|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۵۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سکون و ماندگاری در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: دکور زمانبر بودن باعثمی شود تا تمام توان خود را برای اجرای سند به کار نگیریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین در سالهای گذشته اگر همراه با شتاب زدگی هم بود بالاخره وارد فاز اجرایی شد، اظهار داشت: معتقدم که اتفاقا اجرای سند تحول بنیادین را دیر هم شروع کردیم و حالا که شروع آن با تأخیر بوده است باید تمام توان کشور را بسیج کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: اگر قرار است دانش آموزی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم باید سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم هم اکنون خروجی های مدارس و دانشگاه های ما با آنچه که انتظار داریم فاصله دارند و همین موضوع سبب شده است تا تحول بنیادین را در آموزش و پرورش مدنظر داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معتقدم که هم اکنون که اجرای سند تحول بنیادین را آغاز کرده ایم باید با شتاب افزون تری حرکت کنیم در فصل پنجم هدف های کلان سند تحول بنیادین آمده است که آموزش و پرورش باید دانش آموزی مومن، متعهد و اشنا به مسئولیت ها و ارزشهای دینی تربیت کند و اگر قرار است به این نتایج برسیم باید وزارت آموزش و پرورش به نحوه اجرای سند تحول بنیادین شتاب بیشتری بدهد.

مقتدایی عنوان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات ملجس به طور جدی اجرای سند تحول بنیادین را دنبال می کنیم. متأسفانه با تغییر دولت نوعی سکون و ماندگاری در اجرای سند تحول بنیادین اتفاق افتاده است در حالی که سند می گوید اجرای آن باید مستمر باشد و با تغییر دولت ها دچار وقفه نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که شیوه اجرای سند تحول بنیادین دشوار است و مجلس برای اجرای شتابان آن به آموزش و پرورش چه کمک هایی را انجام خواهد داد گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات واقعا با تمام توان به دنبال حمایت از افرادی هستند که هدفشان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است. قرار بود بعد از یک سال شش زیرنظام سند تحول بنیادین تصویب شود اما الآن در چه وضعیتی قرار داریم؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در خصوص اجرای سند تحول بنیادین نگرانی وجود دارد از این بابت که با بهانه تأمل و تفکر بیشتر و زمان بر بودن، اجرای آن را به تاخیر نیندازیم. دکور زمانبر بودن باعثمی شود تا تمام توان خود را به کار نگیریم. سند ۱۳۱ راهکار دارد که باید آنها را اولویت بندی کرده و بگوییم که هم اکنون متناسب با شرایط امروز کدامیک از این اولویت ها مهمتر است که آنها را اجرایی کنیم.

مقتدایی ادامه داد: متأسفانه در اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین غفلت کرده ایم و در مواردی هم که وارد فاز اجرا شده ایم آنقدرها که باید شایسته نبوده است. نگرانی این است که آنطور که باید به اجرای سند توجه نکنیم و زمان را از دست بدهیم. در حالی که باید در افق ۱۴۰۴ به دانش آموز تراز جمهوری اسلامی ایران دست یابیم.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان که قرار است معلمان آموزش و پرورش را تربیت کند هم اکنون به تدوین منابع درسی آن توجه کرده ایم؟ تا جایی که نمایندگان منجلس اطلاع دارند متون درسی این دانشگاه متناسب با اهدافی که مدنظر داریم تدوین نشده است. مجموعه وزارت آموزش و پرورش نباید این فکر را کند که باید مدت زمان زیادی بگذرد تا وارد فاز اجرایی سند تحول بنیادین شود در حالی که باید با کار مضاعف زمان از دست رفته را نیز جبران کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: کارت زردهای مجلس به وزرا عقبه ای دارد که یکی از آنها گلایه نمایندگان از وزیر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار