|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۵۶

وزیر ارتباطات: طبق برنامه پنجم توسعه این گونه عنوان شده که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد خانواده ها و صد درصد کسب و کارها به اینترنت دسترسی داشته باشند اما میزان پیشرفت برنامه در ابتدای دولت حدود ۱۵ درصد بود و به همین دلیل در شاخص های بین المللی ایران در رتبه های ۱۳ تا ۱۵ خارمیانه قرار می گرفت در حالی که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به دومین کشور در این حوزه تبدیل شویم.

چهارمین جشنواره ارتباطات و فن آوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات و فن آوری اطلاعات با حضور رییس جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی - وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات - در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت ارتباطی کشور پرداخت و گفت: براساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات تا شش ماه آینده در دنیا حدود سه میلیارد کاربر اینترنت وجود خواهد داشت و تقریبا حدود ۴۵ درصد خانواده ها به اینترنت دسترسی خواهند داشت. همچنین در سراسر جهان حدود هفت میلیارد نفر کاربر تلفن همراه خواهند بود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار کرد: بر همین اساس هر کشوری که بتواند سریع تر و هدفمندتر از این اسباب بهره گیرد زمینه رشد خود را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: نزدیک به ۱۰ سال است که کشورهای مختلف دنیا ایجاد شبکه های باند پهن را در برنامه های ملی خود قرار داده و با استفاده از این موضوع امکانات متنوعی برای مردم و دستگاه های اجرایی فراهم کرده اند.

واعظی همچنین عنوان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه این گونه عنوان شده که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد خانواده ها و صد درصد کسب و کارها به اینترنت دسترسی داشته باشند اما میزان پیشرفت برنامه در ابتدای دولت حدود ۱۵ درصد بود و به همین دلیل در شاخص های بین المللی ایران در رتبه های ۱۳ تا ۱۵ خارمیانه قرار می گرفت در حالی که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به دومین کشور در این حوزه تبدیل شویم.

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر این که در حال حاضر وضعیت دسترسی به خصوص در کاربران خانگی با وضعیت مطلوب فاصله بسیار دارد اظهار کرد: امیدواریم نیمه دوم امسال مردم با استفاده گسترده از نسل های سوم و چهارم تلفن همراه شاهد دسترسی به شبکه باند پهن باشند. همچنین تلاش ما بر آن است که طی دو سال باقیمانده از برنامه پنجم توسعه عقب ماندگی ها را نیز جبران کنیم.

واعظی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قادر خواهیم بود در تمام کشور و به ویژه نقاط محروم و کم توسعه یافته و روستاها به اینترنت دسترسی باشیم و امروز هم پروژه دسترسی ۴۱۰۰ روستا به شبکه به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین بازنگری در پروانه های حوزه ارتباطات تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: قرار است در سال جاری نسبت به صدور پروانه های جدید در این حوزه نیز اقدام شود.

او در ادامه صحبت های خود به راه اندازی پروژه ارتباطی تهران و اصفهان با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه از تجهیزات داخلی بهره گیری شده است.

وزیر ارتباطات با یادآوری این که ایران در مسیر بزرگراه ارتباطی آسیا و اروپا قرار دارد، یادآور شد: در حال حاضر راه ارتباطی این بزرگراه افزایشی چهار برابری خواهد داشت.

واعظی از اتصال هفت مرکز داده در مرکز هفت استان خبر داده و اظهار کرد: سیاست ما حمایت از تحقیق و تولید در کشور است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این ظرفیت را داریم که در این حوزه تا پایان امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی و طی دو سال آینده هر سال حدود صد هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار