|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۲۸

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره بسل فوک های در سواحل کشور از یک میلیون گونه به ۱۱۰ هزار گونه فوک کاهش یافت.

خبرگزاری تسنیم: از محمود آباد، پروین فرشچی عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: ازبه از بین رفتن ماهیان خاویاری دریای خزر، افزود: از بین رفتن ماهیان خاویاری دریای خزر ناشی از دلایل متعددی بوده که از جمله می توان به ساختن سدها و همچنین قاچاق و صید ماهیان خاویاری اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش آلودگی زیست محیطی در سال ۹۳ افزود: پایش آلودگی محیط زیست با مشارکت سازمان شیلات، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان بناد ودریانوردی و با کمک نهاد های مردمی در سال جدی در کشور اجرایی می شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست درباره ساماندهی شنا گاه ها در سواحل دریای خزر گفت: در حال حاضر شنا گاه ها سراسر کشور از نظر میکروبی پایش می شود و نتیجه آن تا یک ماه آینده اعلام می شود.

فرشچی افزود: به دلیل فعالیت های کشتی رانی مرجان های قرمز در دریا جابه جا شدند که از ۱۰۰ درصد مرجان ها ۶۰ درصد مرجان ها را نجات دادیم.

وی از وجود ۱۸ هزار قطعه کلنی ثابت مرجان ها در سواحل کشور خبر داد.

معاون محیط زیست دریایی کشور با بیان اینکه به غیر از ایران در برخی کشورهای دیگر سهمی برای صید فوک وجود داردف تصریح کرد: نسل فوک های در سواحل کشور از یک میلیون گونه به ۱۱۰ هزار گونه فوک کاهش یافت.

وی، درباره آزمایشگاه دریایی در مازندران، اظهار کرد: آزمایشگاه دریایی مناسبی داشتیم ولی براحتی آن را از دست دادیم و در چند سال گذشته یک بی اعتنایی و بی مهری هایی به محیط زیست اعمال شد که سبب از دست دادن خیلی از مسائل شد.

فرشچی بر لزوم توسعه گردشگری دریایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کشور می تواند از این پتانسیل استفاده کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار