|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۰۷

هشدار جورج بوش درباره خطر تروریسم داخلی در آمریکا

تروریست‌ها به ساختمان پنتاگون در بیرون شهر واشنگتن نیز حمله کردند،67 تبعه بریتانیایی در بین قربانیان این حادثه بودند.

جورج بوش که در زمان وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 رئیس جمهور آمریکا بود، در اظهاراتی در بیستمین سالگرد این حملات نسبت به خطر تروریسم داخلی در این کشور هشدار داده است. 

بوش در سخنانی در مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر، گفت: ما شاهد رشد فزاینده شواهدی هستیم که نشان می دهد خطرات علیه کشور ما رو به افزایش است، نه تنها در طول مرزهای ما بلکه خشونت ناشی از فعالیت برخی عناصر و گروه های افراطی داخلی. شباهت های فرهنگی ناچیزی بین افراط گرایان خشن خارجی و داخلی وجود دارد ولی آنها همه فرزندان یک روح خبیث هستند و این وظیفه دائم ما است تا با آنها مقابله کنیم. 

بوش در ادامه خواستار اتحاد و وحدت مردم آمریکا شد و گفت: نیروهای خرابکار همچنان به دنبال ضربه زدن به منافع آمریکا در سراسر جهان هستند، بنابراین نیروهای سیاسی ما باید برای مقابله با چالش های پیش رو بیش از پیش متحد شوند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا حاضر به شرکت در این مراسم نشد و در مراسم جداگانه دیگری در اظهاراتی بار دیگر به تقلب و کلاهبرداری در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اشاره کرده است. 

حدود 3000 نفر در حملات 11 سپتامبر کشته شدند، از جمله بیش از 2600 نفر در مرکز تجارت جهانی در نیویورک. هواپیماربایان پس از آنکه کنترل چندین فروند هواپیمای مسافربری را در اختیار گرفتند، از آنها برای انجام حملات تروریستی علیه برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک استفاده کردند. 

تروریست ها همچنین به ساختمان پنتاگون در بیرون شهر واشنگتن نیز حمله کردند، 67 تبعه بریتانیایی نیز در بین قربانیان این حادثه بودند. 

حملات 11 سپتامبر بهانه ای برای آغاز آنچه که آمریکا آن را جنگ علیه تروریسم ارزیابی کرد، شد. تجاوز آمریکا به افغانستان موجب سرنگونی دولت طالبان در سال 2001 شد ولی نیروهای غربی دو دهه دیگر نیز در این کشور باقی ماندند.

حجم ویدیو: 16.07M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار