|
|
کدخبر: ۱۴۶۶۳۸

بر اساس مصوبه مجلس

نمایندگان مجلس مصوب کردند در مواردی که مؤدی برای پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بندهای ۵۱ و ۵۲ را پس از بحثو بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس در ماده ۵۱، در ماده ۱۸۹ قانون عبارت «بندهای(الف) و(ب) ماده(۹۵) این قانون» حذف و در ماده ۱۹۳ عبارت «مقررات این قانون» به عبارت «این قانون و مقررات مربوط به آن» اصلاح و عبارت «و در مورد رد دفتر مشمول جریمه ای معادل ده درصد مالیات» حذف می شود.

به گزارش فارس، طبق این مصوبه در ۱۹۳ قانون مالیات های مستقیم مقرر شد نسبت به مؤدیانی که به سبب این قانون و مقررات مربوطه به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند درصورت عدم تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان یا عدم ارائه دفاتر مشمول جریمه ای معادل ۲۰ درصد مالیات برای هر یک از موارد مذکور خواهند بود.

در تبصره این ماده مصوب شد عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت سبب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال مربوط خواهد شد.

مجلس در ماده ۵۲ نیز مصوب کرد در همه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به سبب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و ۱۰ درصد مالیات متعلق برای سایر مؤدیان است.

حکم این ماده درمورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه های تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی نیز جاری است.

در تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شد تکالیف و وظایف مودیان مالیاتی درمورد نحوه تنظیم و مواعد زمانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی را از طریق رسانه ملی، روزنامه های کثیرالانتشار و سایر وسایل ارتباط جمعی به اطلاع عموم برساند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار