|
|
کدخبر: ۱۸۴۸۳۹

با خوردن این خوراکی ها از ابتلا به افسردگی در زمستان مصون بمانید.

فصل زمستان معمولا همراه با کاهش احساس شادابی و نشاط و افزایش افسردگی همراه است. حال غذایی که در این فصل می خورید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند مانع افسرده شدنتان شود. 

 

 

اختلال عاطفی فصلی یک بیماری است که به طور معمول از فصل پاییز آغاز شده و در فصل بهار نیز بهبود می یابد. این بیماری ناشی از تغییرات آب و هوا، کمبود ویتامین D، کاهش سروتونین و تغییر در سطح ملاتونین بدن است. 

 

 

علاوه بر صحبت درمانی، نور درمانی و همچنین دارو های ضد افسردگی، ثابت شده است که خوردن برخی از غذا ها می تواند به درملان این بیماری کمک کند. در ادامه ما به شما این غذا ها را معرفی خواهیم کرد. 

 

 

 

دلستر ساده

مخمر، یکی از داروهای طبیعی ضدافسردگی و شادی‌آور است و اگر هر روز دلستر بخورید، حال‌تان به مرور خوش‌تر می‌شود. اگر اهل دلستر خوردن نیستید، می‌توانید از داروخانه قرص‌های خوراکی مخمر را تهیه کنید. اما یادتان نرود که با مصرف این قرص‌ها اشتهای‌تان هم افزایش پیدا می‌کند.

 

 

بابونه

در روزهایی که غم‌زده هستید، دمنوش بابونه میل کنید. حتی می‌توانید به عنوان یک وعده در هر روز به جای چای سراغ این دمنوش‌ها بروید تا آرامش‌تان بیشتر و اضطراب‌تان کمتر شود.

 

 

اسطوخودوس

این گیاه پرطرفدار، راهی دیگر برای رسیدن به آرامش را پیش روی‌تان می‌گذارد. اسطوخودوس اضطراب را کم و شما را به فرد خوش‌خلق تری بدل می‌کند.

 

 

 

 غلات غنی شده:

شروع روز با غلات صبحانه سالم می تواند راهی عالی برای تقویت بدن باشد و در عین حال به شما در مدیریت علائم این بیماری کمک کند. بیشتر غلات غنی شده دارای فیبر، ویتامین B12 و اسید فولیک بالایی هستند. این سه ماده مغذی ضروری در مقابله با علائم افسردگی شناخته شده هستند. 

 

 

PicsArt_02-03-11.02.05

 

 

ماهی:

اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی خود می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. به گفته متخصصین خوردن پروتئین‌های بدون چربی می‌تواند به کاهش علائم این بیماری کمک کند، زیرا منبع پروتئینی است که باعث سوء هاضمه یا التهاب نمی‌شود. 

 

 

توفو:

توفو با افزایش سطح آهن بدن می تواند باعث کاهش علائم افسردگی شود چراکه بسیاری از سلول های مغز در این شرایط به میزان بالای آهن نیاز دارند. همچنین این غذا برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند بسیار مفید است چراکه آهن آنها را تامین می کند. 

 

 

 

PicsArt_02-03-11.02.57

 

 

شکلات تلخ:

مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ سرشار از منیزیم بوده که یک ماده معدنی ضروری است و در کاهش علائم افسردگی نقش دارد. البته توجه داشته باشید که حتما شکلات تلخ مصرف کرده و از شکلات های شیرین پرهیز کنید. 

 

 

سبزیجات برگ سبز 

با توجه به محتوای بالای منیزیوم، سبزیجات برگ سبز به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبی خود را متعادل کنید؛ بنابراین آن ها برای برخورد با اختلالات عاطفی مانند: اضطراب و افسردگی مناسب هستند.

 

اینجا بخوانید:

16روش برای ایجاد حس شادابی در صبح

 

 

آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای آمینه، مواد معدنی مانند: پتاسیم و منیزیم است که  باعث افزایش سلامتی و شادی می شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار