|
|
کدخبر: ۱۵۴۱۸۹

حیدری در گفت وگو با فارس:

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ایجاد نگاه حمایتی نسبت به عاملان امر به معروف و ناهی از منکر، گفت: دولت های اصلاحات و سازندگی مانع گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شدند.

محمدودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارسبا اشاره به شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر، گفت: شهید خلیلی به عنوان یکی از شهدایی است که در رابطه با امر به معروف و ناهی از منکر مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت ولی این موضوع به این معنی نیست که وی تنها شهید این راه است، در این راه تعداد زیادی شهید تقدیم به نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: شهدایی که در این راه جان خود را از دست می دهند محصول نگاه های غلط قانونی هستند که وجود دارد و نیاز است که در این رابطه قانون مشخص و قابل اجرایی داشته باشیم و حوزه قانون گذاری در این رابطه باید تجدیدنظر کند.

حیدری تاکید کرد: امروزه به قضیه امر به معروف و ناهی از منکر با یک دید شخصی نگاه می شود، در صورتی که به این موضوع باید نگاه اجتماعی و مدعی العموم شود.

وی تصریح کرد: نباید ارزش کار کسی را که امر به معروف و ناهی از منکر می کند نادیده گرفت، زیرا این فرد در راستای اصلاح جامعه خودش را به خطر می اندازد و باعثمی شود جامعه به آرامش و امنیت برسد و البته ما آیات و احادیثبسیاری در خصوص جوامعی که در آنها امر به معروف و نهی از منکر نمی شود، داریم.

مسئول بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: در رابطه با این موضوع و اتفاقات اخیر که پیرامون موضوع امر به معروف و ناهی از منکر بوجود آمد، چند نکته وجود دارد، نکته اول اینکه اگر می خواهیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم باید یک نگاه حمایتی در جامعه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نگاهی که امروز به امر به معروف می شود یک نگاه شخصی است و باید تغییر کند.

حیدری اظهار داشت: مجلس باید به این بحثورود کرده و قوانین مورد نیاز را تصویب کند و قوه قضائیه در مواجهه با این قانون باید به عنوان محل اجرای قانون، طوری عمل کند تا به عامل به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نگاه مثبتی شود و حمایت های لازم را از کسانی که امر به معروف و ناهی از منکر می کنند، داشته باشند.

وی ادامه داد: ۳۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته و به نظر می رسد بعد از گذشت این ۳۵ سال، وقت آن رسیده که این گونه حمایت ها از عاملان امر به معروف و ناهی از منکر داشته باشیم و نگاهی ویژه و جدی به این موضوع کنیم تا دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایندی در این رابطه نباشیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه گفت: بعضی از رویه های غلط در ۳۰ سال گذشته باعثشده وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم ایجاد شود و کلا اتفاقات غلطی که در دهه ۶۰ رخ داد باعثشد ارزش امر به معروف و نهی از منکر در حد یک برخورد فیزیکی کاهش داده شود.

حیدری در خاتمه اضافه کرد: با نگاهی به گذشته متوجه می شویم دولت اصلاحات و سازندگی مانع گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شدند و نباید این موضوع تکرار شود، زیرا نمی شود با نگاه های غیرمنطقی مانع ترویج پدیده شرعی و دینی امر به معروف و نهی از منکر شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار