها را فیبر تشکیل می‌دهد. این در مقایسه با اکثر مواد غذایی دیگر، مقدار بسیار زیادی است. فیبر می‌تواند فواید مهم مختلفی برای کاهش وزن و سلامت متابولیکی داشته باشد. 

 
۵. خوردن آووکادو می‌تواند سطوح کلسترول و تری‌گلیسیرید را کاهش دهد 

بیماری قلبی، شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در جهان است. ثابت شده است که چندین نشانگر خون با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط‌اند. اینها عبارت‌اند از کلسترول، تری‌گلیسیرید، نشانگرهای التهابی، فشار خون و… . 

اثرات آووکادو روی برخی از این عوامل خطر در ۸ آزمایش انسانیِ کنترل‌شده، مطالعه شده است. 

در این مطالعات، افراد به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه گفته شد که آووکادو بخورند، درحالی‌که گروه دیگر از آن استفاده نکردند. سپس محققان بررسی کردند که نشانگرهای خون این افراد به‌مرور زمان چه تغییری می‌کند. 

این مطالعات نشان داده‌اند که آووکادو می‌‌تواند: 

  • باعث کاهش چشمگیر سطوح کلسترول کل شود. 

  • تری‌گلیسیرید خون را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. 

  • کلسترول LDL را تا ۲۲ درصد کاهش دهد. 

  • کلسترول HDL (کلسترول خوب) را تا ۱۱ درصد افزایش دهد. 

یکی از این مطالعات نشان داد که گنجاندن آووکادو در یک رژیم گیاهخواری کم‌چرب به بهبود میزان کلسترول منجر می‌شود. 

متأسفانه تمام این مطالعات انسانی، در مقیاسی کوچک (شامل ۱۳ تا ۳۷ نفر) و در یک دوره‌ی کوتاه (حدود ۱ تا ۴ هفته) انجام شدند اما بااین‌حال، نتایج آنها چشمگیر بود. 

نتیجه‌گیری: مطالعات متعدد نشان داده‌اند که خوردن آووکادو می‌تواند منجر به بهبود عوامل خطر بیماری قلبی مانند کلسترول کل، LDL ،HDL و همچنین تری‌گلیسیرید خون شود. 

۶. افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند، معمولا سالم‌تر هستند 

یک مطالعه به بررسی عادات رژیمی و سلامت افرادی پرداخت که آووکادو مصرف می‌کنند. 

آنها داده‌های مربوط به ۱۷۵۶۷ شرکت‌کننده در بررسی NHANES در ایالات‌متحده را تجزیه‌وتحلیل کردند. مشخص شد مصرف‌کنندگان آووکادو بسیار سالم‌تر از افرادی بودند که از آووکادو استفاده نمی‌کردند. 

آنها مواد مغذی بسیار بیشتری دریافت کردند و احتمال ابتلایشان به سندروم متابولیک، ۵۰ درصد کمتر بود. سندروم متابولیک، گروهی از علائم است که عامل خطر عمده‌ای برای بیماری قلبی و دیابت هستند. 

افرادی که به‌طور منظم آووکادو می‌خوردند، وزن کمتر، BMI پایین‌تر و چربی بسیار کمتری داشتند. همچنین کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بالاتر بود. 

بااین‌حال، این ارتباط نشان‌دهنده‌ی رابطه‌ی علت و معلولی نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که آووکادو باعث شده باشد که این افراد از سلامت بهتری برخوردار باشند. 

بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که این مطالعه‌ی خاص، چندان مهم و معتبر درنظر گرفته شود. 

نتیجه‌گیری: یک بررسی رژیمی نشان داد افرادی که آووکادو مصرف کردند، مواد مغذی بسیار بیشتری دریافت کرده‌اند و احتمال ابتلای آنها به سندروم متابولیک کمتر بود. 

۷. چربی موجود در آووکادو می‌تواند به شما کمک کند تا مواد مغذی را از غذاهای گیاهی جذب کنید 

هنگامی‌که بحث مواد مغذی به‌میان می‌آید، مقدار کل آنها تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. 

جذب مواد مغذی مصرفی نیز به‌همان‌اندازه مهم است؛ ما باید بتوانیم آنها را جذب و در دستگاه گوارش هضم کنیم و برای استفاده به سایر اندام‌های بدن بفرستیم. 

برخی از این مواد مغذی، محلول در چربی هستند؛ یعنی برای آنکه استفاده شوند، باید با چربی ترکیب شوند که عبارت‌اند از ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K به‌همراه آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها. 

پژوهشی نشان داد که اضافه کردن آووکادو یا روغن آووکادو به سالاد می‌تواند میزان جذب آنتی‌اکسیدان‌ها را ۲٫۶ تا ۱۵ برابر افزایش دهد. 

بنابراین آووکادو نه‌تنها بسیار مغذی است، بلکه می‌تواند ارزش غذایی سایر غذاهای گیاهی را که مصرف می‌کنید نیز به‌طرز چشمگیری افزایش دهد. 

به‌همین‌دلیل بهتر است هنگام مصرف سبزیجات همیشه از یک منبع چربی سالم نیز استفاده کنید. بدون وجود چربی سالم، بسیاری از مواد مغذی گیاهی هدر خواهند رفت. 

نتیجه‌گیری: مطالعات نشان داده‌اند که خوردن آووکادو یا روغن آووکادو با سبزیجات می‌تواند مقدار آنتی‌اکسیدان جذب‌شده توسط بدن‌تان را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد. 

۸. آووکادوها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند از چشم محافظت کنند 

آووکادوها نه‌تنها جذب آنتی‌اکسیدان از سایر مواد غذایی را افزایش می‌دهند، بلکه خودشان نیز جزو خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها شامل مواد مغذی به‌نام لوتئین و زاکسانتین است که برای سلامت چشم بسیار مهم‌اند. 

مطالعات نشان می‌دهند که این مواد مغذی با کاهش شدید خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراتیو ماکولا مرتبط‌اند؛ هر دوی این بیماری‌ها در سالمندان شایع هستند. بنابراین مصرف آووکادو باید در طولانی‌مدت برای سلامت چشم‌ها مفید باشد. 

نتیجه‌گیری: آووکادوها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، ازجمله لوتئین و زاکسانتین. این مواد مغذی برای سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا ضروری‌‌اند. 

 
۹. آووکادو ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند 

شواهد محدودی وجود دارد که ممکن است آووکادو در پیشگیری از سرطان مفید باشد. 

یک مطالعه نشان داد که آووکادو می‌تواند به کاهش عوارض جانبی شیمی‌درمانی در لنفوسیت‌های انسانی کمک کند. همچنین مشخص شده است که عصاره‌ی آووکادو مانع رشد سلول‌های سرطان پروستات می‌شود. 

با‌این‌حال به‌یاد داشته باشید که این مطالعات در سلول‌های مجزا انجام شدند و واقعا ثابت نمی‌کنند که در بدن یک انسان زنده چه اتفاقی می‌افتد. 

نتیجه‌گیری: برخی مطالعات در سلول‌های مجزا نشان داده‌اند که مواد مغذی موجود در آووکادو ممکن است در پیشگیری از سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی شیمی‌درمانی در برخی سلول‌ها مفید باشند. 

۱۰. عصاره‌ی آووکادو می‌تواند به کاهش علائم آرتروز کمک کند 

آرتروز مشکلی شایع در کشورهای غربی است. آرتروز انواع مختلفی دارد و اینها اغلب، مشکلات مزمنی هستند که مردم در بقیه‌ی زندگی‌شان با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که عصاره‌های آووکادو و روغن سویا که مخلوط غیرصابونی آووکادو و سویا نامیده می‌شود، می‌تواند باعث کاهش علائم آرتروز استخوان را – معروف به استئوآرتریت – شود. 

اما هنوز مشخص نیست که آیا خود آووکادو هم می‌تواند چنین اثری داشته باشد یا این خاصیت فقط مختص عصاره‌ی آن است. 

نتیجه‌گیری: مطالعات نشان داده‌اند که یک عصاره از روغن‌های آووکادو و سویا می‌تواند علائم استئوآرتریت را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. 

 
 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار