|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۵۰

دبیر کل جمعیت هلال احمر:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به این که متاسفانه هنوز هنرمندان و مدیران کشور جایگاه رسانه ها را نشناختند بر کاهش خشونت های دنیا با استفاده از نقش رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، سیداحمد موسوی در برنامه به مناسبت برگزار هفته هلال احمر اظهار داشت: اشتراکات زیادی بین هلال احمر و رسانه ها وجود دارد بنابر این نگاه به رسانه ها نباید ابزاری باشد و به سمت سخت افزاری پیش رود بنابر این چنین نگاهی یعنی با نگاه سخت افزاری باعثایجاد بایدها و نبایدها در رسانه ها می شود.

وی افزود: نگاه سخت افزاری و ابزاری به رسانه ها باعثگسستگی نگرش به رسانه می شود و این در حالی است که اگر به تحولات دنیا نگاه کنیم همه پذیرفته اند که رسانه ابزار نیست بلکه یک اندیشه است و در دل خود فلسفه دارد.

موسوی ادامه داد: در همه تحولات سیاسی، اقتصادی و مباحثدیگر یکی از پارامترهای اساسی رسانه است. بنابراین رسانه ها باید از فضای ابزار خارج شوند و به حوزه اندیشه نگاه کنند. بنابر این رویکردهای رسانه ها در ادامه تغییر و تحولات تکنولوژی پزشکی و علمی باید به سمتی اصلاح شود تا بتواند مقوله های پیش روی خود را متحول کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: همان طور که یکی از بزرگان عنوان کرده است دانش انسان در دهه های آینده به روز می رسد بنابراین رسانه ها نیز این تحول را خواهند داشت و اگر نتوانیم در این مسیر تحول حرکت کنیم از این فرصت محروم می شویم.

موسوی عنوان کرد: در فدرا سیون صلیب سرخ و هلال احمر نیز از گذشته به مسئله رسانه ها توجه ویژه ای شده است و یکی از بحثهای مهم نهضت صلیب سرخ و هلال احمر رسانه ها هستند که در کنار فعالیت های بشردوستانه بین المللی حضوری مؤثر دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: ولی متأسفانه هنوز هنرمندان و مدیران ما جایگاه رسانه را متوجه نشدند بنابراین اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و… تحول ایجاد کنیم باید رسانه ها نیز متحول شوند. بنابراین رسانه ها باید به فلسفه و اندیشه روی آورند.

موسوی ادامه داد: اشتراکات بین هلال احمر و رسانه ها بسیار است بنابر این ما نیز در مأموریت هایمان اهدافی از جمله تغییر رویکردها و رفتارها را پیش می گیریم و رسانه ها نیز همان طور که هلال احمر فعالیت هایش بشری است نمی توانند خود را محدود کنند.

وی ادامه داد: هلال احمر برای آگاهی بخشی، اصلاح رفتارها و جلوگیری از خشونت ها و حرکت به سمت مهربانی ها فعالیت های خود را هدایت می کند. بنابر این اشتراکات بین رسانه ها با جمعیت هلال احمر بسیار است بنابر این اگر رسانه ها در کنار هلال احمر می خواهند موفق باشند باید با یکدیگر همکاری متقابلی داشته باشند زیرا رسانه ها نیز تلاش می کنند تا خشونت در جهان کم شود. ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان به چند توصیه ای که به مدیران جمعیت هلال احمر درباره بها دادن به جوانان ارائه شده بود اشاره کرد و افزود: مسلما ما نیز یکی از اهداف اصلی مان بها دادن به جوانان این مملکت است زیرا هر جایی که مشکل مشاهده می شود به دلیل آن است که به جوانان بها داده نشده است. بنابر این باید پیوند بین جوانان و میانسالان در کنار یکدیگر وجود داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار