|
|
کدخبر: ۱۶۵۷۹۰

همیشه وقتی برایم شعر می خواند، چندان به وجد نمی آیم اما وقتی خودم به سراغ همان شعرها می روم تازه می فهمم او چقدر شاعر است. به شما هم توصیه می کنم شعرهای او را نشنوید، شعرهایش را باید خواند تا به زیبایی هایش پی برد.

گروه فرهنگی مشرق- چندین و چند بار از من خواسته شد تا درباره ی " هاشم کرونی " چیزی بنویسم. برخلاف میل باطنی ام که تمایلی به این کار نداشتم، دست به قلم بردم تا چند سطری در این باره بنویسم، اما علت این عدم تمایل و به اجبار نوشتن چه بوده است؟! شاید مهم ترین دلیل من برای ننوشتن این بود که هاشم کرونی همسر من است و او را به شدت دوست دارم و این حس ارجمند، قطعا بر نوشته ام تاثیر می گذارد و احساسات زنانه واقعیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد، حال آنکه دوست تر دارم که در حوزه ی ادبیات هروقت دست به قلم ببرم، منصفانه بنویسم، بی هیچ کم و کاست! بنابر این سعی می کنم " هاشم " را نه به عنوان همسرم و نه پدر دخترم، بلکه رفیق قدیمی و صمیمی ام توصیف می کنم!

هاشم کرونی دقیقا آن طور است که خودش در مقدمه یکی از ۸ کتابی که تاکنون منتشر کرده نوشته است. متناقض! آنگونه که اهل هنر بدین صفت شناخته می شوند. گاه مهربان و آرام است، گاهی و بیشتر عصبی و ناآرام، وقتی هم که دلش از روزگار گرفته باشد چیزی در دونش نگه نمی دارد و به قدرت ۴ و ۵ ریشتر خودش را خالی می کند.

این توصیفات را بگذارید کنار این عبارات که او شیفته و شیدای مطالعه و کتاب و نوشتن است. اگر روزی یخچال خانه خراب شود ممکن است تعمیرش دو هفته طول بکشد اما اگر اینترنت خانه قطع شود یا تلویزیون خراب، تب بالای ۴۰ درجه هم که داشته باشد و ریالی آه در بساطش نباشد، حتما نمی گذارد آن روز به شب برسد و فکری به حالش می کند! چندان که روزی پول پذیرایی از مهمان را برداشت به نیت خرید مایحتاج خانه و برگشتنا، دو جلد دیوان بیدل تنها چیزی بود که همراه خود به خانه آورد… داشتم می گفتم در خانه ی ما اینترنت از نان شب هم واجب تر است!!

مردی ست که هیچ وقت به من دروغ نمی گوید تاکید می کنم به " من "! در عرصه ی روزنامه نگاری خیلی زود از نردبان ترقی بالا رفته است. در ۲۷سالگی سردبیر یکی از روزنامه های شیراز بوده و همیشه صداقت و عشق به خدا و اهل بیت علیهم السلام را سرلوحه ی کارهایش قرار داده است. او اعتقاد دارد که هرچه در زندگی دارد از لطف خدا و عنایت حضرت امام حسین علیه السلام است.

هاشم کرونی در عرصه ی مسایل اجتماعی، دینی، تاریخی، ادبیات، سینما، فرهنگ و… و… مطالعات بسیاری داشته و بدون هیچ اغراق و مبالغه در بین همسن و سالان خودش نسبت به این مسایل صاحب نظر و بسیار اگاه است.

هاشم کرونی در یک کلام " شاعر " است، برخلاف من که انگیزه و نیروی شعر گفتن هایم مدیون لطف اوست، من هیچ وقت در عرصه ی شعر، مشوق خوبی برای او نبوده ام. همیشه وقتی برایم شعر می خواند، چندان به وجد نمی آیم اما وقتی خودم به سراغ همان شعرها می روم تازه می فهمم او چقدر شاعر است. به شما هم توصیه می کنم شعرهای او را نشنوید، شعرهایش را باید خواند تا به زیبایی هایش پی برد.

هاشم کرونی اهل درد است. ای کاش غم نان می گذاشت وقت بیشتری صرف شعر کند. او ذاتا فردی اهل فرآیند سازی و کارهای تشکیلاتی در حوزه ی شعر است و هرجا مجالی داشته برای دیگر دوستان شاعرش فرصت سازی کرده ست!

ای کاش می توانستم آنچه را باید در مورد هاشم عزیز می نوشتم. افسوس که به قول مولوی در سرآغاز دفتر پنجم مثنوی:

… گر نبودی خلق محجوب و کثیف

ور نبودی حلق ها تنگ و ضعیف

در مدیحت داد معنی دادمی

غیر این منطق لبی بگشادمی

مدح تو حیف ست با زندانیان

گویم اندر مجمع روحانیان

شرح تو غبن ست با اهل جهان

هم چو راز عشق دارم در نهان

مدح تعریف ست و تخریق حجاب

فارغ ست از شرح و تعریف آفتاب

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار