|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۵۰

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، آمادگی هلال احمر ایران در پاسخگویی به حوادثرا خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران برای پاسخگویی به حوادثطبیعی از سازمان ملل کمکی درخواست نکرده است و این ثابت کرد که همه چیز تحت کنترل است.

گری لوئیس در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، در تشریح وضعیت بلایای طبیعی ایران اظهار داشت: کاهش بلایا در کشورهای دنیا جزو برنامه های مهم آژانس های سازمان ملل در ایران به حساب می آید. البته آژانس مربوطه در این حوره از نظر بودجه کمترین اعتبارات را دریافت می کند.

وی افزود: موضوعی که بیسار باید بهبود پیدا کند تلاش برای کاهش بلایا به خصوص تمرکز بر زلزله است. بنابراین دفتر سازمان ملل در ایران بیشترین تلاشش در حوزه هماهنگی در مواقع زلزله و حوادثطبیعی در ایران است.

لوئیس ادامه داد: نمایندگی سازمان ملل در ایران مهمترین وظایفش در حوادثطبیعی هماهنگی و هدایت نهادهای بین المللی با ایران است که ما نیز در این راستا با سازمان مدیریت کشور و سازمان مدیریت تهران همکاری می کنیم و اخیراً نیز بنده با آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران ملاقاتی داشتم و از همان لحظه این مطالب را مطرح کردم.

وی با اشاره به آشنایی خود با آقای نجار که زمانی استاندار کرمان بودند، گفت: امیدواریم همکاری قدرتمند و مفیدی در زمینه مقابله با حوادثطبیعی داشته باشیم، زیرا ایران یکی از کشورهای آسیب پذیر در حوادثطبیعی به حساب می آید، به نوعی که از ۴۳ بلایای طبیعی در جهان ۳۴ حادثه در ایران اتفاق می افتد، یعنی ما به نوعی بر روی مشکل نشسته ایم و خبر بدتر آن است که بر اساس پیش بینی ها ۳۰ سال از زلزله ای که باید در تهران رخ می داد گذشته است. بنابراین شاید هر لحظه در تهران زلزله رخ دهد.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد ادامه داد: ایران یک مدیریت پاسخ به بلایای بسیار آماده ای را دارد و پس از زلزله بم، کدها و شاخص های بررسی سازه های ساختمانی نیز به خوبی به اجرا درآمد.

لوئیس در جمله ای به مزاح با اشاره به اینکه این درحالی است که وقتی به من مسؤلیت هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران را دادند، این مسئله را نمی دانستم و زمانی متوجه شدم که به ایران مأمور شده بودم، تصریح کرد: من از کشوری(کارائیب) می آیم که بلایای طبیعی به خصوص طوفان های زیادی رخ می دهد و تنها راه حل مقابله با بلایای طبیعی نیز این است که آماده باشیم و تمرین کنیم.

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد ادامه داد: بنده سطح آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور و هلال احمر ایران را خیلی خوب ارزیابی کردم، بنابراین نقش سازمان ملل در مواقع حوادثطبیعی این است که در بحران ها کمک کند و این کمک ها ادامه یابد و بیشتر نیز متمرکز به هماهنگی نهادهای بین المللی با ایران خواهد بود.

لوئیس خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بنده به عنوان هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد به ایران آمدم سه تا چهار زلزله رخ داد، ما نیز از دولت پرسیدیم که آیا نیاز به کمکی دارند که عنوان کردند، خیر. و این مسئله ثابت کرد که همه چیز تحت کنترل است. ولی در مجموع سازمان ملل برای هر نوع کمکی در زمینه مقابله و پاسخگویی به حوادثطبیعی در ایران آماده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار