|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۳۰

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه دوشنبه جاری نشستی را با معاونت روابط کار درباره مسائل کارگران خواهیم داشت گفت: پیگیری راه اندازی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار یکی از دستورات این جلسه است.

هادی ابوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره طراحی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار گفت: دوشنبه هفته جاری جلسه ای را با معاونت روابط کار وزیر به منظور بررسی جزئیات این طرح داریم، زیرساخت های اجرای این طرح آماده است اما در جلسه دوشنبه به صورت جزئی مباحثرا بررسی خواهیم کرد.

ابوی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵ میلیون کارگر بدون شناسنامه کار در کشور وجود دارند تاکید کرد: با همکاری معاونت روابط کار طراحی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار را در برنامه داریم. این کارگران از ابتدایی ترین حقوق اجتماعی که همان بیمه تامین اجتماعی است محروم هستند، امیدواریم با طراحی این سامانه بتوانیم هدیه خوبی را در روز کارگر به جامعه کارگری اهدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از دیگر مباحثی که همواره در جلسات خود با معاونت روابط کار بر آن تاکید داشته ایم توجه به حفظ اشتغال موجود بوده است افزود: با توجه به اینکه از نزدیک با مشکلات و مسائل بازار کار آشنا هستیم، حفظ و امنیت شغلی مشاغل موجود بسیار حائز اهمیت است این درست است که در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشگاهی قرار است به جویندگان کار اضافه شود اما این مسئله نیازمند برنامه ریزی مدون است.

ابوی تاکید کرد: نحوه قرارداهای کار، امنیت شغلی کارگران و بیمه شدن نیروی کار زیر مجموعه های حفظ اشتغال موجود است. دغدغه ای که در حال حاضر وجود دارد در کنار مشکلات کارگران مرد به عنوان سرپرست خانواده، بیکاری زنان نیز مسئله جدی است. متاسفانه در راستای مصوبه دولت برای مرخصی زایمان ۹ ماه، بسیاری از واحد های تولیدی خصوصی بیان می کنند که بعد از ۹ ماه دیگر نیازی به کارگر ندارند چرا که در این مدت فرد دیگری را برای انجام آن کار جایگزین کرده اندد.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران بیان کرد: از دولت درخواست داریم راهکاری برای این مسئله اندیشیده شود که کارگر زن پس از پایان مرخصی زایمان بتواند به محل کارش بازگردد. کارفرمایان د رراستای این قانون می گویند اگر قرار باشد در انعقاد قرار داد یکساله، ۹ ماه از سال برای مرخصی زایمان هدر رود و تنها سه ماه کارگر در محل کار خود مشغول فعالیت باشد راضی نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: تشکل خودمان نیز به دنبال طراحی طرحی در این زمینه هستیم تا به وزارتخانه ارائه دهیم. این مسئله نیز یکی از زیر مجموعه ها در بحثاشتغال است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار