|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۷۷

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: فعالیت های متروی تهران و استفاده ۵۰ درصدی از تجهیزات داخلی در توسعه صنعت مترو نماد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، هابیل درویش در حاشیه برگزاری سمینار امکان سنجی بومی سازی پست های برق مترو و چالش های پیشرو، گفت: اقتصاد مقاومتی و بومی سازی در این حوزه به معنای استفاده از ظرفیت های کشور در صنعت ریلی است. این در حالی است که فعالیت های مترو در سال های اخیر نماد اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با اشاره به این که اگر حمایت لازم را از صنعتگران داخلی داشته باشیم بیش از ۷۰ درصد صنعت ریلی را می توانیم با تجهیزات و تولیدات داخلی پیش ببریم، افزود: اکنون در بخش صنعت برق تولید کنندگان و صنعتگران بسیار مجربی در کشور داریم که می توانند با تولید سیگنالینگ ها، ریل و هواساز و گیت صنعت ریلی کشور را حمایت کنند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در احداثو توسعه صنعت ریلی کشور از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کنیم و همین جا از همه صنعتگران در توسعه صنعت ریلی دعوت می کنیم دستاوردها و تولیدات خود را ارایه دهند.

درویش افزود: گرچه تحریم ها در این سال ها مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده و حتی در توسعه مترو ما را با چالش روبه رو کرده اما در عین حال فرصت هایی را نیز فراهم کرد که از تولیدات داخلی استفاده کنیم و سطح کیفی تولیدات را در کشور افزایش داد.

به گفته مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه اکنون ۵۰ درصد تجهیزات مترو بومی سازی شده و امیدواریم با حمایت از صنعتگران داخلی این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

درویش افزود: متروی تهران در ساخت ساختمان، طراحی و مطالعه ۱۰۰ درصد بومی سازی شده و تنها در ساخت تجهیزات ۵۰ درصد از تجهیزات غیربومی استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون ساخت مترو ۳ برابر ارزان تر از سایر کشورهای پیشرفته در ایران تمام می شود، لذا امیدواریم این صنعت در کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درویش در ادامه آخرین وضعیت خط ۷ مترو تهران را تشریح کرد و گفت: خط ۷ تهران با دو دستگاه تی. بی. ام در حال حفاری است و بیش از ۱۲ کیلومتر تونل در این خط حفاری شده است. اکنون یک دستگاه تی بی ام از جنوب به سمت شمال بوستان گفت وگو را رد کرده و به سمت میدان صنعت در حال حفاری است و دستگاه دیگر در مسیر میدان محمدیه، خیابان مولوی به سمت شرق در حال حرکت است.

درویش تصریح کرد: فاز نخست این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر دارای ۱۰ ایستگاه است که در پایان سال این حد با ۴ ایستگاه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. فاز دوم این پروژه پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار