|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۶۴

روش پخت مرباهای زمستانی را بدانید

با وجود اینکه بسیاری از انواع مرباها مربوط به فصول گرم سال است اما مرباهای زمستانی هم، دست کمی از آنها ندارند و حتی شاید خاص‌تر و خوشمزه‌تر باشند.

مربای پوست پرتقال 

بدون شک، مربای پوست پرتقال یکی از محبوب ترین مرباهای زمستانی است. برای تهیه این مربا باید پس از جدا کردن قسمت سفید رنگ داخل پوست پرتقال، آن را خلال کنید. سپس پوست پرتقال‌ها را به صورت رولی داخل آب جوش بریزید و بعد از 15 دقیقه آن را آبکش کنید. این کار را باید 3 مرتبه انجام دهید. انجام این کار برای این است که تلخی پوست پرتقال گرفته شده و در عین حال پخته شود. بعد از این مرحله، باید میزان مناسب از شکر را در دو لیوان آب حل کنید و روی حرارت قرار بدهید. در نهایت، پوست پرتقال‌ها را همراه با آب لیموی تازه اضافه کنید و اجازه بدهید 30 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از آماده شدن مربا، یک پارچه روی ظرف بکشید و آن را به مدت 24 ساعت در دمای اتاق قرار دهید. 
مربای انار 

PicsArt_01-19-11.07.39

مربای انار یکی از خاص‌ترین مرباهای زمستانی است. برای تهیه این مربا باید یک انار بزرگ را دانه کنید و چیزی حدود سه پیمانه و نیم آب انار بگیرید. آب انار را با 3 پیمانه شکر در یک ظرف بزرگ ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرا دهید. اجازه بدهید 30 دقیقه بگذرد و سپس دانه‌های انار را همراه با آب لیموی تازه اضافه کنید. این مخلوط باید به مدت 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزد. مربای انار شما آماده است و باید آن را درون ظرف مناسب بریزید و در جای خنک قرار دهید. 

 
مربای پوست لیمو 

PicsArt_01-19-11.07.17

مربای پوست لیمو یکی از آن مرباهایی است که هرگز طعم آن را فراموش نخواهید کرد. برای درست کردن این مربا ابتدا سه عدد لیموی متوسط را انتخاب و آنها را رنده کنید. سپس یک لیموی دیگر را نصف کرده و همراه با پوست‌ها رنده شده داخل ظرف بریزید. یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه رو حرارت قرار دهید تا کاملا بجوشد. برای اینکه تلخی پوست لیمو گرفته شود، جوشاندن و رد کردن آبِ مواد از صافی را چند بار تکرار کنید. بعد از انجام این کار باید دو پیمانه آب را همراه با شکر و آب لیمو اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بجوشد. مربای شما آماده است و فقط باید آن را داخل شیشه ریخته و اجازه بدهید که خنک شود. 

مربای گل سرخ یا گل محمدی 

PicsArt_01-19-11.06.55

گلبرگهارو که پاک کردید بشورید و ابکش کنید و بعد با قیچی خرد کنین 

مخلوط شکر و آب رو روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشه و حسابی غلیظ بشه 

جوهر لیمو رو با یک قاشق اب مخلوط کنید و داخل شربت بریزید. 

 بلافاصله گلبرگهارو اضافه کنید و با قاشق چوبی داخل شربت فشار بدید و ده تا پانزده دقیقه زمان بدید تا بجوشه و زیرشو خاموش کنید و گلابو بهش اضافه کنید. 

برای اینکه گلبرگا رنگشو پس بده بلافاصله قابلمه رو داخل آب یخ بزاریدو شوک اب سرد بدید تا رنگ گلبرگها ثابت بمونه و بعد سرد شدن روش دم کنی بزارین و صبر کنید ۱۲ ساعت بمونه.‌بعد داخل شیشه بریزید و داخل یخچال بگذارید. 

مربای سیب 

PicsArt_01-19-11.06.31

داخل یه کاسه آب جوشیده ی سرد شده میریزیم و نصف فنجان آبلیموی طبیعی داخل آب میریزیم و کنار دستمون میگذاریم. سیبها رو پوست میگیریم و از ته سیب چاقوی نازک رو فرو میکنیم داخل سیب و هسته هاش رو در میاریم، فقط طوری که دم سیب جدا نشه. سیب ها رو داخل آب تو کاسه می اندازم. برای این توی آب آبلیمو میریزیم که سیبها سیاه نشن.نیم ساعت تو آب باشند بعد۲ لیوان آب و شکر رو توی قابلمه ترجیحا لعابی میریزیم و روی شعله میگذاریم تا شکر حل بشه. 

جوهر لیمو رو اضافه میکنیم.آب سیبها رو خالی میکنیم و سیبها رو داخل شیره می ریزیم و با شعله کم میگذاریم سیبها شهد رو به خودشون جذب کنن تا مربا قوام بیاد. در این حین کف روش رو هم تا حد امکان بگیرید. 

برای اینکه بدونید شیره قوام اومده یا نه یک قاشق از شیره رو داخل یک نعلبکی بریزید و توی فریزر بگذارید تا چند دقیقه ای خنک بشه بعد خارج کنید و نعلبکی رو تکون بدید از شیره به سختی توی نعلبکی تکون بخوره شیره قوام اومده ولی اگه هنوز رقیق و شل باشه باید بیشتر بجوشه. 

زعفران و هل و گلاب هم اضافه میکنیم میذاریم خوب قوام بیاد بعد خاموش تو دمای محیط بمونه سرد بشه بعد داخل ظرف در دار چیده بشه بره تو یخچال راستی میتونید سیب قرمز هم داشته باشید بعد از پخت سیبها رو در شربت آلبالو فرو ببرید. 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار