|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۳۵

تکرار / یک کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نباید بورس های توسعه یافته را با بورس کشور مقایسه کرد گفت: برای رسیدن به تکامل باید مسیر طبیعی را طی کنیم.

یاور عباسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمگفت: با اجرای دستورالعمل محدودیت معاملات، ترمز عرضه های هیجانی در بازار سرمایه برای مدت کوتاهی کشیده شد؛ اما اجرای آن نباید طولانی می شد چرا که خود مانع جدیدی برای حمایت از سهامداران عمده بود و حقوقی ها اجازه نداشتند سهامی را که پیش تر برای حمایت از بورس خریده بودند بفروشند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اثرات مثبت این دستورالعمل بر بازار سهام گفت: اجرای دستورالعمل محدودیت معاملات به صورت مقطعی ترمزی برای عرضه های هیجانی در بورس بود؛ بعلاوه این که این فرصت را برای سرمایه گذاران فراهم کرد تا با آرامش بیشتری شرایط موجود را تحلیل کنند.

وی با اشاره به این که با حذف این دستورالعمل یکی از متغیرهای بازار سرمایه به عنوان ریسک نقدشوندگی برداشته شد تاکید کرد: اجرای این دستورالعمل به صورت مقطعی و کوتاه مدت برای بازار مفید بود اما طولانی شدن آن به بازار ضربه زد و به ریسک بازار افزود.

یاوری تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته تلاش شد تا ریسک نقدشوندگی در بازار سهام کم شود اما اجرای طولانی مدت دستورالعمل محدودیت معاملات در بورس به راحتی ریسک بازار را تحت تاثیر قرار داد.

معاون شرکت کارگزاری آثل اضافه کرد: با این حال، برداشتن این دستورالعمل سهامدارن عمده را امیدوار کرد تا با خرید و فروش سهام در روزهای پایانی سال، رونق دوباره را به بورس بازگردانند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به این که نباید بورس های توسعه یافته را با بورس کشور مقایسه کرد گفت: برای رسیدن به تکامل باید مسیر طبیعی را طی کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار