|
|
کدخبر: ۱۵۴۲۹۴

مدیرعامل خانه سینما تمامی دعواهای دوره قبل را ناشی از قدرت سینما دانست و رئیس هیات مدیره نیز از لزوم ثبت سازمان مستقل صنفی سینما خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق، مراسم دیدار نوروزی رئیس و مدیران سازمان سینمایی با سینماگران شامگاه دوشنبه ۱۸ فروردین در تالار سیف الله داد ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شد.

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما با حضور بر روی صحنه طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه پس از یک دوره نسبتا سخت در حال حاضر تجربه های خوبی را از حضور مدیرانی با تجربه سینمایی کسب می کنیم به اعتقاد من جمع امروز حرکت بی سابقه ای است که تاکنون وجود نداشته است.

وی افزود: حسین پاکدل از قدرت سینما حرف زد و من می خواهم مهر تایید بر این قدرت بگذارم در این ایام خانه سینما که توسط دولت دهم تعطیل اعلام شد و البته از نظر ما تعطیل نبود؛ به دست دولت یازدهم باز شد. در آن زمان بسیاری از خبرگزاری های خارج از کشور با مجوز وزارت ارشاد برای مصاحبه سراغ ما می آمدند و وقتی خانه سینما را می دیدند تعجب می کردند که آیا تمام این بحثها و کشمکش ها برای خانه ای به این کوچکی است؟

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: حتی پس از بازگشایی خانه سینما برخی از مسئولان مانند وزیر کشور که به خانه سینما می آمدند دنبال بخش های دیگری چون سالن بزرگ، کتابخانه عظیم و غیره می گشتند اما خانه کوچک ما در خیابان سمنان از لحاظ فیزیکی مساحت اندکی دارد و من می گفتم بحثاصلی بر سر فیزیک خانه سینما نیست بلکه بحثبر سر قدرت سینما و قدرت خانواده این هنر صنعت است.

عسگرپور تصریح کرد: نامگذاری سال ۱۳۹۳ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی فتح بابی است برای بررسی درست مسائل در حوزه فرهنگ که یکی از این مسائل بحثامنیت شغلی است.

وی خاطرنشان کرد: معنا و مفهوم امنیت شغلی در ذهن ما ممکن است هر معنایی را تداعی کند. برخی امنیت شغلی را با دریافت بن گوشت و مرغ مترادف می دانستند و برخی ها فراتر از دریافت انواع بن گوشت و مرغ می دانستند و معتقدبودند بیکاری بزرگترین فاکتور عدم امنیت شغلی است. برای رسیدن به مفهوم امنیت شغلی احتیاج به یک کار عملیاتی و پژوهش در این مورد داشتیم.

مدیرعامل خانه سینما افزود: پژوهشهای بسیاری در این زمینه انجام دادیم که یکی از مبانی مورد بحثما توضیح مولفه های امنیت شغلی بود و در این توضیح بندهایی تعبیه شد که اتفاقا به مذاق بسیاری از مدیران دولت گذشته خوش نیامد. در بررسی های انجام داده متوجه شدیم در برخی از مشاغل سینمایی ۶۰ تا ۷۵ درصد از کسانی که در حرفه های مختلف مشغول به کار بودند عضو صنوف نبودند.

عسگرپور در ادامه افزود: موضوع عضویت در صنف به مباحثی چون بیمه و بیمه بیکاری پیوند می خورد. من از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درخواست می کنم که به این دو مولفه توجه ویژه ای بکند.

وی با اشاره به صندوق بیمه بیکاری گفت: نکته دوم بحثصندوق بیمه بیکاری است که در قانون برنامه چهارم تاکید شده بود این صندوق راه اندازی شود و در پایان دولت نهم درخواست کردیم تا صندوق بیمه بیکاری تاسیس شود اما مدیران در آن زمان تشخیص دادند مبالغی که باید صرف تاسیس صندوق بیمه بیکاری شود بهتر است که به شکل بن گوشت و مرغ و کارت های هدیه اهدا شود.

مدیرعامل خانه سینماتصریح کرد: با این اوصاف آنچه مربوط به حوزه صنفی است انجام شد و بانک اطلاعات هم مشخص است و فقط باید مدیریت سازمان سینمایی به آن لبیک بگوید. از همین رو امیدوارم امسال سال تقویت امنیت شغلی از سوی خود ما در صنوف باشد و مدیران سازمان سینمایی این مقوله را جدی بگیرند.

عسگرپور در خاتمه صحبت های خود اظهار داشت: البته باید به مدیریت سینما گاهی حق داد و تا زمانیکه با بدنه ای مواجه می شود که درونش اختلاف است یا طرفین وسطین می کند و یا کلا صرف نظر می کند اما امیدوارم مدیریت جدید تجریه مدیران قبل را که هزینه بالایی داشت را تکرار نکنند. یکی از مزایای جلسه امروز این است که متوجه ابعاد فیزیکی این خانه بشویم. ما حتی برای برگزاری مجمع عمومی مشکل داریم اما در مدیریت قبل فکر کردند با فازایش تعداد اعضای مجمع کار خوبی صورت میگیرند و امیدوارم در این بخش این تصمیم جدی گرفته شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار