|
|
کدخبر: ۱۵۰۱۱۷

حاجی برای کم کردن بدحجابی و مبارزه با تهاجم فرهنگی، کانون تبلیغ و نشر حجاب راه اندازی کرده بود. افراد کانون از قشر خاصی نبودند،[بلکه] هر کس دل‏سوز و مخلص انقلاب بود، می‏توانست عضو کانون شود.

گروه فرهنگی مشرق -امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایض دینی و از ضروریات اسلام است که جامعه دینی را پرنشاط می سازد، و در صورت اهتمام مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی، بسیاری از زشتی ها از جامعه رخت می بندد و ارزش های دینی و انسانی حاکم می شود.

با توجه به شهادت علی خلیلی جوان ۲۱ ساله که با دردی سرشار از بی مهری برخی مسئولین و جامعه پس از تحمل ۲ سال رنج بیماری و بی توجهی مسئولین به شهادت رسید، به مرور خاطرات و سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی که الگوهای خوبی برای جوانان امروز ما هستند خواهیم پرداخت.


۵ - شهید حاج محمد گرامی

یکی از همراهان شهید حاج محمد گرامی درباره شیوه برخورد این بزرگوار با مفاسد اجتماعی می‏گوید: «حاجی برای کم کردن بدحجابی و مبارزه با تهاجم فرهنگی، کانون تبلیغ و نشر حجاب راه اندازی کرده بود. افراد کانون از قشر خاصی نبودند،[بلکه] هر کس دل‏سوز و مخلص انقلاب بود، می‏توانست عضو کانون شود.

در جلسه کانون، شهید گرامی گفت:نباید بگذاریم ارزش ‏ها را مسخره کنند و با قاطعیت باید برخورد کنیم.

اکثر افرادی که در جلسه بودند، نظرشان روی برخورد فیزیکی بود، ولی حاجی می‏گفت:باید با برنامه ‏های معنوی و فرهنگی و برخورد مناسب، حجاب را جا بیندازیم. همین کار را هم کردند. کسانی که شرایط این کار را داشتند، به صورت گروهی می‏رفتند و افراد را ارشاد می‏کردند. عده‏ ای هم پلاکاردهایی در زمینه حجاب در سطح شهر نصب می‏کردند.

شهید به همه افراد گفته بود با وضو این کارها را انجام دهند تا کار با برکت بیشتری در افراد جامعه اثر کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار