|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۶۲

تظاهرکنندگان طرفدار حقوق سقط جنین در راهپیمایی زنان در شیکاگو شرکت می کنند

زنان آمریکایی می ترسند که ایالت های بیشتری پس از وضع کامل ممنوعیت تگزاس در این روش، حقوق سقط جنین را لغو کنند.

ده ها هزار زن در اعتراض به افزایش محدودیت های سقط جنین در شهرهای ایالات متحده راهپیمایی کردند.

تظاهرات 660 روز شنبه در سراسر آمریکا ، از جمله در مراحل دیوان عالی در واشنگتن دی سی، تا حد زیادی به دلیل قانون تگزاس بود که سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع می کند.

این اقدام که ماه گذشته به اجرا گذاشته شد، محدود کننده ترین محدودیت در کشور است. در واشنگتن، معترضان خیابان های اطراف دیوان عالی را پر کردند، فریاد می زدند: "بدن من، انتخاب من" و با صدای طبل با صدای بلند تشویق می کردند.

آنها تابلوهایی داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "به رحم خود توجه کنید"، "من عاشق کسی هستم که سقط کرده است" و "سقط جنین انتخاب شخصی است ، نه بحث حقوقی."

برخی از آنها پیراهن هایی با نوشته "1973" به تن داشتند، اشاره ای به تصمیم برجسته رو و وید، که سقط جنین را برای نسل زنان آمریکایی قانونی کرد.

الکسیس مک گیل جانسون، رئیس برنامه ریزی والدین، ​​در جمع مردم در راهپیمایی برای عدالت سقط جنین در واشنگتن دی سی گفت: "مهم نیست کجا زندگی می کنید، مهم نیست کجا هستید، این لحظه تاریک است."

او از زنانی صحبت کرد که مجبور شده اند ساعت ها از خطوط ایالت - گاهی چندین خط دولتی - برای پایان دادن به بارداری ها از زمان تصویب قانون تگزاس رانندگی کنند.

قانون به اصطلاح "ضربان قلب" که توسط فرماندار گرگ ابوت امضا شده است، سقط جنین را پس از تشخیص فعالیت قلبی در جنین، معمولاً در حدود شش هفته ممنوع می کند. کارشناسان می گویند این قبل از آن است که اکثر زنان بدانند باردار هستند و زودتر از 85 تا 90 درصد از همه سقط ها انجام می شود.

قانون بر شهروندان عادی متمرکز است تا این ممنوعیت را اعمال کنند، که هیچ استثنائی برای تجاوز جنسی و محارم قائل نمی شود و در صورت شکایت موفقیت آمیز از هر کسی که به سقط جنین غیرقانونی کمک کرده است، حداقل 10 هزار دلار پاداش به آنها می دهد.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار