|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۷۵

کارمند قدیمی، پنهان کاری های فیسبوک را فاش کرد

افشاگری کارمند سابق فیسبوک از پشت پرده این شرکت و تاثیرات شبکه های اجتماعی.

این هفته اگر با قطع شدن سرویس‌های سه رسانه اجتماعی مهمّ متعلّق به مارک زاکربرگ آغاز شد... آخر هفته با رونمایی از افشاگر برجسته اسناد مهمّ داخلی فیسبوک سپری شد؛ که موارد قابل توجّهی از تحقیقات داخلی ساختار زیر نظر زاکربرگ درباره فعّالیت‌های شبکه‎های اجتماعی او را نسخه‎برداری و منتشر کرده است. او که تا اواخر هفته قبل، ناشناس مانده بود، در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه، درباره ابعاد تلخ و خطرناک تأثیرات فعّالیتهای شبکه‎های اجتماعی زیر نظر زاکربرگ سخن گفت. فراتر از همه اینها... او امروز در کمیته تجارت سنا، شهادت خواهد داد!

به گزارش رویترز، فرانسیس هوگن که قبلاً به عنوان مدیر تولید در تیم اخبار جعلی مدنی فیسبوک فعالیت می‌کرد، در برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه حاضر شد و رازهای پنهان این شرکت را فاش کرد. او افشاگری است که اسناد مربوط به تحقیق وال استریت ژورنال و جلسه استماع سنای آمریکا درباره آسیب اینستاگرام به دختران نوجوان را ارائه داده است.

او در این مصاحبه تلویزیونی گفت: در این شرکت تضاد منافعی بین مصلحت مردم و مصلحت فیسبوک وجود داشت. فیسبوک بارها و بارها منابع خود مانند درآمدزایی را انتخاب کرد.

هوگن قبلاً در گوگل و پینترست نیز فعالیت کرده است. او فاش کرد فیس بوک درباره پیشرفت خود در زمینه کنترل نفرت پراکنی و گسترش اخبار جعلی به مردم دروغ گفته است.

به گفته این افشاگر، فیس بوک به شورش حامیان دونالد ترامپ در ۶ ژانویه کمک کرد زیرا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیستم‌های ایمنی را خاموش کرده بود.

هرچند هوگن معتقد است هیچ فردی در فیسبوک نیت بدی نداشت اما انگیزش‌های این شرکت ناهنجار بوده است.

فیس بوک پس از مصاحبه تلویزیونی هوگن بیانیه‌ای منتشر و ادعاهای کارمند سابق خود را انکار کرد.

این درحالی است که وکیل هوگن روز گذشته گزارش نشریه نیویورک تایمز را تأیید و اعلام کرد برخی از اسناد داخلی فیس بوک در اختیار دادستان‌های چند ایالت از جمله کالیفرنیا، ورمونت و تنسی قرار گرفته است. به گفته او شکایات ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برمبنای آن انجام شده‌اند که فیسبوک یک شرکت سهامی عام است و نباید به سرمایه گذاران دروغ بگوید یا اطلاعات را مخفی کند.

علاوه بر آن وکیل این افشاگر اعلام کرد وی با قانونگذاران در اتحادیه اروپا نیز گفتگوهایی انجام داده و قرار است در ماه جاری میلادی در مقابل پارلمان انگلیس حاضر شود و امیدوار است انجام این کار محرکی برای ایجاد قانونی در این زمینه باشد..

همچنین هوگن و وکیلش تمایل دارند با قانونگذاران کشورهای آسیایی نیز دیدار کنند زیرا بسیاری از چالش‌هایی که اشاره شده مانند خشونت‌های قومی در میانمار ریشه در این منطقه دارد.

 

 

 

 

حجم ویدیو: 2.70M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار