|
|
کدخبر: ۱۵۵۴۹۸

در سیزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان محیط زیست

خبرگزاری تسنیم: سیزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست عصر دیروز در حالی برگزار شد که چگونگی اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک از دید مسئولان و برخی از تشکل های مردم نهاد زیست محیطی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، در جلسه عصر دیروز شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های مجری طرح به ارائه گزارش عملکرد اجرایی این طرح در استان خود پرداختند.

تفاهم نامه طرح مسیر سبز ساحل پاک اسفند ماه سال گذشته بین استانداران استان های البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسید که از جمله اهداف آن حفظ محیط زیست استان های محدوده اجرای طرح، حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه ها و حفظ و پاکسازی سواحل دریای خزر با ارائه آموزش های لازم به منظور جلوگیری از رهاسازی زباله ها در طبیعت بود.

در این جلسه محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن ارائه گزارش کاملی از اجرای این طرح اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۵ پاسگاه اصلی در استان تهران ایجاد شد.

وی افزود: در این پایگاه ها که در محورهای عوارضی تهران – قم، عوارضی پردیس، دماوند، فیروزکوه و ورامین مستقر شد علاوه بر توزیع ۷۵ هزار کیسه زباله میان مسافران نوروزی، تعداد ۲۰ هزار برچسب بر خودروهایی که سرنشینان آن آموزش های زیست محیطی را کسب کرده بودند الصاق شد.

وی با بیان اینکه آموزش چهره به چهره از اولویت های اساسی اجرای این طرح در استان تهران بوده است، گفت: در اجرای این طرح از دانشجویان حوزه محیط زیست، علاقه مندان و برخی از تشکل های زیست محیطی استان تهران، استفاده شد و به این ترتیب انتقال بیشتر مفاهیم آموزش از جنس خود مردم صورت پذیرفت.

حیدرزاده ادامه داد: ارتباط مستقیم با مسافران نوروزی و اتوبوس های بین شهری، حذف ارائه بروشور و اقلام کاغذی در بیشتر پایگاه های ایجاد شده، برگزاری کارگاه نقاشی در پایگاه ها به همراه آموزش کودکان و ارتباط ویژه با روحانیون در پایگاه عوارضی تهران – قم از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح بوده است.

حیدرزاده از جلب مشارکت و همراهی مردم در اجرای این طرح و واگذاری اجرای بخش عمده آن به تشکل های زیست محیطی استان تهران به عنوان نقاط قوت اجرای این طرح در استان تهران نام برد.

وی همچنین گفت: در اجرای این طرح برای آینده باید به افزایش تعداد استان های مجری طرح، در اولویت قراردادن آموزش های چهره به چهره و توزیع هدفمند مفاهیم آموزشی در طول مسیر دقت بیشتری صورت پذیرد. در این جلسه تعدادی از تشکل های زیست محیطی استان های مجری طرح به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص این طرح پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار