|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۲۸

فانی در صحن علنی مجلس / ۱

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتصابات در این وزارتخانه گفت: در ستاد آموزش و پرورش حدود ۳۵ درصد از مدیران قبلی هنوز حضور دارند و ما ۶۵ درصد از مدیران را تغییر دادیم همچنین تمام انتصابات ما توسط حراست آموزش و پرورش استعلام شده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، بررسی سوال جمعی از نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی صبح امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

سوال اول مربوط به سه نفر از نمایندگان مجلس شامل مهرداد بذرپاش و فاطمه رهبر نمایندگان تهران و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مورد نحوه انتصابات آموزش و پرورش بود. همچنین سوال بعدی مربوط به ۱۵ نفر از نمایندگان بود که در جلسه علنی امروز دو تن از آنها از سوال خود انصراف دادند.

این نمایندگان سوال کننده از وزیر آموزش و پرورش پرسیده بودند که علت سیاسی بودن انتصابات مدیران وزارت آموزش و پرورش بدون منطق کارشناسی و شایسته سالاری چیست.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در صحن علنی پارلمان طی سخنانی اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و هرگونه تصمیم در آموزش و پرورش کل جامعه را متأثر می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حال حاضر یک میلیون معلم و کارمند در ۷۵۰ منطقه آموزشی دارد که این تعداد تعلیم و تربیت ۱۲ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ مدرسه را عهده دار هستند. البته گرچه وزارت آموزش و پرورش از لحاظ کمیت جزو بزرگترین وزارتخانه ها هست اما به لحاظ کیفی نیز آموزش و پرورش سرمایه انسانی را تربیت می کند و از این لحاظ اهمیت ویژه ای دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده وزارت آموزش و پرورش این است که این وزارتخانه از دید برخی تصمیم گیران یک نهاد سرمایه ای محسوب نمی شود، بلکه یک نهاد هزینه ای محسوب می شود و این نظر همواره مشکلاتی را به همراه دارد. آن روزی که بنده مسئولیت این وزارت خانه را برعهده گرفتم وزارت آموزش و پرورش با ۳۵۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه بود که دولت در سال ۹۲ با تخصیص ۱۱۲.۵ درصد از بودجه این وزارت خانه بخشی از مشکلات را حل کرد.

فانی درباره سیاست های وزارت آموزش و پروش برای حل مشکلات در این وزارتخانه گفت: ما برای حل مشکلات مبادرت به احصای مشکلات آموزش و پرورش کردیم و ۷۵۰ مشکل را شناسایی و طبقه بندی کردیم و نهایتا به ۴ سیاست عمده در آموزش و پرورش رسیدیم.

وی با اشاره به بودجه این وزارتخانه در سال ۹۳ اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش درسال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۲۶ درصد رشد داشته در حالی که بودجه کشور رشد ۱۱ درصدی داشته است و این نشان می دهد که دولت نمایندگان مجلس در تصویب قانون بودجه عنایت خاصی به وزارت آموزش و پرورش داشته اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتصابات در این وزارتخانه گفت: در ستاد آموزش و پرورش حدود ۳۵ درصد از مدیران قبلی هنوز حضور دارند و ما ۶۵ درصد از مدیران را تغییر دادیم؛ روش کار در انتصابات این بود که ما شرایطی را احراز کردیم که حداقل مدرک برای انتصاب مدیران فوق لیسانس و داشتن مسئولیت های مدیریتی بود. همچنین تمام انتصابات ما توسط حراست آموزش و پرورش استعلام شده اند و تأییدیه استعلام دارند و سوابق آنها در وزارت آموزش و پرورش موجود است.

فانی ادامه داد: مدیرانی که در استان ها منصوب کردیم، ۱۹ درصد مدرک دکتری و ۸۱ درصد مدرک فوق لیسانس دارند درحالی ۴ درصد مدیران قبلی مدرک دکتری و ۷۳ درصد فوق لیسانس و ۲۳ درصد مدرک لیسانس داشتند. همچنین مدیرانی که ما منصوب کردیم همگی بالای ۷ سال سابقه مدیریتی داشته اند درحالی که مدیران قبلی در بدو انتصاب سه سال سابقه داشتند.

وزیر آموزش و پرورش برهمین اساس خاطرنشان کرد: مدیران ما هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند و در زمان ۳۰ سال خدمت خود هستند. بنابراین چنین اتهامی که آموزش وپرورش برای انتصاب مدیران به سوی افراد مسن رفته است را نفی می کنیم. مدیران ما هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند. همچنین ۲۱ نفر از مدیران منصوب شده جانباز و رزمنده هستند در حالی که ۱۳ درصد مدیران قبل جانبازان و رزمنده بودند، لذا وضعیت انتصابات ما بهتر از گذشته است.

ادامه دارد…
انتهای پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار