|
|
کدخبر: ۳۰۹۸۷

گلریز خواننده سرودهای انقلاب و دفاع مقدس درباره عدم وجود سرود در جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره اثری از انقلاب ندارد و به نظر می رسد بهتر است نام فجر را از آن بردارند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمد گلریز از فعالان حوزه موسیقی و خواننده سرودهای انقلاب و دفاع مقدس درباره عدم وجود بخش سرود در جشنواره موسیقی فجر گفت: سال هاست که این مسئله را با مسئولان مطرح می کنیم اما به نظر می رسد که آن ها هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند.

گلریز تاکید کرد: اگر مسئولان قادر نیستند برداشت درستی از جشنواره فجر و فجر پیروزی انقلاب داشته باشند؛ بهتر است در نام جشنواره تجدید نظر کنند.

این خواننده سرودهای انقلابی تاکید می کند: در شرایطی که برای برپایی جشنواره از اسم فجر بهره مند می شوند؛ حاصل جشنواره محتوایی از فجر ندارد. جشنواره فجر باید نشان دهنده موسیقی اثرگذار و سرودهای حماسی باشد و مردم را به یاد پیروزی انقلاب و خاطرات تاریخی یک ملت بیاندازد. ناما جشنواره فجر چنین مختصاتی ندارد و حتی برخی از ژانرهای موسیقی انقلابی و دفاع مقدس در این جشنواره مد نظر قرار نمی گیرد.

به گفته گلریز: اگر مضامین موسیقی در دوران انقلاب عنوان نشود این چه جشنواره ای است که رنگی از انقلاب ندارد؟ بی مهری است که از سرمایه و عنوان و امکاناتی که نظام در اختیار ارگان ها قرار می دهد استفاده کنیم اما از ارزش های انقلاب سخن نگوییم. متاسفم و این تاسف من به دولت حاضر هم مربوط نیست. دولت قبلی هم به سرود بی اعتنا بود.

وی با بیان این نکته که امروزه خبری از سرودهای وطنی نیست، درباره آخرین اجراهای سرود انقلاب به صورت رسمی می گوید: از ۱۰ سال قبل که برای سرودهابرنامه داشتم دیگر خبری از سرودهای وطنی ندیدم. در جشنواره ها و محافل رسمی به صورت پراکنده تنها به این سرودها اشاره می کنند؛ اما سرود مشخصی برای یادآوری و تکریم ارزش های انقلاب و امام ساخته نمی شود تا الگو هایی باشد که یاد وخاطرات انقلاب را در ذهن مردم زنده کند. من به این مسئله اعتراض دارم. همه ما وقتی از پیروزی صحبت می کنیم عنوان می کنیم که ما هر چه داریم از فجر است. در همه صحبت های مسئولین این مسئله ملموس است اما در عمل اثری از این نگاه و اهمیت دادن واقعی به فجرندیدیم. سرودهای انقلابی به صورت شفاف مورد توجه نیست و می خواهم مسئولان جشنواره فجر درباره عدم توجهشان به این موضوع پاسخ بدهند. ما اثری که به طور شفاف و به صورت محتوایی به انقلاب بپردازد نداریم.

گلریز در انتهای کلام خود از بی توجهی مسئولان شکوه کرد و گفت: مدت ها پیش من و اسفندیار قره باغی پیشنهاد کردیم سرودی برای مقاومت لبنان به دو زبان فارسی و عربی بخوانیم. تیتر روزنامه ها هم شده بود. اما با این که حتی با معاون هنری هم تماس گرفتیم به ایده ما اهمیتی داده نشد. در شرایط کنونی کاری ماندگار که هم عربی و هم فارسی اجرا شود اثرات مثبتی بر مقاومت بگذارد؛ خلق نشده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار