|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۸۰

کردهای عراق از بلاروس بازگشتند

برای بسیاری از خانواده‌های عراقی که در مرز لهستان و بلاروس گیر افتاده‌اند، انتظاری جز بازگشت نبود.

در حالی که هواپیما پس از سه ساعت پرواز از مینسک پایتخت بلاروس در باند فرودگاه اربیل تاکسی می‌کرد، آزاد از پنجره بیرون را نگاه می‌کرد و دستان همسرش را می‌گرفت.

آزاد، مردی 28 ساله از شهر کردنشین دهوک، پس از تلاش ناموفق آنها برای ورود به اتحادیه اروپا به همسرش گفت: "کلاه خود را پایین می آوریم، ماسک می زنیم و فرودگاه را در اسرع وقت ترک خواهیم کرد." از بلاروس

آزاد و همسرش که از نظر جسمی کبود شده بودند و درد روحی وصف ناپذیری داشتند، به الجزیره گفتند که در مرز بلاروس و لهستان با آنها مانند حیوانات رفتار شده است و نمی‌خواهند دوباره مورد سوال قرار بگیرند. خبرنگاران به محض بازگشت به مکانی که به شدت می خواستند آنجا را ترک کنند.

آزاد در حالی که در خانه آنها نشسته بود به الجزیره گفت: «در حال حاضر، ما سعی خواهیم کرد زیاد به آینده خود فکر نکنیم، زیرا به محض اینکه شروع به فکر کردن کنیم، مشخص می شود که ما اینجا در کردستان نداریم. در دهوک اما هر دوی ما می دانیم که احتمالاً تا آخر عمر اینجا گیر کرده ایم.

آزاد به همراه حدود 430 عراقی دیگر، پنجشنبه گذشته از بلاروس به عراق بازگشتند تا در راستای تلاش دولت عراق برای کاهش تنش‌هایی که در چند ماه گذشته در مرز بلاروس و لهستان شعله‌ور شده بود، با یک پرواز توسط دولت به عراق بازگشتند.

آزاد گفت، در حالی که اکثر  پناهجویان تصمیم گرفتند در بلاروس بمانند با این امید که روزی می توانند به لهستان بروند، دیگران "امید ساده لوحانه خود را از دست دادند که می توانند موفق شوند" و تصمیم گرفتند که به خانه بازگردند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار