|
|
کدخبر: ۱۶۹۵۹۰

وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت وگوبا تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا نظام فکری شهید مطهری را در آموزش و پرورش کاربردی و عملیاتی کنیم، گفت: صرفاً با صدور یک بخشنامه نمی توان دانش آموزان و معلمان را با منش، سبک زندگی و شخصیت شهید مطهری آشنا کرد.

محمود فرشیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: شهید مطهری به عنوان یکی از اندیشمندان و الگوپردازان نظام مطرح بودند و به تعبیری ایشان ذوشهادتین هستند چرا که بارها شنیده ایم، قلم دانشمندان از خون شهدا برتر است بنابراین شهید مطهری دارای ۲ مقام هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) بیان کردند که کتاب های شهید مطهری بدون استثناء مورد تأیید بوده و کتاب های ایشان تحقیقاتی و مبتنی بر اسلام ناب است. شاهد بودیم که بعد از شهادت استاد مطهری کتاب های وی، مورد هجوم و استفاده مردم قرار گرفت تا مظلومیت فکری ایشان برطرف شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید مطهری در کنار تحقیق و پژوهش به دنبال رسیدن به حقیقت بود، گفت: دغدغه اصلی این شهید، اسلام و تربیت اسلامی انسان ها بود.

فرشیدی ادامه داد: شهید مطهری از اینکه برای کودکان کتاب بنویسد واهمه ای نداشت از این که بگویند یک آیت الله برای کودکان کتاب می نویسد همچنین ایشان در زمان شاه به کار نقد فیلم نیز می پرداختند و درخصوص فیلمی که آن زمان تهیه شده بود و مسائل اسلامی را خدشه دار می کرد، نقدی را نوشته و از ارزش های اسلامی دفاع کرد.

وی با اشاره به این که شهید مطهری در مجله زن و روز در زمان شاه در رابطه با حقوق زن مقالاتی را می نوشت، افزود: با چاپ مقالات استاد مطهری در مجله زن و روز، فروش این نشریه بیش تر شد و مجموعه مقالات استاد مطهری در این مجله تحت عنوان مقالات حقوق زن در اسلام منتشر شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: در محیط های دانشگاهی که اختلاط دختر و پسر در آن حاکم بود حضور یک شخصیتی همانند شهید مطهری برای رساندن پیام اسلام به دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت. در حقیقت شهید مطهری پزشکی برای روح بودند و هر کجا یک فردی را با ناراحتی روحی مشاهده می کرد تلاش داشت باورهای اعتقادی وی را تقویت کند.

فرشیدی با اشاره به این که شهید مطهری از جانب چند گروه تحت فشار بود، گفت: روشنفکران مادی که تحت پوشش اسلام با تفکرات مارکسیستی علیه استاد مطهری جوسازی کرده و در ذهن دانشجویان علیه شخصیت این شهید شبهه وارد می کردند چرا که اگر دانشجویان کتاب های استاد مطهری را مطالعه می کردند، نسبت به مبانی غلط تفکرات مارکسیست ها آگاه می شدند.

وی ادامه داد: رژیم شاه و مرتجعان و هم لباس های استاد مطهری که تاب تحمل حرکت های مردمی ایشان را برای ابلاغ اسلام نداشتند نیز از جمله گروه های دیگری بودند که به وی فشار می آوردند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان کرد: باید تلاش کنیم تا نظام فکری شهید مطهری را در آموزش و پرورش کشور، کاربردی و عملیاتی کنیم صرفا با صدور یک بخشنامه نمی توان دانش آموزان و معلمان را با منش، سبک زندگی و شخصیت شهید مطهری آشنا کرد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش کرده است تا از افکار و اندیشمندان برجسته چون شهید مطهری استفاده و نظامی را برای تربیت دانش آموزان صالح و در طراز جمهوری اسلامی تربیت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار