|
|
کدخبر: ۲۸۶۷

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از دانشجویان کل کشور دانشجویان رشته علوم انسانی هستند، گفت: این مسئله باعثمی‌شود که میان فارغ‌التحصیلان و بازار کار تناسب ایجاد نشود و دانشجویان علوم انسانی بیش‌ترین درصد بیکاری را داشته باشند.

به گزارشامیدمیوز، غلامحسین کریمی دوستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سرخوردگی و نگرانی دانشجویان علوم انسانی برای راه یابی به بازار کار، گفت: کار دانشگاه تربیت نیروی انسانی خوب و کارآمد است و باید در این زمینه به استانداردهای لازم برسد، اما ایجاد تناسب بین بازار کار و فارغ‌التحصیلان وظیفه دولت است و دانشگاه در این زمینه مسئولیتی ندارد.

وی افزود: مسئولان کشور باید برای ایجاد اشتغال در کشور راهکارهای جدی را در نظر بگیرند، چرا که این مسئله می‌تواند در آینده به بدنه کشور آسیب جدی وارد کند.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با بیان اینکه در دو سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی دانشکده ۲۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: کادر اعضای هیات علمی دانشکده در دو سال گذشته از ۷۰ نفر به ۹۰ نفر ارتقا یافته است.

وی با اشاره به استاندارد وزارت علوم که باید نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو یک به ۱۷ باشد، تصریح کرد: دانشگاه در برخی از گروه‌ها به این استاندارد رسیده است، اما در برخی دیگر از گروه‌ها از این استاندارد فاصله دارد، اما در مجموع به دنبال این هستیم که دانشکده به این استاندارد برسد.

کریمی دوستان با اشاره به تلاش دانشکده برای رسیدن به استاندارد وزارت علوم، اظهارکرد: اگر دانشگاه بخواهد به این استاندارد برسد، باید به فکر استخدام استاد و عدم پذیرش دانشجو باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند به این هدف دست یابد.

وی افزود: دانشکده در حال حاضر تعدادی اعضای هیات علمی در حال پذیرش دارد، اگر جذب هیات علمی به این شیوه انجام شود، دانشکده در آینده به استاندارد وزارت علوم می‌رسد و دیگر در این زمینه با مشکلی مواجه نیست.

کریمی دوستان با بیان اینکه اکثر اعضای هیات علمی دانشکده فارغ‌التحصیلان همین دانشکده هستند، تصریح کرد: هدف دانشکده این است که از بین دانشجویان منتخب خود کادر اعضای هیات علمی دانشکده را تکمیل کند.

وی اظهار کرد: به تازگی در رشته ادبیات فارسی شش نفر از دانشجویان همین دانشکده جذب کادر هیات علمی شدند و دانشکده سعی دارد از تمام دانشجویان منتخب خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی تهران جزو قدیمی‌ترین دانشکده علوم انسانی کشور است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دانشکده در هشت رشته در مقطع لیسانس و سه رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با اشاره به پذیرش دانشجو در سال ۹۱ رشته ایران شناسی در مقطع فوق لیسانس برای اولین بار در کشور، تصریح کرد: دانشکده برنامه‌هایی را برای گرایش‌های زبان شناسی کامپیوتر و ایران شناسی در مقطع دکتری دارد که امیدواریم تا سال ۹۳ دانشکده آماده پذیرش دانشجو در این رشته‌ها باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار