|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۳۷

معاون روابط کار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی:

خبرگزاری تسنیم: معاون روابط کار وزارت تعاون با تاکید بر اینکه کمتر از ۸ درصد معوقات بانکی مربوط به تولید است گفت: تنها با فرهنگ صحیح کار می توان اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، سیدحسن هفده تن با حضور در همایش نقش فرهنگ کار در رشد بهره وری، عوامل تولید با اشاره به اینکه فرهنگ کار و بهره وری دو روی سکه در ارزش کارآفرینی و ثروت است گفت: با وجود اینکه ائمه توجه زیادی به کار و فرهنگ کار داشته اند و اسوه ارزش آفرینی و مکتب حیاتبخش عرق کارگر را به خون شهدا تشبیه کرده اند چرا میزان بهره وری اندک است. فرهنگ کار به قدری کمرنگ است که بهره وری نیروی کار در حال حاضر در کشور به کمتر از یک چهارم میانگین بهره وری جهانی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۴ به عنوان عضو ناظر در سازمان تجارت جهانی درآمد که با الحاق ایران به WTO به یکباره تمام دیوارهای بلند تعرفه فرو خواهد ریخت.

هفده تن ادامه داد: اگر حجم GWP کشور ۶۰۰ میلیارد دلار باشد طبق برنامه های توسعه حدود یک سوم آن یعنی ۲۰۰ میلیارد دلار آن باید از محل بهره وری عوامل تولید تامین شود.

معاون روابط کار اظهار کرد: اگر بهره وری از محل نوآوری را نیز معادل بهره وری نیروی کار و ۲۰۰ میلیارد دلار در نظر بگیریم جمعا ۴۰۰ میلیارد دلار گنجینه پنهان بهره وری و نوآوری است.

وی ادامه داد: اگر در کشور رشد بهره وری و نوآوری به مطلوبیت، هدف گذاری شده نرسد مفهوم اقتصادی آن این است که سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار ثروت در کشور هدر می رود.

هفده تن ارزش آفرینی، خلاقیت، نوآوری، بهره وری و ثروت آفرینی را محصول سرمایه انسانی دانست و افزود: تفاوت میان منابع انسانی و سرمایه انسانی این است که باید منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کنیم.

معاون روابط کار تاکید کرد: سرمایه های انسانی با ارزش ترین سرمایه ها و دارایی های نامشهود یک کشور است.

وی بیان کرد: تمام انسانها دارای قابلیت های خاص هستند مشروط بر آنکه ایجاد فرصت های برابر و فراهم ساختن شرایط محیطی اجتماعی و آموزشی زمینه را برای ظهور توانمندی ها فراهم کند.

هفده تن ادامه داد دو سیاست برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، گفت: استاندار قسط(بهره وری و عادلانه کردن نیروی انسانی در توانمندی نیروی انسانی) که این دو سیاست می تواندن زمینه رشد فرهنگ کار را در راستای رشد اقتصادی فراهم آورد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم ۸۰ درصد جمعیت فعال کشور را به سرمایه انسانی ارزش آفرین تبدیل کنیم زمینه برای رشد اقتصادی محقق خواهد شد.

هفده تن بیان کرد: فرهنگ کار از جنس باور و اعتقاد است و هر چیزی که از جنس باور و اعتقاد باشد نیازمند استقامت پیامبری است و باید به جای مرثیه خوانی چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی افزود: برای رشد فرهنگ کار، کارارزشی باید به عادت ارزشمند تبدیل شود تا بتواند موثر واقع شود. براساس آمارها از ۱۳۶ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تنها ۸ درصد مربوط به بنگاه های تولیدی بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار