|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۹۸

عبد دشتی کیست؟

حسام منظور فعالیت هنریش را از سال 1382 با تئاتر شروع کرد. وی پس از سریال بانوی عمارت در سریال برادر جان بازی کرد . حسام منظور در سریال نجلا بازی کرده است وی در جدیدترین کرکترش در سریال نجلا 2 به ایفای نقش پرداخته است این سریال این شب ها از شبکه سوم سیما در حال پخش است.

نام : حسام 

نام خانوادگی : منظور 

تاریخ تولد : 1359/09/18 

محل تولد : ارومیه 

حرفه : بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان 

سالهای فعالیت : 1382 تاکنون 

وضعیت تاهل : مجرد 

حسام-منظور

 

حسام منظور متولد 18 آذر 1359 در تهران ، بازیگر تئاتر و حالا سینما و تلویزیون است. حسام منظور را بیشتر بخاطر نقش آفرینی در سریال بانوی عمارت می شناسیم.

او از جمله سلبریتی هایی اسـت کـه حواشی کمی دارد و برای شهرت دست بـه فضا سازی خصوصا از جنس فضای مجازی نمی‌زند. 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی هوتن شکیبا 

 

حسام منظور در ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در شهر ارومیه متولد شده اسـت. مادر او اصالتا اهل ارومیه اسـت و از این رو منظور دوران کودکی و نوجوانی خودرا در آذربایجان زندگی کرده اسـت.  

فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد که از 21 سالگی وارد تئاتر شد تا اینکه در 38 سالگی با سریال بانوی عمارت به شهرت رسید 

او بعد از فارغ التحصیل شدن نیز از فضای دانشگاه دور نشد و در حال تدریس است. یک کارگاه بازیگری راه انداخته است و به هنرجویان تعلیم می دهد. 

حسام-منظور

از ارومیه تا تبریز 

پدرش اهل خراسان شهر بجنورد و مادرش اهل ارومیه است به همین خاطر دوران کودکی را در ارومیه گذراند تا اینکه سال 1367 در 8 سالگی به تبریز نقل مکان کردند 

حسام-منظور

شروع فعالیت بازیگری 

حسام منظور فعالیت حرفه ای را از زمانی که دانشجو بود آغاز کرد و در سال 82 روی صحنه تئاتر رفت و برای نخستین بار در نمایش خوان هشتم بازی کرد. 

حسام منظور تئاتر را از سال 1382 آغاز کرد و کاندید دریافت بهترین بازیگر مرد سال 1388 برای نمایش نمایش مکبث شد و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سال 1359 برای نمایش اودیسه شد. 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی شبنم مقدمی 

 

حسام هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است و خبری هم در مورد ازداوج او تا به حال منتشر نشده است. 

او در سال 1390 در فیلم تلفن همراه رییس جمهور ایفای نقش کرد و در سال 1396 هم در فیلمی دیگر به نام ربوده شد بازی کرد. 

او با اجرا در مراکز مطرح اروپا مثل پیکولو ایتالیا و جشواره شکسپیر در لهستان، تجارب بی نظیری کسب کرده اسـت. حسام منظور درکنار بازیگری، کارگردانی هم انجام داده اسـت. 

حسام-منظور

نخستین سریال حسام منظور  

حسام منظور یکی از بایگران نوظهور است که در سریال بانوی عمارت در نقش شازده بازی کرده است و قبلا بیشتر در عرصه تئاتر فعال بوده است. در این سریال در کنار مریم مومن، غزل شاکری، شبنم فرشادجو و مینا وحید ایفای نقش کرده است. 

حسام-منظور

بازی در سریال برادر جان 

حسام منظور یکی از نقش های اصلی در سریال برادر جان را بازی می کند. سریال برادر جان به کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت الله و به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی برای شیکه سوم سیما تولید شده است.

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی محسن چاوشی

 

 

حسام منظور در کار حسن پورشیرازی، کامران تفتی،نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی و علی نصیریان در این سریال ایفای نقش می کند. 

 

حسام-منظور

آثار: 

  • سریال بانوی عمارت 

  • نمایش خوان هشتم کارگردان محمد مسعود طیبی 

  • نمایش برف و بهمن کارگردان ایرج افشاری 

  • نمایش فرجام فر کارگردان محسن رنجبر 

  • نمایش ایستگاه سلام کارگردان رسول نقوی 

 

حسام-منظور

1- فیلم های سینمایی : 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی بهاره رهنما

 

1- تلفن همراه رئیس‌جمهور -1390 

2- ربوده شده-1394 

3-مست عشق-1398 

4- طلاخون-1398 

حسام-منظور

2- سریال های تلویزیونی : 

1- نجلا 2 -1400 

1- نجلا – 1399 

2-برادرجان -1398 

3-بانوی عمارت-1397 

4- گشت ویژه-1395 

5- روزهای بی‌قراری -1395 

6- قصه‌های تبیان-1394 

حسام-منظور

افتخارات 

1-نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تئاتر دانشگاهی برای نمایش مکبث 1388 

2-برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در سیزدمین جشن بازیگر برای نمایش اودیسه 1395 

3- برنده تندیس بهترین بازیگر مرد در پنجمین جشنواره جام جم برای مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت 1397 

4- برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام در نوزدهمین جشن دنیای تصویر برای مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت 1398 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی ژاله صامتی

 

 

 

حسام-منظور

گفتگو با حسام منظور 

** آقای منظور علی‌رغم اینکه «بانوی عمارت» جدی‌ترین کار شما در حوزه تلویزیون محسوب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که در حوزه تئاتر حضور پررنگ‌تری داشته‌اید و این موضوع در بازی شما در سریال هم به چشم می‌آید. 

– یکی از دلایلی که کمتر در این سالها در تلویزیون حضور داشتم به خودم برمی‌گردد و دیگری نحوه انتخاب بازیگر برای سریال‌ها. اصولا آدم سخت‌گیری هستم و با اینکه پیشنهادهایی بوده، اما برای من زیاد جذابیت نداشته است و جاهایی که دوست داشتم هم پذیرفتم و بازی کردم که دوست ندارم نامی از آنها ببرم. 

همچنین دوست داشتم در این سالها به بلوغ و پختگی برسم و دوست نداشتم یک شبه ره صد ساله را بروم. برخی از این تجربیات خوب بوده و برخی هم نه. سیستم انتخاب بازیگر در کشور ما هنوز ساز و کار مشخصی ندارد و برخی اوقات دانشجوهایم از من سوال می‌پرسند که چطور می‌توانیم وارد دنیای بازیگری شویم و من هیچ جواب شفاف و مسیر مشخصی برایشان ندارم. 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی محمد رضا علیمردانی 

 

 

بخشی از این مسیر به شانس و اقبال و ارتباطات آدم‌ها برمی‌گردد. من اصولا سعی می‌کنم در فضاهای شخصی خودم باشم،‌ مطالعه کنم و بیشتر یاد بگیرم. هیچگاه از تجربه نترسیدم و همیشه به استقبال تجربه رفتم و حداقل در تئاتر این را ثابت کردم که هر نقشم با نقش دیگر تفاوت دارد و شاید همین یکی از دلایلی باشد که باعث شده کمتر در تلویزیون کار کنم 

** به هر ترتیب قرار گرفتن در قالب یکی از شخصیت‌هایی که در دوره قاجار زندگی کرده است، کار ساده‌ای نیست. نقش «ارسلان میرزا قوانلوی قاجار» چه ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که شما را ترغیب کرد؟ 

– وقتی که صحبت از آقای حمیدنژاد شد خیلی هیجان زده شدم و ایشان را جزو کارگردان‌های صاحب سبک در سینمای ایران می‌دانم و اغلب بازیگران دوست دارند با او کار کنند و من هم همینطور. آقای حمیدنژاد را تا به حال از نزدیک ندیده بودم و او هم تئاترهای من را ندیده بود و شنیده بودم که برای انتخاب بازیگرانشان وسواس خاصی دارند و مدتی هم بود که به دنبال بازیگر برای نقش ارسلان میرزا می‌گشتند و مرا برای این نقش انتخاب کردند. 

**‌ به طور معمول ایفای نقش یکی از شاهزاده‌های قاجار استایل و فیزیک خاصی را می‌طلبد. آقای حمیدنژاد بر اساس چه ویژگی‌هایی شما را برای این نقش انتخاب کرد؟ 

حسام-منظور

– اینکه چه فاکتوری برایشان مهم بود که من با آن مطابقت داشتم را باید از خودشان بپرسید. اما وقتی که متن را خواندم بسیار هیجان زده شدم چراکه قصه بسیار دقیق و مهیجی است و هر چند قسمت یکبار اتفاق جدیدیمی‌افتد و مجموعه درام پیچیده‌تر می‌شود و این قصه طی تحقیقات بسیاری نوشته شده است و نشان از این دارد که نویسنده به خوبی درام را می‌شناسد. 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی فرشته حسینی 

 

 

کارهای تلویزیونی ما در سالها ی اخیر همگی شبیه به هم شده است و آنهم به خاطر استفاده از یک الگوی تکراری است. 

از طرفی هم شجاعت در ساخت آثار کم شده است و ما برای ساختن سریالی جذاب نیاز به شجاعت بیشتری داریم که باید در قصه پردازی و پرداخت درام و نحوه تولید اثر باشد و زمانی که متن این سریال را خواندم این شجاعت را در نوشتار آقای جوانمرد دیدم و از آن طرف هم آقای حمیدنژاد فرد شجاعی است 

حسام-منظور

و آنهم به این دلیل که بچه جنگ است و شاهد این ماجرا میزانسن، دکوپاژ، استفاده از بازیگران و همه عناصر تشکیل دهنده این سریال می‌بینید و اگر امروز استقبال مردم را می‌بینید به این دلیل است که مردم بعد از سالها با یک اثر جدید یا کمتر دیده شده مواجه شده‌اند و همه اینها باعث شد که از همان ابتدا در انتخابم شک نکنم. 

 
 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار