|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۸۶

عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به نقش روابط عمومی ها در تصمیم سازی یک سازمان، گفت: در حال حاضر روابط عمومی ها صرفاً مجری تصمیمات سازمانی اند.

امیر لعلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص کارکردهای روابط عمومی در یک سازمان، اظهار داشت: روابط عمومی در ایران علیرغم سابقه ۶۰ ساله هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده و این از ساختار روابط عمومی های فعلی قابل تشخیص است، چرا که در کمتر روابط عمومی بخش هایی از جمله انتشارات، تبلیغات، ارتباط با رسانه ها، واحد مدیریت برند، واحد افکارسنجی و پایش و مدیریت اطلاعات به صورت یکجا و مستقل از هم وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم مشارکت روابط عمومی ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری هاست، اما در حال حاضر روابط عمومی ها صرفاً مجری تصمیمات سازمان هستند، روابط عمومی به واسطه ارتباط با مخاطب و پایش افکار عمومی می تواند به عنوان یک عنصر فعال و آگاه در جلسات سازمان حضور داشته و تسهیل کننده تصمیم گیری سازمانی باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران همچنین گفت: متاسفانه در حال حاضر در برخی سازمان ها کادر روابط عمومی بدون تخصص لازم وارد بدنه سازمان شده اند و به طور مثال یک فرد با تحصیلات مهندسی به عنوان مدیر روابط عمومی یک مجموعه فرهنگی فعالیت می کند، در صورتیکه شناخت کافی از فعالیت آن مجموعه ندارد، لذا نخستین گام لزوم همسان سازی تخصص روابط عمومی با جایگاهی است که فرد در آن قرار می گیرد.

لعلی افزود: فردی که در جایگاه یک عنصر روابط عمومی در یک سازمان قرار می گیرد، اگر اهداف سازمان را نشناسد در ارتباط با مخاطب و تحلیل منطقی بازخوردها دچار مشکل می شود. اعضای روابط عمومی در یک سازمان می توانند از طریق رصد وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ ها از افکار عمومی بازخورد بگیرند؛ به علاوه اینکه تعاملی بودن پورتال سازمان و انجام دادن فعالیت هایی از جمله نظرسنجی به اخذ بازخورد از مخاطب کمک می کند.

وی در پایان گفت: استفاده از سامانه الکترونیک مانند ارسال پیامک و ایمیل، تلفن های گویا برای ارتباط هر چه بیشتر با مشتریان لازم است اما این در صورتی مفید است که به تماس ها و ارسال ایمیل از سوی مخاطب اهمیت داده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار