|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۱۰

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در طول برنامه پنج ساله دوم شهرداری قرار است ۴۰۰ مسجد ساخته شود که بر اساس آن در سال جاری ۸۰ مسجد ساخته خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام ناصحی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه و تکمیل طرح جامع ساماندهی مساجد در کلان شهر تهران به ویژه مساجد محلی، محلات مورد نیاز»، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای شهر تهران در طول برنامه پنجساله دوم شهرداری ۴۰۰ مسجد در تهران ساخته خواهد شد. این مساجد به ترتیب در پی سال های آینده ساخته خواهد شد که در سال جاری قرار است ۷۰ الی ۸۰ مسجد تعمیر، تکمیل و احداثشود.

وی در ادامه بررسی طرح اشاره شده گفت: بنده پیشنهادی دارم که شهرداری تهران طی زمان مشخص ۳ ماهه لایحه ای را در خصوص توسعه، مقاوم سازی، تعمیر و احداثمساجد تهیه و در اختیار شورا قرار دهد.

در ادامه جلسه، مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص احداث۴۰۰ مسجد در شهر تهران گفت: در سال ۹۳ از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار حوزه فرهنگی بالغ بر یک سوم اعتبارات صرف ساخت مساجد و تعمیر آنها خواهد شد. ابتدا باید جانمایی مساجد صورت گیرد که امیدوارم شهرداری تهران طی لایحه ای این جانمایی ها را به شورا معرفی کند.

شاکری افزود: بحثمعماری و سیمای منظر مساجد از جمله نکاتی است که باید در ساخت مساجد مورد توجه قرار گیرد.

احمد حکیمی پور دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در قانون شهرداری ها و شوراها هیچ وظیفه ای به عهده شهرداری مبنی بر ساخت مسجد گذاشته نشده است، گفت: تنها تبصره ای که وجود دارد این است که شهرداری در تعمیر مساجد همکاری کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی محلات با نام ساخت مسجد اقدام به ساخت بانک، ورزشگاه و سالن بدنسازی و همچنین رستوران می کنند، گفت: این افراد به نام ساختن مسجد تجارت خانه راه انداخته اند که باید نظارت شوند.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر حکیمی پور گفت: این افرادی که به جای ساخت مسجد، بانک و امثال اینگونه سالن ها را می سازند تخلف می کنند و باید مورد پیگیری قرار گیرند.

مهدی چمران دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در رابطه با تخلف در خصوص ساخت مساجد گفت: در شورای سوم مصوبه ای به تصویب رسید که همه این مسائل دیده شده است.

جدیدی: آئین نامه انتخاباتی شورایاری ها هرچه زودتر تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: اصلاحات آئین نامه و قوانین انتخابات شورایاری ها هرچه زودتر برای بررسی و تصویب به شورا ارسال شود.

عباس جدیدی در تذکری به هیئت رئیسه شورا اظهار داشت: یکی از دغدغه های اعضای شورا برگزاری انتخابات دوره جدید شورایاری ها است که باید این موضوع مدنظر قرار گیرد. باید هرچه زودتر آئین نامه و قوانین مربوط به انتخابات شورایاری ها تدوین شود و این انتخابات برگزار شود. در دیداری که با مردم منطقه ۱۴ داشتم شهروندان این منطقه از شهرداری منطقه رضایت کاملی را داشتند و خوشحالم که در این مدت کوتاه تعامل خوبی را بین شورایاری ها و سرای محلات به وجود آورده اند.

درخواست های دبیر شورایاری منطقه ۱۴ از شورا

دبیر شورایاری منطقه ۱۴، با اشاره به اینکه یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی مردم بحثامنیت است گفت: متاسفانه امنیت امروز در این منطقه به صفر رسیده است.

شیخ سفلی دبیر شورایاری منطقه ۱۴ در ادامه پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر و در خصوص فعالیت ها و عملکرد شورایاری منطقه ۱۴ و مشکلات و مسائل آن اظهار داشت: منطقه ۱۴ از شمال به خیابان پیروزی از جنوب به خیابان خاوران و شهید محلاتی و از شرق به کوه های تهران پارس و از غرب به ۱۷ شهریور متصل شده است.

وی تصریح کرد: مساحت منطقه ۱۴،۳۲ هکتار است که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند و این منطقه رتبه سوم را در حوزه بافت فرسوده دارد. منطقه ۱۴ سبقه انقلابی داشته و در دوران قبل، حین و بعد از انقلاب در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته است ضمن اینکه شهروندان این منطقه در ۸ سال دفاع مقدس نیز حضور پررنگی را داشته اند ضمن اینکه بیش از ۶۰ درصد از قوای نظامی در تهران در منطقه ۱۴ مستقر هستند.

دبیر شورایاری منطقه ۱۴ ادامه داد: ۹۰ درصد از اقدامات انجام شده در منطقه ۱۴ بر اثر زحمات شورایاری ها بوده و این در حالی است که این افراد در تملک واحد های مسکونی در پروژه امام علی نقش مهمی را ایفا کرده اند و جلسات متعددی را با اهالی محل در رابطه با تملک منازلشان برگزار کردند.

وی با اشاره به نقاط قوت شورایاران منطقه ۱۴ گفت: ارتباط خوب با ادارات، آشنایی شورایاران با وظایفشان، تعامل با شهرداری منطقه از جمله نقاط قوت شورایاران در این منطقه محسوب می شود.

دبیر شورایاری منطقه ۱۴در ادامه با اشاره به اینکه یکی از چالش ها و دغدغه اصلی منطقه ۱۴ بحثامنیت در این منطقه است گفت: متاسفانه امنیت در منطقه ۱۴ امروزه به صفر رسیده است و کسی هم در این خصوص پاسخگو نیست که امیدواریم تدابیری برای رفع این معضل اندیشیده شود.

وی افزود: شهرداری تهران از جمله نهادهایی است که در بحثفرهنگی و اجتماعی در سالهای اخیر خوش درخشیده و در واقع جور سایر ارگان ها و نهادها را نیز کشیده است که جای تقدیر و تشکر دارد. یکی از معضلات حال حاضر در خصوص دو گانگی مدیریت محله است که بین شورایاری ها و شهرداری برای مدیریت سرای محلات اختلاف نظر وجود دارد که امیدواریم در این خصوص شورای شهر ورود پیدا کند و شورایاران را از بلاتکلیفی در آورد.

در ادامه الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاران بازوی ارتباطی شورای شهر در محلات هستند، از شهرداری تهران خواست تا با اشاعه فرهنگ همکاری و اصلاح باورهای نادرست برخی از مسئولان شهری، شورایاران را در ایفای نقش نظارتی خود در سطح محلات تقویت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار