|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۲۸

طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان قوه قضاییه آیا در مجلس شورای اسلامی احیا می‌شود ؟

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات کارمندان قوه قضائیه به مخالفت با این طرح و امکان احیا و طرح مجدد آن گفت : در ماده ۱۳۰ قانون نامه داخلی مجلس آمده است ؛ اگر طرحی مورد تصویب مجلس یا کمیسیون های موضوع اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی واقع نشد بدون تغییر اساسی تا شش ماه دیگر نمی‌توان آن را مجدداً به مجلس پیشنهاد نمود مگر اینکه با تقاضای کتبی ۵۰ نفر نماینده و تصویب مجلس مطرح باشد که در همین رابطه درتلاش هستیم با کارشناسی بیشتر و با ۵۰ امضا دوباره طرح را مطرح کنیم . وی در پاسخ به این سوال که آیا تکثر در پرداخت حقوق ها منجر به ایجاد فساد می شود ؟  گفت : اعتقاد کمیسیون بر این است که حقوق همه کارمندان را به طور یک مجموعه ببینیم و باید با هم دیده شود چرا که در این صورت است که عدالت نسبی هم ایجاد می شود . 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با توجه به این که دادگستری ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه با حجم کار بسیار زیادی مواجه هستند و تشکیل ۱۵ میلیون پرونده توان مضاعفی از قضات و کارمندان می طلبد ، بسیاری از قضات پرونده ها را به خانه برده و در وقت استراحت هم برروی آنها کار می کنند . بسیاری از کارمندان قوه قضائیه هم به جای سه الی چهار کارمند کار می‌کنند بدون اینکه اضافه کار مناسبی داشته باشند. 

بسیاری از قضات و کارمندان دستگاه قضا در روزهای تعطیل خود به دنبال شغل دوم رفتند که این مسئله راندمان کار را کاهش می‌دهد . وی با بیان اینکه البته دولت هم محدودیت ها و مشکلات خود را دارد ، گفت : از مشکلات و محدودیتهای دولت باخبر نیستیم و معتقد هستیم در رابطه با این مسئله باید تدابیر دیگری اندیشیده شود. اگرچه این طرح روز چهارشنبه با ۹۷ رای موافق ، ۱۱۵ رای مخالف ، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ رای با مخالفت نمایندگان مواجه شد ، اما قوه قضائیه به عنوان ملجا و پناهگاه مردم و کسانی که از انواع تخلفات و جرم ها آسیب دیده اند باید التیامی بر زخم ها باشد . 

البته مسئولان قوه قضائیه همواره بر موضوع کفاف و تطمیع شدن قضات و کارمندان تاکید کردند چرا که این موضوع یکی از راههای مقابله با فساد و به خطا رفتن بدنه انسانی دستگاه قضا است . 

خبر نگار : زینب محمدی

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار