|
|
کدخبر: ۱۸۴۸۵۳

مافین پسته ای یکی از انواع شیرینی های مجلسی ایرانی است که معمولا برای مراسم های خاص استفاده می شود، برای یادگیری این شیرینی خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم مافین پسته ای 

 

تخم مرغ                ۳ عدد 

شکر                        ۱ لیوان 

ماست                     ½ لیوان 

روغن مایع              ⅔ لیوان 

آرد                          ۲ لیوان 

بکینگ پودر             ۱ قاشق غذاخوری 

وانیل                      ½ قاشق چایخوری 

پودر هل                  ۱ قاشق غذاخوری 

گلاب                       ۲ قاشق غذاخوری 

عسل                       ۱ قاشق غذاخوری 

مغز پسته                به مقدار کافی 

 

 

 

PicsArt_02-05-05.36.56

 

 

 

روش پخت:

 

 

اینجا بخوانید:

 

 

روش پخت نان پیده ترکیه ای

 

طرز پخت پودینگ مغز دار

 

 

مرحله اول 

برای تهیه مافین پسته ای خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. 

 

 

 

 

مرحله دوم 

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ کف کند. در ادامه وانیل را به همراه شکر به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم می زنیم. 

 

 

 

مرحله سوم 

در این مرحله زمانی که مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شد، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. در ادامه گلاب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. 

 

 

 

مرحله چهارم 

حالا عسل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر هل درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. 

 

 

PicsArt_02-05-05.36.28

 

 

 

 

مرحله پنجم 

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. 

 

 

 

مرحله ششم 

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کپسول های کاغذی را درون قالب مافین قرار می دهیم، سپس دو سوم قالب را از مایه کیک پر می کنیم و مقداری مغز پسته  به صورت پخش روی مایه کیک قرار می دهیم. 

 

 

 

 

مرحله هفتم 

در این مرحله قالب مافین را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان المنت بالا یا گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی کیک به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا خوشرنگ شوند. 

 

 

 

مرحله هشتم 

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب مافین را از فر خارج می کنیم، سپس کاپ کیک ها را از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک پسته ای خنک شود، سپس به همراه چای سرو می کنیم. 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار