|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۸۰

پزشکان سوبسید می دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه بیشترین سوبسید پزشکی را پزشکان می پردازند، بر ضرورت واریز اعتبارات بخش سلامت تاکید کرد. همچنین، پس از ۳۰ سال تجهیزات پزشکی ارتوپدی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، غلامعلی عکاشه در نشست خبری انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: در روند جدید به حوزه درمان توجه ویژه ای شده است و وزارت بهداشت و تامین اجتماعی هر کدام وظایف ارائه خدمات به بیماران را به صورت مجزا انجام می دهند و تاکنون نیز تامین اجتماعی در تامین تجهیزات پزشکی به خصوص در بیمارستان میلاد و فیاض بخش مناسب عمل کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت واریز اعتبارات بخش سلامت افزود: اگر این واریزها صورت نپذیرد هیچ اتفاق مثبتی در حوزه سلامت رخ نمی دهد، این درحالی است که جامعه پزشکی همیشه، سیبل دولت ها و مردم بوده است و در حال حاضر نیز بیشترین سوبسید را پزشکان می پردازند، بنابراین برای پاسخ به مطالبات پزشکان باید سرانه درمان افزایش یابد.

در ادامه این نشست خبری فریور لاهیجی عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه تولیدات داخلی در زمینه وسایل و تجهیزات ارتوپدی پاسخگوی نیاز کشور نیست، از ورود کالاهای ارتوپدی هندی، چینی و کره ای به بیمارستان های ایران خبر داد و اظهار داشت: در زمینه تولید کالاهای ارتوپدی در کشور، فقط ۷ شرکت داخلی فعالیت می کنند که عهده پوشش کامل نیاز کشور بر نمی آیند.

وی با اعلام اینکه شرکت های خارجی در زمینه تجهیزات پزشکی از چند سال پیش و به دنبال افزایش نرخ ارز، واردات محصولات از کشورهای اروپایی و آمریکایی را محدود کرده اند، افزود: این شرکت ها به سمت واردات از کشورهای هند، چین و کره رفته اند و این قبیل کالاهای ارتوپدی را از شرکت های این کشورها وارد می کنند که ما از این وضعیت رضایت نداریم.

لاهیجی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار تجهیزات ارتوپدی وارداتی در دست شرکت های هندی، چینی و کره ای است، اظهار داشت: از یک سال قبل و در اواخر وزارت دکتر دستجردی، بیمارستان های دولتی ملزم شده اند که از وسایل ارتوپدی ایرانی استفاده کنند مگر اینکه آن تجهیزات نباشد که در آن صورت، می بایست با تایید سیستم نظارتی، از کالای خارجی استفاده می شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر اینکه هیچ شرکتی وجود ندارد که بتواند همزمان ۶ بیمارستان را برای تامین وسایل ارتوپدی پوشش دهد، افزود: سالانه ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می دهد که بر اثر آن، ۱۸۰ هزار نفر مجروح و مصدوم می شوند که درمان برخی از آنها نیازمند وسایل و تجهیزات ارتوپدی است.

لاهیجی با اعلام اینکه قیمت تجهیزات ارتوپدی ساخت داخل در ۴ سال گذشته بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است، گفت: برای امسال نیز پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی قیمتها را داده اند که هنوز مصوب نشده است. بنابراین یکی از معضلات حوزه ارتوپدی بحثتجهیزات است، به همین دلیل دولت تصمیم گرفته است پس از ۳۰ سال تجهیزات پزشکی ارتوپدی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: متاسفانه در کنار فعالیت مجاز شرکتهای تولیدکننده و واردکننده تجهیزات ارتوپدی، بعضی از کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود. براین اساس بیمه ها نیز برای پروتزهای ارتوپدی متعهد می شوند که از روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت هزینه آن را در بیمارستانهای دولتی متقبل شوند. البته زمانی این چنین طرحی موفق خواهد بود که پول لازم به بیمارستانها تزریق شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار