|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۸۰

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به برنامه این ستاد در صیانت از معتادان بهبود یافته، از ایجاد صندوق اشتغال برای معتادان بهبود یافته خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب در عرصه مبارزه با موادمخدر و جلسه مشورتی ستاد در خصوص چگونگی اجرایی کردن بند ۱۱ سیاست های کلی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: در جلسه امروز بند ۱۱ در خصوص ارتقای ساختار و جایگاه مبارزه با موادمخدر مورد بحثقرار گرفت و مقرر شد سندی راهبردی با همکاری دستگاه های مختلف تنظیم شود تا به تعریف جدیدی مبتنی بر محورهای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برسیم.

وی تمرکز بر ۴ محور اصلی را جزو برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر در سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: در بحثپیشگیری عمدتا به دنبال اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر هستیم و تا امروز تفاهم نامه ها و موافقتنامه هایی را با دستگاه های مختلف اجرایی، NGOها و مؤسسات خیریه تنظیم کردیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر توجه به حوزه درمان را یکی از برنامه های ستاد در سال ۹۳ دانست و گفت: در سال جدید به ظرفیت درمان معتادان مشمول ماده ۱۵ و ۱۶ اضافه شده که در تعطیلات نوروز نزدیک به ۷ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ پذیرفته شدند.

رحمانی فضلی ادامه داد: خوشبختانه در سالجاری مرکز اخوان نیز در تهران افتتاح شد و هم اکنون در حال پذیرش معتادان متجاهر است.

وی در ادامه به نقش مرزبانی در مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۷ درصد از کشفیات در مناطق مرزی کشور رخ داد که کشفیات سال گذشته با افزایشی ۱۴ درصدی همراه بود؛ لذا امسال برنامه ریزی کرده ایم تا ۸۵ درصد از مقابله با موادمخدر در مرزهای کشور انجام شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه خلأ ۳۰۰ کیلومتری مرزی در منطقه سراوان تا شهریورماه برطرف می شود، گفت: امیدواریم با برطرف شدن این موضوع تمام منطقه تحت مدیریت و کنترل ما در آید و با این اقدامات میزان ورود موادمخدر به کشور کنترل شود.

رحمانی فضلی در ادامه مسئله صیانت خانواده های معتادان و معتادان بهبودیافته به عنوان یکی از اولویت های دیگر ستاد پرداخت و گفت: در سال جدید به دنبال آن هستیم تا معتادان بهبود یافته را از طریق اقدامات فرهنگی به خانواده و جامه بازگردانیم که در این میان بحثمفصلی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون به منظور اشتغال معتادان بهبود یافته انجام داده ایم و همه این سازمانها اعلام آمادگی کرده اند و ما در سال ۹۳ به دنبال ایجاد صندوق اشتغال برای معتادان بهبودیافته هستیم.

وی در ادامه افزود: حمایت از صندوق اشتغال برای استانداران تمامی استانهای کشور در اولویت قرار گرفته است و استانداران مؤظف هستند بخشی از منابع استان را به این امر اختصاص دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار