|
|
کدخبر: ۱۶۴۴۸۰

بازیگر محبوب کودکان دهه ۶۰ گفت: قلقلی بازیگر محبوب کودکان دهه ۶۰ بعد از ۳۰ سال حضور در تلویزیون در حال حاضر خانه داری می کند.

به گزارش مشرق، شهرام لاسمی بعد از ظهر امروز در حاشیه یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمانی که با عمو قناد همکاری می کردم تلویزیون ما دو شبکه بیشتر نداشت و تمام بچه ها بعد از مدرسه منتظر می شدند تا برنامه های مورد علاقه خود را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه اختصاص ویژه کودکان و نوجوانان از شبکه ملی هستیم، ادامه داد: مهم اضافه شدن شبکه ها، عمو و خاله های تلویزیون نیست، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد انتقال درست پیام به کودکان و نوجوانان است.

این بازیگر کودک و نوجوان شبکه ملی، دلیل توجه بچه ها به برنامه های کودک وارداتی را به دلیل جاذبه هایی در رنگ، اسطوره سازی و ذائقه شناسی دقیق سازندگان کارتون دانست و ادامه داد: خارج از مرزهای کشور دست به آموزش غیرمستقیم می زنند چون می دانند در دراز مدت اثرگذار است.

قلقلی(لاسمی) با بیان اینکه بچه باید در دوران کودکی آموزش ببینند، تصریح کرد: محدودیت های مالی باعثمی شود تا برنامه هایی که به صداو سیما پیشنهاد می شود، استقبال نکنند.

وی اظهار داشت: سه سال است که برنامه کودک و تلویزیونی ندارم و مشغول خانه داری هستم، هر از چند گاهی نمایشنامه خوانی اجرا می کنم.

لاسمی که با همان کلاه آبی و لباس دو بنده در مراسم جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان حاضر شده بود، ابراز داشت: دلم برای بچه ها تنگ شده است، در بیرون با آنان ارتباط برقرار می کنم.

وقتی از قلقلی(لاسمی) پرسیده شد که چرا «میم» چرا صدا نداری، گفت: در سکوت خیلی حرف است.

وی با اشاره به اینکه دلم می خواست چارلی چاپلین ایران باشم، با این توضیح که از طریق بخش خصوصی وارد کار در تلویزیون نشدم، ادامه داد: بچه های این دهه خیلی مرا نمی شناسند.

وی با بیان اینکه طرح های زیادی به تلویزیون دادم و همچنان در حال خاک خوردن است، تصریح کرد: شبکه کودک منتظر است تا با اسپانسر بروم.

این بازیگر ویژه خردسالان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا با عمو قناد نیستی، گفت: باکس ها کودک، نوجوان و خردسال جدا شد.

لاسمی، اجرای بی کلام را مشکل ندانست و ادامه داد: وقتی مهد کودک مجازی برای کودکان کم برخوردار از این فضای آموزشی در تلویزیون طراحی می شود و مخاطب با ما ارتباط برقرار می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ارائه برنامه های آموزشی است، اذعان داشت: برپایی مستمر جشنواره های مرتبط با کودک، مسیر را برای رشد فرهنگی مخاطبان هموار می کند.

لاسمی، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان را گامی برای توسعه برنامه های فرهنگی دانست و اذعان داشت: راه مبارزه با فعالیت های ضد فرهنگی آن سوی آب، برگزاری مستمر جشنواره فرهنگی ویژه سنین پایین جامعه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار