|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۹۱

در گفت وگو با تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: به هیچ عنوان طرح سؤال از شهردار ارتباطی با گروه های سیاسی ندارد و در این خصوص اغراض سیاسی مطلقاً دخیل نبود.

رحمت الله حافظی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، درباره موضوع طرح سوال از شهردار تهران و بحثهایی که در جلسه امروز شورای شهر درباره این مسئله مطرح شد، اظهار داشت: بیش از ۲ ساعت روی موضوع سؤال از شهردار درباره عدم حضور رؤسای کمیسیون های ۶ گانه شورای شهر در کمیته تخصیص بودجه بحثشد.

وی ادامه داد: ادله ای که از دوستان داشتند در چارچوب قوانین بالا دستی نیست و توضویحات قانع کننده نبود ولی برای اینکه فرصت دیگری به شهردار تهران داده شودو اصلاح امور در دستور کار شهرداری قرار گیرد از ادامه روند پیگیری امتناع کردم و امیدوارم در آینده این رفتار شورا که با جدیت پیگیر امور مردم است برای شهرداری درس آموزنده ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: هدف شورای شهر باید ارتقای رفاه و آرامش مردم باشد امیدوارم شورای شهر را به عنوان سخنگوی مردم تلقی کنند. البته هفته گذشته شهردار تهران یک خطای استراتژیک داشت و گفت باید از شهرداری و شورا صدای مردم خارج شود زیرا بر این اساس مردم یک طرف و شهرداری و شورای شهر یک طرف دیگر قرار گرفتند در حالی که اینطور نیست و شورا صدای مردم است و شهردار باید صدای مردم را از طریق شورا بشنود.

وی با بیان اینکه نباید شورای شهر و شهرداری یک طرف میز و مردم را طرف دیگر قرار داد، خاطرنشان کرد: نهایتا برای اینکه فرصت اصلاح به شهردار داده شود علی رغم اینکه پاسخ قانع کننده نبود اما به این صورت اقماض شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تغییر رویه در عملکرد شهرداری باشیم.

حافظی در پاسخ به اینکه بسیاری از افراد از طرح سؤال شما از شهردار برداشت سیاسی داشتند، گفت: اغراض سیاسی مطلقاً در این موضوع دخیل نبوده است؛ بنده ابتدای جلسه به این مسئله اشاره کردم که به هیچ عنوان طرح سؤال از شهردار ارتباطی با گروه های سیاسی ندارد؛ بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شورای شهر شدم و در حال حاضر نیز از جایگاه نمایندگی و حق قانونی شورا این پرسش را طرح کردم.

وی افزود: بنده در انتخاب شهردار برای تهران به قالیباف رأی دادم ولی در حال حاضر احساس می کنم باید این سوال را مطرح کنم و شهرداری باید پاسخگو باشد. در ادامه صحبت هایم به بندهایی از مصوبات کمیته تخصیص اعتبار که به آنها اشکالاتی وارد است اشاره کردم، در یکی از بندها که مصوبه خوبی بود تکلیف شده ۱۰۰ درصد عوارض ایمنی ساختمان ها در اختیار آتش نشانی قرار گیرد اما اجرایی نشده و از ۹۰ میلیارد تومان عوارض، ۴۱ میلیارد تومان در اختیار آتش نشانی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر خاطرنشان کرد: البته به موضوعی که مطرح کردم پاسخ داده نشد زیرا باید آن را به صورت مکتوب ارائه می کردم بنابراین در گام نخست این موضوع را به عنوان تذکر مطرح کردم که شهرداری باید پاسخ مکتوب ارائه دهد و در صورت قانع کننده نبودن جای پیگیری های بعدی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: موضوع جابه جایی ۴۰ میلیارد تومان در برخی ردیف ها انجام شده بود که از اختیارات کمیته تخصیص نبوده است نیز یکی دیگر از مواردی بود که امروز به بحثگذاشته نشد اما نهایتا بعد از ۲.۵ ساعت بحثو گفت وگو عقب نشینی شد تا فرصت دیگری به شهرداری داده شود.

حافظی در پاسخ به اینکه قالیباف در پاسخ خود به این پرسش اعلام کرده بود فرمانداری به مصوبه شورا اعتراض داشته و این امر باعثمی شود مصوبه وجاهت قانونی پیدا نکند، از این رو مصوبه به اجرا در نیامده است، اظهار داشت: فرمانداری به استناد قانون از زمان ابلاغ مصوبه شورای طی ۲ هفته فرصت دارد اعتراض کند اما درباره این موضوع، اعتراض فرمانداری بعد از این تاریخ ارسال شده است.

وی ادامه داد: اختلاف نظری که وجود دارد این است که شهردار مدعی است که از زمان وصول به دبیرخانه فرمانداری باید ۲ هفته بگذرد در حالی که متن قانون به صراحت زمان ابلاغ مصوبه شورا به فرمانداری را بیان کرده است. تاریخ ۱۱ دی زمان ابلاغ این مصوبه به فرمانداری است و زمان وصول آن به فرمانداری ۱۴ دی است، به استناد صحبت های قالیباف فرمانداری از تاریخ دوم ۲ هفته فرصت به اعتراض داشته که تا ۲۸ دی را شامل می شود که فرمانداری اعتراض خود را اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در ادامه گفت: اما بر اساس قانون فرمانداری تا ۲۵ دی فرصت اعتراض داشته است. اگر این قانون را مبنا بگذاریم اعتراض فرمانداری خارج از فرصت قانونی تعیین شده است، بر این اساس اعتراض وارد نیست و مصوبه حکم قانون را دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار