|
|
کدخبر: ۱۹۷۷

از سال ۸۹ تا کنون، بیمه طلایی دستخوش فراز و نشیب‌های متعددی شد و به رغم ارائه طرح خوب اما در اجرا با گلایه‌های برخی فرهنگیان مواجه شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، بیمه طلایی فرهنگیان از سال ۸۹ با پوشش قرار دادن تمام فرهنگیان شاغل(اعم از رسمی و پیمانی) به همراه افراد تحت تکفل آنان شامل همسر و فرزندان، آغاز به کار کرد.

در آن سال میزان حق بیمه برای هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار ریال بود که ۶۰ هزار ریال آن توسط کارمند و ۶۰ هزار ریال دیگر از اعتبارات رفاهی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش توسط اداره محل خدمت تأمین و پرداخت می‌شد.

از ویژگی‌های بیمه طلایی فرهنگیان می‌توان به «تأمین بیمه درمانی کامل برای فرهنگیان»، «تأمین تمام هزینه‌های بیمارستانی(جراحی‌های تخصصی، عمومی و بستری) بدون سقف و پرداخت تمام هزینه‌های انجام شده توسط فرهنگیان»، «پرداخت تمام هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی، ویزیت پزشکان، هزینه‌های دارویی برای اولین بار در قراردادهای بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش»، «پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی، تهیه عینک برای اولین بار در طرح بیمه مذکور» و «پرداخت هزینه زایمان تا سقف ۱۰ میلیون ریال» اشاره کرد.

از سال ۸۹ تا کنون، بیمه طلایی دستخوش فراز و نشیب‌های متعددی شد و به رغم ارائه طرح خوب اما در اجرا با گلایه‌های فرهنگیان مواجه شد.

فرهنگیان از عدم ارائه کارت بیمه طلایی، طولانی شدن دریافت مبالغ هزینه شده درمان و عدم پرداخت سهم آموزش و پرورش در بیمه طلایی گله‌مند هستند.

فرشید سیاری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هفته پیش در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت: این بیمه برای چهارمین سال متوالی با همان تعهدات و کیفیت تمدید شد و تنها مشکلی که به وجود آمد تأخیر در صدور و ارائه کارت های بیمه طلایی فرهنگیان بود که تا پایان هفته توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: البته داشتن کارت بیمه طلایی برای مراجعه به مراکز درمانی ملاک نیست چون فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به این مراکز هزینه ها را پرداخت کنند و براساس فرانشیز هزینه‌ها را از بیمه دریافت کرده و با مراجعه به نمایندگی های بیمه ایران برای مراکز درمانی معرفی نامه دریافت کنند.

به گفته سیاری، امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل همراه افراد تحت تکفلشان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

یکی از فرهنگیان شهر تهران در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: بیمه طلایی فرهنگیان از اردیبهشت ماه تمدید شده است اما هنوز کارت بیمه طلایی را نگرفتیم و فقط می‌گویند توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بدون کارت باید هزینه درمان را متقبل شویم و بعد برای دریافت آن میزان اقدام کنیم که روند بررسی و دریافت پول، حداقل یک ماه طول می‌کشد.

این فرهنگی به کم شدن سقف برخی تعهدات اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال سال قبل عینک در سبد تعهدات بود اما امسال حذف شده است.

وی به عدم پرداخت سهم آموزش و پرورش در بیمه طلایی اشاره کرد و اظهار داشت: سهم بیمه طلایی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که نیمی از این میزان باید توسط فرهنگی پرداخت شود اما حدود ۸ تا ۹ ماه است که تمام این میزان از فرهنگیان اخذ می‌شود.

اجرای طرح بیمه طلایی فرهنگیان در سال‌های اولیه اجرا به حدی مورد استقبال قرار گرفت که فرهنگیان بازنشسته نیز تقاضای بیمه طلایی را داشتند و کم کم‌ درخواست تمام بازنشستگان شد.

اما اکنون عدم توزیع به موقع کارت‌ها و عدم دریافت به موقع وجوه هزینه شده برای درمان، موجب شده است که گلایه‌مندی در این خصوص وجود داشته باشد و شاید به نوعی بیمه طلایی به بیمه بدلی تبدیل شد؛ بیمه‌ای که با هماهنگی و مدیریت صحیح می‌تواند همان بیمه طلایی باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار