|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۳۸

مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد کاوه پدر شهید کاوه امروز یکشنبه ۲۵ اسفندماه۹۲ از ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد جامع شهر قائن انجام می شود.

گروه فرهنگی مشرق- مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد کاوه امروز یکشنبه ۲۵ اسفندماه۹۲ از ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد جامع شهر قائن انجام می شود. پیکر پدر شهید کاوه سپس به سمت مشهد برای تدفین منتقل خواهد شد. فردا دوشنبه ۲۶ اسفندماه۹۲ هم پیکر پدر شهید کاوه در مشهد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. پدر سردار شهید محمود کاوه عصر روز گذشته در سن ۸۵سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

سردار سرتیپ پاسدار شهید محمود کاوه سال ۱۳۴۰ در مشهد مقدس، در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد. با پیروزی انقلاب اسلامی شهید کاوه جزو اولین عناصر مومنی بود که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره آموزش شش ماهه چریکی، به آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت. پس از آن برای حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی(ره) در یک ماموریت شش ماهه به تهران عزیمت کرد و با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه های جنوب اعزام شد.

او که به همراه تعدادی از برادران پاسدار جهت آزادسازی شهر بوکان وارد کردستان شده بود، به دلیل لیاقت ها و مهارت هایی که داشت در همان ابتدا به عنوان فرمانده یک گروه دوازده نفره انتخاب شد. در مدت کوتاهی به سمت فرماندهی عملیات سپاه سقز منصوب شد و در این زمان عملیات آزاد سازی منطقه مرزی بسطام را با شهامت غیر قابل وصفی طرح ریزی و۴۵ کیلومتر جاده مرزی را طی یک مرحله ودر عرض ۲۴ ساعت در قلب منطقه تحت نفوذ ضد انقلاب آزاد نمود. به دنبال عملیات سرنوشت ساز نیروهای سپاهی در محورهای مختلف کردستان و همزمان با تشکیل تیپ ویژه شهدا(که فرماندهی آن بر عهده شهید ناصر کاظمی بود) شهید کاوه به عنوان فرمانده عملیات این تیپ انتخاب شد.

آزاد سازی سد بوکان وجاده ۴۷ کیلومتری آن، آزاد سازی جاده صائبین دژ به تکاب، پاکسازی منطقه کیلر واشتوزنگ، آزاد سازی محور استراتژیک پیرانشهر به سردشت که به عنوان مرکزیت ونقطه ثقل ضد انقلاب بشمار می آمد ومنجربه انهدام مرکز رادیوئی آن ها وفتح ارتفاعات مهم مرزی منطقه آلواتان وآزادسازی زندان دوله تو وکشتن بیش از ۷۵۰ نفر از ضد انقلاب گردید، از جمله نبردهای تهاجمی بود که توسط شهید کاوه وهمرزمانش در تیپ ویژه شهدا طرح ریزی وبه اجرا گذاشته شد. او که پس از شهادت سرداران رشید اسلام، شهید ناصر کاظمی، شهید محسن گنجی زاده وشهید محمد بروجردی در خرداد ۱۳۶۲ رسما به فرماندهی تیپ منصوب شده بود، با تلاش همه جانبه برای آموزش، سازماندهی وآماده سازی نیروها از هیچ کوششی دریغ نمی ورزید. شهید کاوه در دهم شهریور ماه ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار