|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۹۴

از گوشه و کنار آموزش عالی

ظریفیان و خانیکی معاونان وزارت علوم دولت اصلاحات در دفتر جعفر میلی منفرد در وزارت علوم مستقر شده اند و مشغول سازماندهی مدیران و نیروهای دولت اصلاحات برای شروع فاز جدید تغییرات ساختاری در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هستند.

* در حالی که عمر وزیر علوم دولت یازدهم به شش ماه نرسیده است شنیده می شود در وزارت علوم تعارضاتی بین مدیران این وزارتخانه بروز کرده است. به نحوی که مدیران ستادی و روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها به صورت عمده در قالب ۴ گروه به سرپرستی فرجی دانا، میلی منفرد، فریدون و توفیقی مرزبندی شده اند و هر کدام صرفا تابع سیاست های سرگروه خود هستند.

* گویا سناریوی صاحب منصبانی وزارت علومی که دارای موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی هستند راه زیادی دارد تا به پایان برسد. به تازگی گفته می شود جعفر میلی منفرد معاون آموزشی در هیات موسس موسسه آموزش عالی شهاب دانش، سید حسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در هیات موسس موسسه آموزش عالی مارلیک و سعدان زکایی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی در هیات موسس موسسه آموزش عالی سردارجنگل عضویت دارند.

مجوز این موسسات در واپسین روزهای دولت هشتم مصادف با تصدی سمت این افراد در وزارت علوم، صادر شده است.

* گفته می شود تعداد قابل توجهی از یاران کامران دانشجو در وزارت علوم و استانداری تهران، مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه را به عنوان مقصد خود پس از دولت دهم برگزیده و در آنجا مستقر شده اند.

* شنیده شده است غلامرضا ظریفیان و هادی خانیکی معاونان وزارت علوم دولت اصلاحات در دفتر جعفر میلی منفرد در وزارت علوم مستقر شده اند و مشغول سازماندهی مدیران و نیروهای دولت اصلاحات برای شروع فاز جدید تغییرات ساختاری در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هستند.

* پادگان آموزش عالی، لقبی است که در وزارت علوم به مرکز جذب اعضای هیات علمی که حدود ۶۰ نیروی سرباز وظیفه در آن مشغول به فعالیت هستند، داده شده است.

این مرکز انجام امور مربوط به تایید صلاحیت عمومی و علمی متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را بر عهده دارد و هم اکنون حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب مدیریت آن را بر عهده دارد.

* سرنوشت سازمان دانشجویان که در دولت دهم پس از بحثهای فراوان ایجاد شد همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. این سازمان که صرفا به دلیل تبدیل معاونت دانشجویی وزارت علوم به دو معاونت دانشجویان داخل و دانشجویان خارج در وزارت علوم تاسیس شده است، دارای حدود ۱۴۰ کارمند و ۲۰ مدیر است!

گفته می شود علیرغم پیگیری های مکرر از آنجایی که مراجع ذی ربط تاسیس این سازمان را غیرکارشناسی می دانند هنوز اساسنامه ای برای این سازمان تصویب نشده است و مسئولان وزارت علوم قصد دارند با استفاده تبصره ۳ ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه این دو معاونت را به حوزه ستادی بازگردانند.

* با وجود انتقادات فراوانی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص فهرست موسسات حقوقی غیردولتی موضوع جدول شماره ۱۷ کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی در لایحه بودجه سال ۹۳ اظهار شده بود، گویا فهرست نهایی مصوب مجلس شورای اسلامی در دسترس عموم قرار نگرفته است، و این سوال همچنان باقی است که نمایندگان محترم با کمک به کدام موسسات غیردولتی از محل بودجه عمومی موافقت کرده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار